Ostaisitko 9v pojan huoneeseen television , toivoo sitä kovasti......
Kommentit (47)
Ja ainakin meillä olohuoneen dvd:tä ei voi katsoa niin etteikö vanhemmat huomais,mut pojan omassa huoneessa voi.
Ja taas et katsois kun vanhemmat on töissä tmv,niin,sehän riippuu perheestä. Meidän (nyt 8v) menee koulusta mummin luo ja saa siinä leikkiä mummin naapurissa asuvan koulukaverin kanssa ulkona ja töistä tullessani haen hänet kotiin.
Joten meillä ei voisi katsella mun poissa ollessa.
Mut se mun kommenttihan olikin,et kun minä olin lapsi tein niin,tietty eri perheissä eri käytännöt.
Meillä on yksi telkkari josta katsellaan joskus ohjelmia.
Joku tuhisi siitä että kai olisi parempi että se yhdeksän vuotias leikkisi klo 21:00-23:00 sitä pleikkaria sisällä kuin että hilluisi ulkona.
No, meillä sen ikäiset ovat jo nukkumassa yhdeksän jälkeen viikonloppuisinkin.
Meillä on lapset vielä taaperoita. Ei ole telkkaa huoneessa, eikä tule.
Asialla ei ole mitään tekemistä luottamuksen kanssa tai sillä että pelkää lapsen katselevan ties mitä. Itse olen saanu telkkarin huoneeseeni yläaste- ikäsenä ja tuijotin sitä tuijottamisen ilosta. Siksi en halua tuupata töllöä lastenhuoneeseen, en nyt enkä isommallekaan.
Saa riittää että katselee Simpsoninsa olkkarista tai missä nyt niitä telkkareita on talossa. Sängyssä nukutaan ja luetaan lehtiä/kirjoja, vanhempana ne sitten harrastaa ties mitä.. Muttei katsele telkkaria! :D
Meillä on periaatteesta yksi tv, sitä koko perhe kerääntyy katselemaan silloin kun sieltä jotain katsottavaa joskus harvoin tulee.
Jos vanhemmat ovat töissä, ei liene merkitystä sillä, onko telkkari lapsen huoneessa vai jossain muussa huoneessa?
Meillä kuitenkin tv:n katselusta, kuten muistakin asioista, päättää vanhemmat.
Telkkarista tulee todella paljon kaikenlaista lapsille sopimatonta roskaa ja jos et voi olla vahtimassa tarjontaa, lapsesi saattaa altistua aivan tosi ikäville asioille.
Siksi ohjelmatiedoissa on ikärajat, että niitä noudatettaisiin. Tv lapsen omassa huoneessa on oikein huono idea.
Kannattas teiän telkkarin puolestapuhujien joskus se Simpsonit katsoa. Ei todellkaan lastenohjelma. Käsitellään asioita aika rankasti välillä ja sellaisella huumorilla, että lapset ei voi sitä ymmärtää. Myöskin aika voimakkaasti poliittisesti kantaa ottava.
Telkkarin katsominen lapsen omassa huoneessa ei kai lihota sen enempää kuin telkkarin katsominen omassa huoneessa?
Meillä 5 telkkaria ympäri taloa, mutta ei se sitä tarkoita, että meillä ei muuta tehdä kuin töllätään telkkaria aikä meidän lapset myöskään ole ylipainoisia, päinvastoin.
Teillä ei lapset siis saa katsoa telkkaria ollenkaan, etteivät liho?
...töllöttäville muksuille viihteeksi.
Pojan huoneessa on televisio pelaamista varten. Harvoin hän katselee itsekseen telkkaa, mutta pelaa paljon. Kahdella tytöllä on yhteisessä huoneessa telkka, toinen tytöistä on 13-, toinen 10-vuotias, ja telkka on ollut heillä jo vuosia. Nytkin katselevat jotain DVD:tä, mutta muuten aika vähän töllöttävät. Myös 15-vuotiaalla tytöllä on omassa huoneessaan televisio, ja hän taitaa katsoa vain Täydellisiä naisia. Olkkarissa on sitten yhteinen telkka, josta kuopuksemme useimmiten katsoo lastenohjelmat. Me harrastamme television katselua ja poika pelaamista, joten siksi televisioita on paljon. Jos telkasta ei tule mitään katsottavaa, niin Voice ainakin soi taustalla.
Meillä on lapset vielä taaperoita. Ei ole telkkaa huoneessa, eikä tule.
Asialla ei ole mitään tekemistä luottamuksen kanssa tai sillä että pelkää lapsen katselevan ties mitä. Itse olen saanu telkkarin huoneeseeni yläaste- ikäsenä ja tuijotin sitä tuijottamisen ilosta. Siksi en halua tuupata töllöä lastenhuoneeseen, en nyt enkä isommallekaan.
Saa riittää että katselee Simpsoninsa olkkarista tai missä nyt niitä telkkareita on talossa. Sängyssä nukutaan ja luetaan lehtiä/kirjoja, vanhempana ne sitten harrastaa ties mitä.. Muttei katsele telkkaria! :D
Oli sitä aiemminkin pyytänyt, mutta mä sanoin että " siinä vaiheessa vasta kun osaat pitää huoneestasi huolen ja pestä hampaat ja naaman ilman että joka ilta tarvitsee siitä erikseen käskyttää" . Tuli sitten parannus näihin asioihin ja sai telkkarin.
Sellaisen olen huomannut että katsoo silti paljon telkkaria meidän kanssa, mikä on ihan kiva.
Meillä tosin vielä 16-vuotiaskaan ei ole tuollaista pyytänyt, vaan tulee ne harvat itseään kiinnostavat ohjelmat katselemaan sohvalla maaten, pää äidin sylissä =)
Kyllä Simpsoneihin on jo viitannut 3 aiempaa kirjoittajaa + ne, jotka ovat sitä mieltä, että Simpsonit eivät ole lasten ohjelma...
Oma poika vasta 4v, mutta haluan pitää kontrollissa hänen tv:n katselunsa vielä pitkän aikaa. Sen vähän mitä katsoo joutaa katsomaan ainoasta telkkaristamme. :)
Siksikö, että " kaikilla kavereillakin on" ? Vai koska haluaa katsoa ohjelmia, joita ei vanhempien seurassa voisi katsoa? Vai koska hänen ei yleensä anneta valita ohjelmia katsottavaksi?
Yhdeksänvuotiaalle sieltä tulee kuitenkin niin vähän katseltavaa, ellei sitten satu olemaan jotain lastenkanavia. Meillä ei ollut, eikä ole vieläkään.
Palamista pelkäävälle: kannattaa satsata palamattomaan telkkaan ja kunnon palovaroittimeen.
Käy ostamassa löysempi pipo, jooko?
Ihan jo lastesi vuoksi.