Kauan teillä kestää 1kg Oltermanni paketti?
Kauan teillä kestää 1kg Oltermanni paketti?
Meillä 2 aikuista ja 1 lapsi ja menee 3kg Oltermannia viikossa.
Kommentit (21)
Viikon kestää kun vilkaisee kaupan sovelluksen hausta kuinka usein ostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Viikon kestää kun vilkaisee kaupan sovelluksen hausta kuinka usein ostetaan.
2 aikuista ja teini
Noin viikossa menee meillä. Kaksi aikuista, kaksi lasta.
Meillä Oltermanni-juusto kestää kauan, kolme teiniä ja kaksi aukuista, ehkä kaksi viikkoa? Koska se on pahaa. Rainbow/Pirkka-kermajuusto taas menee parissa-kolmessa päivässä.
N. 2kg menee juustoa viikossa, 6 hlö talous.
Oltermaniin tulee nykyään valkoinen hiiva nopeasti päälle, ennen ei tehnyt sitä. En voi ottaa enää kaupasta. Pelkään hiivatulehduksia ja muuta.
2-4 viikkoa kestää. 2 aikuista ja 2 lasta. Olen ainoa, joka syö päivittäin leipää, muut syövät satunnaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Oltermaniin tulee nykyään valkoinen hiiva nopeasti päälle, ennen ei tehnyt sitä. En voi ottaa enää kaupasta. Pelkään hiivatulehduksia ja muuta.
Säilytä sitä juustoa pakaste pussissa tai semmoisen juusto kuvun alla niin ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei pidä sulkea tiiviisti. Ne oltermannin kannet ovat hyviä, meillä ei ikinä niiden kanssa ehdi tulla hiivaa pintaan.
Ps. Ei hiivatulehdusta saa juustoon kertyvästä hiivasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säilytä sitä juustoa pakaste pussissa tai semmoisen juusto kuvun alla niin ei tule.
Mun kokemuksen mukaan taas sitä hiivaa kertyy, jos juusto ei saa ilmaa ja kosteus kertyy juustoon pussin tai kuvun sisällä. Joku muovikansi vaan juuston päälle, ettei se kuivu, mutta ilma kuitenkin kiertää.
Kuinka paljon te sitä juustoa leivälle tungette jos noin vähän aikaa kestää.
Sinkkuna ostan pieniä määriä leikkeleitä sekä juustoja. Lähinnä käytän valmiiksi siivutettuja. Mukava vaihdella eri juustoja. Savujuustoa en käytä koska en pidä savun mausta. Kilon juusto varmaan kuivuisi jääkaappiin liian iso minulle.
sinkku 52
Pöydälle nostettu avattu edam- tai kermajuusto muuttuu nopeasti pinnaltaan keltaisesta valkoiseksi. Juuston pintaan ilmestyvä ohut valkoinen kerros ei ole hometta tai hiivaa. Kyse on kalsiumlaktaatista. Kalsiumin maitohapon suola.
Kestäis varmaan maailman tappiin asti, jollei lopulta heittäis sitä noin 1cm vahvuista jäljelle jäävää juustokiekkoa pois.
Toisin sanoen juuston syöminen loppuu siinä kohtaa, kun siivujen höylääminen käy hankalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Leivän päälle 3-4 palaa juustoa ja leipää menee yli 100 viipaletta viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Minä leikkaan paksuja paloja ja syön sellaisenaan, nam.
On mulla tuolla kaapin perällä ainaki 5 vuotta vanha Oltermannipaketti, ihan hyvässä kunnossa on vieläkin, kestävää muovia.