Missä aineessa loistit koulussa ja missä olit surkea?
Tykkäsin itse matematiikasta ja sain kokeista hyviä numeroita. Huono olin käsitöissä, koska vihasin villasukkien kutomista 😈
Kommentit (42)
Loistin käsitöissä, kielissä ja äikässä. Surkea olin liikunnassa.
Fysiikka ja Kemia oli surkeimmat aineet. Osittain johtu siitä, että ne tuli yläasteella millon mua ei kiinnostanut myöskään koulu ja se meni huonommin. Mutta silti esim Ruotsi meni paremmin kun noi kaksi.
Olin yllätys yllätys musiikissa paras, en tosiaan tiedä miksi koska en harrastanut mitään soittimia enkä osannut nuotteja pätkääkään. Ehkä siksi, että luontaisesti hyvä rytmitaju ym?! :D Ja nykyään harrastan esim. tanssia.
Silti esim. liikunta oli huono koulussa koska vihasin niitä lajeja mitä tehtiin eli pesäpallo, juoksu, sähly. Vihaan niitä edelleen, ja niiden perusteella arvosanat tuli lisäksi kouluiässä en harrastanut liikuntaa vaikka harrastin sitä kouluikää ennen ja jälkeen. :D
Monissa aineissa olin huono, koska en viihtynyt koulussa. Englannissa olin todella hyvä. Nykyään en osaa sitä niin hyvin. :D
Käsitöissä ym. en ollut niin hyvä, vaikka oikeasti olen hyvin visuaalinen ja luova. Olen myös hyvä piirtämään, mutta tätäkään en saanut tietää vielä kouluiässä , koska koulujen kuvis ja käsityötunnit ei mua inspiroinut ilmeisesti. :D Sain siis huonommat numerot vaikka olenkin lahjakas.
Vierailija kirjoitti:
Tietotekniikassa olin aina luokan parhaita. Muu olikin sitten huonompaa.
No joo, englanti myös. Mutta myöhemmissä opiskeluissa en ollut englanti-ryhmissä. Ruåtsi ja saksa oli sellaista tyydyttävän paikkeilla, lähellä kiitettävää. Sikäli ajauduin aika väärälle alalle.
Mä olin hyvä kaikessa. Keskiarvo yli ysin. Sama on toistunut myöhemmissä tutkinnoissa.
Kuvis, musiikki, englanti, saksa, "atk": ysejä ja kymppejä.
Hylsyjä ja armovitosia: matematiikka, ruotsi.
Hyvä olin maantiedossa 10, liikunta 10, matikka 9,yhteiskuntatiede 10, käytös 10.
Olin hyvä kielissä, taideaineissa, käsitöissä, kotitaloudessa. Keskinkertainen uskonnossa, biologiassa, maantiedossa, äidinkielessä. Umpisurkea matemaattisissa aineissa, liikunnassa ja historiassa.
Olin umpisurkea musiikissa. Luonnontieteissä loistin. Kieletkin sujui hyvin. Historia ja uskonto ei niinkään, en saanut vuosilukuja ja nimiä painettua mieleeni.
Vierailija kirjoitti:
Fysiikka ja Kemia oli surkeimmat aineet. Osittain johtu siitä, että ne tuli yläasteella millon mua ei kiinnostanut myöskään koulu ja se meni huonommin. Mutta silti esim Ruotsi meni paremmin kun noi kaksi.
Olin yllätys yllätys musiikissa paras, en tosiaan tiedä miksi koska en harrastanut mitään soittimia enkä osannut nuotteja pätkääkään. Ehkä siksi, että luontaisesti hyvä rytmitaju ym?! :D Ja nykyään harrastan esim. tanssia.
Silti esim. liikunta oli huono koulussa koska vihasin niitä lajeja mitä tehtiin eli pesäpallo, juoksu, sähly. Vihaan niitä edelleen, ja niiden perusteella arvosanat tuli lisäksi kouluiässä en harrastanut liikuntaa vaikka harrastin sitä kouluikää ennen ja jälkeen. :D
Monissa aineissa olin huono, koska en viihtynyt koulussa. Englannissa olin todella hyvä. Nykyään en osaa sitä niin hyvin. :D
Käsitöissä ym. en ollut niin hyvä, vaikka oikeasti olen hyvin visuaalinen ja l
Koululiikunta ei ole ollut tosiaan kaikkien mieleen. Itseäni siinä korpesi kaikki "testit" ja yleisurheilu. Joukkuelajit taas olivat kivoja ja motivoivat, olin ala- ja yläasteella sekä lukiossa koulun sählyjoukkueessa, vaikka muuten koululiikunta oli kuraa. Sekajoukkueet, ei sinne olis päästetty jos ihan toivoton olisi ollut.
Musiikki, unohdin jo sen. Laulukokeet, the horror. Varmasti saivat monen ajattelemaan etteivät osaa mitään. Varmaan sama kuvaamataidossa. Onneksi kouluaineissa menestyminen ei aina kerro todellisesta lahjakkuudesta :)
Lukuaineiden osalta kiitettävät tuli kaikista muista kuin yhteiskuntaopista. Se ei vain kiinnostanut yhtään enkä tajunnut sitä... En tiedä, kumpi oli syy ja kumpi seuraus :D
Muista aineista musa ja kuvis oli kympit, köksän ja rättikässän vedin tahdonvoimalla yseiksi, puukässän ainoasta kurssista tuli seiska. Liikunta meni ihan lajin mukaan; joissakin lajeissa olin tosi hyvä, mutta etenkin pesiksessä ja perinteisessä hiihdossa huono. Luisteluhiihdossa taas luokan tytöistä paras :o Liikunnan arvosana 8-9.
Peruskoulussa ja lukiossa olin hyvä kaikissa aineissa, matematiikassa erityisen hyvä. Musiikissa ja kuviksessa kasin oppilas, ja lukiossa heikkouteni oli englannin kuullunymmärtäminen. Kirjoittamisessa ja kieliopissa pärjäsin paremmin siten, että kirjoitin M:n.
Korkeakoulun peruskursseilla (pääosin matikan ja fysiikan jatkoa ja koulumaista oppimista) pärjäsin erinomaisesti, myöhemmin olisi pitänyt panostaa enemmän, mutta osa-aikatyö omalla alalla kiinnosti myös. Se laski numeroita. Mutta ne pari sivuaineen pakollista lakikurssia oli jotain käsittätöntä, tentissä luulin vastanneeni ihan hyvin, ja tuloksena oli 1. Pääaineen vaikeimmissa kursseissa sentään tiesin mokanneeni.
Matematiikassa käytännössä aina täydet pisteet, samoin luonnontieteissä. Muut hyvää tasoa vaikka en niin ollut kiinnostunut. Liikka sen sijaan meni surkeasti.
Olen väitellyt matematiikasta ja suurimman osan urastani tehnyt ulkomailla.
Olin maantiedossa ja fysiikassa loistava, mutta kemiassa ja matematiikassa surkea.
Lukiossa kaikki kielet 10: äidinkieli, englanti, ruotsi,saksa, ranska. Paljon 9. Liikunta tais olla 7. Kirjoitin 6 ällää.
Piri päissä loistin, pilvessä olin vähän surkeempi.
Kaikki lukuaineet paitsi kielet sujui aina hyvin. Äidinkielessä ei tarvinnut opetella mitään, kiitettävä tuli vaikka silmät kiinni ja matematiikka oli helppoa. Koulu lähetti mut johonkin valtakunnalliseen matematiikkakilpailuun. Tosin jännitin sitä niin paljon, että en suoriutunut siinä kilpailussa yhtä hyvin kuin yleensä. Olin ihan jännityksestä lamaantunut siinä kilpailussa.
Vierailija kirjoitti:
Olin tasavahva päälle ysin oppilas lukuaineissa, käsitöitä ja köksää taas vihasin sydämeni kyllyydestä.
Kuviksessa taisin olla "lahjakkain" ja kemia oli ehdoton lemppariaineeni.
Harvinaista vihata köksää, mikä siinä oli niin kamalaa? Meilläkin oli ikävä opettaja, mutta emme silti keittiöhommia vihanneet.
Käsityöt ja matematiikka olivat ne aineet, joista minulla oli kymppi. Uskonnosta ja historiasta oli kuutonen, ja tietenkin laulusta silloin, kun oli laulukoe. Päästötodistuksessa oli kuitenkin tasaisemmin numeroita 7-9 ja musiikistakin 8.
Loistin aineissa ja olin huono koulussa,
Lempiaineitani olivat kielet ja liikunta, joista tuli hyviä numeroita. Matemaattisissa aineissa sekä taideaineissa ei oikein löytynyt lahjoja ja taisin lukiossa jopa reputtaa yhden lyhyen matikan kurssin :D
Kiitettävät numerot:
Musiikki
Kuvaamataito
Äidinkieli
------------------
Välttävät:
Matematiikka
Fysiikka