Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko ainoa, joka pitää aikuisten joulukalentereita typerinä?

Vierailija
20.11.2023 |

Rahastusta vain. Oma kalenterini on arpoa viikottain joku yhdistys jolle annan pienen lahjoituksen. Arvonnan teen päässäni. 

Aikuisten joulukalenteri

Vaihtoehdot

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ovat aivan turhia. Ihmiset ostaa kalliilla hinnalla nätisti paketoitua krääsää jota eivät oikeasti tarvitse. Itse mieluummin jätän ostamatta. En tarvitse edes mitään herkkukalenteria, en minä halua joka päivä syödä jotain makeaa.

Vierailija
22/39 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kosketa mua. Jos joku tykkää ei ole multa pois. Muovikrääsä kalenterit ei ole tätä päivää enää.

Mä hankin itselleni partolaisten kalenterin, kuten ennenkin.

N51

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein samanlaisen aloituksen tänne neljä vuotta sitten. Mutta sen jälkeen olen toipunut masennuksesta ja nyt nautin ihan kaikesta, tämä vuonna myös näistä kalentereista. Mulla on tilauksessa Ritualsin kalenteri, tuskin maltan odottaa! Siinä on kuulkaa valotkin ja kun sen kasaan lipaston päälle ja joka kerta kun avaan, on olo kuin lapsella jouluaattona <3

Vierailija
24/39 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole.

Vierailija
25/39 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksatte jauhaa tälläistä paskaa... Tehkööt mitä lystää...👍

Vierailija
26/39 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin että ovat typeriä. 

Mutta tarkoitin lähinnä meikki tai seksi tms. Kalliita kalentereita. 

Kalenteri ei tarvii olla kallis. 

Itselläkin kalenteri monena jouluna käytössä, mutta yleensä kuva kalenteri ja vielä moneen kertaan käytetty rakas lapsuuden kalenteri. 

Vierailija
27/39 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ostaa mitään purkkikalenteria yms. en tarvitse enää tekemällä tehtyä joulun odotus tunnelmaa. 

Vierailija
28/39 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen välillä ostanut (tai saanut) ihan perinteisen suklaakalenterin tai kuvakalenterin. Suklaat on joskus unohtunut syödä. Nyt en ole muutamaan vuoteen hankkinut kalenteria, kun ei se fiilis ole sama kuin lapsena ja välillä unohtuu tosiaan luukkujen avaaminen. Tavarakalentereita en ymmärrä. En muutenkaan tykkää ostaa sikaa säkissä ja vältän turhaa kuluttamista.

Vierailija
29/39 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliit tavarakalenterit ovat typeriä, mutta esim. aiemmin mainittu partiolaisten kalenteri on kiva.

Vierailija
30/39 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iloa on olla tosikko?

Vierailija
31/39 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin yhtenä vuotena kosmetiikkakalenterin ja sain mielihyvää kun availin luukkuja, mutta meikit jäi kuitenkin käyttämättä kun olivat väärää sävyä tai minulla oli jo vastaava tuote. Nykyään tehdään aina lapsen kanssa toisillemme kalenterit, tehtiin sellaiset puukehikot ja ommeltiin pussit joita sitten käytetään joka vuos uudelleen, sisältö vaan vaihtuu 😊 molemmat saa toivoa sinne juttuja mitä haluaa ja sisältö on aina jotain tavaraa mikä varmasti tulee käyttöön. Esim kylpypommeja, suklaata, teetä, joulukahvia, huulirasva, voiteita, tuoksukynttilöitä, sukkia jne😊 

Vierailija
32/39 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa typeriähän ne on .

Vierailija
33/39 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen pitäisi ymmärtää, että kun asioita työnnetään kalenteriin niin niistä joutuu maksamaan helvetisti ylihintaa. Lapsi ei tällaista asiaa hahmota, eikä hänen tarvitsekaan, joten kalenterin taika lapselle sallittakoon.

Toisaalta, jos lapsettaa niin mikäs siinä. Ei se ole koskaan pahitteeksi, jos pääsee vähän kosketuksiin sisäisen lapsensa kanssa vaikka sitten kalenterin kautta.

Vierailija
34/39 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun odotus kuuluu myös aikuisille, jos niin haluaa. Ja joillekin siihen odotukseen kuuluu joulukalenteri.

Mun mielestäni kalenteri kannattaa vain hankkia tarkkaan harkitusti. Mulla on ollut parina jouluna kosmetiikkakalenteri, mutta monet tuotteet jäi käyttämättä, joten en ole enää ostanut. Annoin niitä käyttämättömiä meikkejä työkaverin tyttärelle.

Puolisolleni olen useamman kerran hankkinut olutkalenterin. Ei tarkoita silti, että täytyy juoda olut päivässä. Tuossa kalenterissa on erilaisia amerikkalaisia oluita, joita on tykännyt kerätä ja maistella esim. kavereiden kanssa.

Olen harkinnut myös erotiikkajoulukalenteria, mutta uskoisin, että sielläkin olisi niitä tuotteita, jotka ei osu omaan mieltymykseen, joten on jäänyt hankkimatta. Tänä vuonna ostan itselleni varmaan partiolaisten joulukalenterin tai sitten en mitään.

Vierailija
35/39 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta laatutee joulukalenteri on kiva. Tulee maisteltua uusia makuj, joista parhaita voi ostaa myöhemminkin. Yks vuosi meillä oli tyttären kanssa sukkakalenteri puoliksi. Sukkia kun tarttee aina.

Vierailija
36/39 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa nää tämän tyyppiset aloitukset. Kysytään "olenko ainoa, joka..." ja sitten perään laitetaan joku sellainen näkemys josta suurimmalla osalla palstalaisia on yhteneväinen mielipide. Edellinen oli "olenko ainoa, jonka mielestä Halloween ei kuulu Suomeen" (jotenkin noin) ja sitten sivutolkulla porukka kävi ilmoittautumassa kuinka heidänkään mielestä Halloween ei kuulu Suomen juhlaperinteisiin.

Ja vastauksena itse kysymykseen: Ei, et ole.

Vierailija
37/39 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että aikuisillekin on leikkimielisyyttä ja yllätyksiä. Esim. välipalakalenteri, teekalenteri, puurokalenteri yms on ihan kivoja. Niitä on tullut ostettua joskus. Mutta sellaiset krääsäkalenterit, joista aiheutuu roskaa ja joiden tuotteita ei tule käytettyä, taas ei. 

Vierailija
38/39 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ne satojen eurojen kosmetiikka kalenterit on roskaa. Miksi ei ostaisi niillä sadoilla euroilla itselle mieleisiä tuotteita?

Vierailija
39/39 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipide on kuin p*rsereikä. Kaikilla on sellainen ja kaikilla ne haisee yhtä pahalle. Paitsi tietysti omasta mielestä. Jokainen toimii tässäkin asiassa oman mielensä mukaan. Mikäli kokee mukavaksi pikkulisäksi omaan jouluunsa joulukalenterin tai vaikka useampia myös aikuinen niin senkun rohkeasti hankkii vaan veisaten virttä viis muiden mielipiteistä ja näkemyksistä. Ei vahingoita ketään. Paitsi ehkä sellaisen psyykettä joka jostain syystä näkee vaivaa uhrata ajatuksenkin pitääkseen joulukalenteria aikuisella typeränä mutta toisaalta sellaisella taitaa olla jo psyyke suht vaurioitunut muutenkin. Jokaiselle joulukalenterin hankkinelle oikein antoisaa ja jännittävää joulunodotusta <3 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi