Ostaisitko 9v pojan huoneeseen television , toivoo sitä kovasti......
Kommentit (47)
Mä haluun tietää mitä lapseni telkkarista katsovat. Ton ikäset on uteliaita, ei vois mitenkään kontrolloida et se tellu on kiinni keskellä yötä, kun itse nukkuu. Sielthän voi tulla ihan mitä vaan.
Mä en edes tajua et miks telkkareita pitää olla enmmän kuin yksi taloudessa, koska jos on niin se addiktoi selvästi.
9v jo hyvinkin katselisi iltaisin nukkumaanmenon jälkeen ohjelmia vaimennusnapin kanssa. Pelisäännöt sen suhteen pitäis saada varmoiksi.
Meillä on lastenhuoneessa ollut tv siitä lähtien kun esikoinen oli 4v.
Ennen kuin huomaatkaan, on lapsesi valtavan ylipainoinen kalpeanaama.
Mua kuvottaa tommoset vanhemmat.
pelata ja katsella jotain.
tosin, kyllä mä vähän ehkä valvoisin mitä se 9vee katsois, ettei ihan jotain K18 kamaa...
Jotenkin karsastan ajatusta, että jokainen perheenjäsen linnottautuu omaan huoneeseensa katsomaan omia ohjelmiaan. Haluamme katsoa ja tehdä asioita mahdollisimman paljon yhdessä.
laittaa leffa- ja peli-tv:ksi, mutta en antennilla.
Simpsonit katsoo tai pelaa pleikkaa. Yleensä on tietokoneella tai ulkona.
Siis kyllä vanhempien on valvottava lapsen tekemistä ja huolehdittava hänen SOSIAALISESTA kehityksestään. Noita hissukoita, jotka pelaavat yötä-päivää koneella eivätkä osaa edes keskustella kunnolla, on jo tuhansia. Ja niitä kasvatetaan nimenomaan XBOX ja PS2-peleillä, joita saa pelata yksin omassa huoneessaan.
Älkää antako omaa telkkaria alle 10-vuotiaille, osa lapsen sosiaalisuutta, joustavuutta, suvaitsevaisuutta ja toisen ihmisen tuntemista tulee perheen yhteisistä hetkistä, vaikka telkkari-sellaisista. Lasta ei saa päästää eristäytymään oman telkkarin ääreen liian nuorena!
Eiköhän tehdä niin, että huolehdi dinä vaan omista lapsistasi niin me muut huolehditaan omistamme!
Terveisin äiti jonka lapsi saa katsoa omasta telkkaristaan leffoja ja pelata pleikkaria ja joka muuten on nytkin ollut 4 tuntia putkeen ulkona =)
En senkään takia tunkis telkkaria lapsen huoneeseen.
Ja niinkun joku aikasemmin sanoi, aika ankea ajatus et kaikki perheen jäsenet linnottautuu omiin huoneisiin katsomaan telkkaria tai pelaamaan pleikkaria.
Miksi se lapsi ei voi katsoa sitä lastenohjelmaansa vanhempien silmien alla olkkarissa? Pitääkö sitä varten olla oma telkkari lastenhuoneessa?
Meillä ei tv ole sosiaalisen elämän keskus. Ei meillä kukaan ehdi sitä juurikaan katsoa, ei edes lapset.
En edes dvd,koska ihan helposti " salakuljettaa" koulusta ym kavereiden dvd ja katsoo tekstillä ilman ääntä tai hyvin pienellä... Itse sain 8v tv:n huoneeseeni,joten todellakin tiedän ;) silloin ei tietty ollut dvd:tä,mut katsoin iltaohjelmia ilman ääntä ja myöhemmin myös kuulokkeilla kun sen ilon tajusin...
Pelaamiseen voisin antaa tv-ruudun,mut samalla pitäisin tarkkaa vahtia mitä pelejä pelaa.
Nyt on kyse pienistä lapsista, joilla on oma telkkari huoneessa. Tuon ikäiset on jo nukkumassa, eikä sekoile ulkona.
Jos et keksi mitään tekemistä lapsillesi vaihtoehdoksi, niin voin kertoa.
Meillä luetaan yhdessä ja erikseen, käy vieraita, käydään vierailulla, laitetaan ruokaa yhdessä, katsotaan telkkaria YHDESSÄ, peltaan lautapelejä etc. Ja tosiaan päivemmällä leikitään ulkona.
Meillä myös ala-asteikäisiä poikia. Katsovat joka ilta n. puoli h televisiota sekä silloin tällöin DVD:n. Se on mielestäni jo maximum. Ei meillä ainakaan olisi mitään syytä laittaa televisiota omaan huoneeseen, silloin katsoisivat varmasti vielä enemmän. Ja tietokone- pelejä (meillä vain opetuspelejä) tekevät työhuoneessa (kun itsekin olemme siellä) n. kerran viikossa.
En koskaan antaisi periksi tv asiassa, lapsen parhaaksi. Monilla varmaan tv ja kaikenlaiset pelit käytössä omassa huoneessa jo lastentarhaiästä lähtien mutta älä anna sen vaikuttaa päätökseesi. " Paremmissa perheissä" ei niin tehdä ..suuttukaa nyt vaan! :)
toki meillä puuhataan lasten kanssa kaikkea mahdollista, sille joka siis ehdotteli muuta puuhaa kuin pleikkaa/sekoilua.
ye jotka pelkäätte että lapsi salakuljettaa kavereiltaan jotain leffoja niin kai se niitä voi yhteisestäkin telkusta kattoa esim. kun vanhemmat on töissä. ja meillä on yhteinenkin telkku alakerran televisiohuoneessa joten en kyllä heräis jos poika (nyt melkein 11v) lähtis yöllä telkkua kattoo. eli sikäli sama onko omassa huoneessa vai missä. ja nukkuu ovi auki, joten ei ainakaan vielä oo iltaisn salaa mitään katsonut. lähinnä omas huonees pelaa pleikkaa ja kattelee simsoneita, joita en halua että pienemmät kattoo. ja jotai leffoja joskus (aika harvoin kyl..yleensä leffat katotaan perheen kesken) pojalla on myös tietsikka omassa huoneessaan, sillä pelailee, mesettää on netissä ja tekee koulutöitä. ulkoilee ja harrastaa myös paljon. liikunta ja musiikki ovat lähellä sydäntä.
Meillä on 9-vuotiaan tytön huoneessa ja sitä katsotaan harvoin. Tyypillisesti silloin kun on jotain mielekästä katsottavaa yhtäaikaa esim. Simpsonit.
Yleensä katsotaan olohuoneessa.
Meillä ei ole pleikkaria tms. netissä pelaavat harvakseltaan.
Kun jotain erityisesti kieltää se alkaa kiinnostamaan entistä enemmän.
Itse tunnet lapsesi ja voit päätellä tuleeko ongelmia, katsooko ja pelaako paljon nykyisellään.
Meidän lapset kyllä nukkuu yöllä eikä hyppele katsomassa telkkaa, ovet on auki joten kyllä tietäisin.
Kun elämänarvot on kohdallaan ja keskinäinen luottamus sekä säännöt joita noudatetaan ei tule ongelmia.
Katsoo sillä lastenleffoja, pelaa pleikkaria ja niin päin pois.
Eipä tuo ole mikään ongelma koskaan ollut.