Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko paheksuttavaa pitää netissä itsellään virtuaalipersoonaa, joka eroaa todellisuudesta?

Vierailija
02.01.2007 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim käyttää muiden ihmisten hyväuskoisuutta pahantahtoisesti hyväkseen, niin sellainen on paheksuttavaa. Toisin sanoen, jos tämä virtuaalipersoona käyttäytyy moraalisesti hyväksyttävästi, niin mielestäni iitse teko eli virtuaalipersoonan käyttö ei ole paheksuttavaa.

Vierailija
2/18 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kaunistelevat elämäänsä ja itseään ihmisenä - ainakin tällä palstalla!!



mutta niin, samaa mieltä kuin joku ketjun alussa, sen virtuaalipersoonan käytös ratkaisee (eikä tietenkään mikään kusetus ole hyvää käytöstä)



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtopäätöksiä jos joku mun kaveri leikittelis virtuaalipersoonana netissä.

siis joku ihme tarve päästä elämään jotain omaa mielikuvituselämää... häh? älytöntä.

et terveisii vaan kaikille mun kavereille! heh

Vierailija
4/18 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

metallimude:


johtopäätöksiä jos joku mun kaveri leikittelis virtuaalipersoonana netissä.

siis joku ihme tarve päästä elämään jotain omaa mielikuvituselämää... häh? älytöntä.

et terveisii vaan kaikille mun kavereille! heh

eivätkä he ole olleet moksiskaan. Ja nämä kaverit ovat aikuisia, fiksuja ja hyvin koulutettuja ihmisiä.

Vierailija
5/18 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyttelee vain sitten taustalla, jos ei omana itsenään osaa olla

Vierailija
6/18 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan järkevä ihminen kertoo täysin sataprosenttista totuutta elämästään netissä! Vähintäänkin on tapana muutella asioita, joista voisi tunnistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitä on sen enempää paheksua tai taivastella. Toiset työstävät identiteettiään esim. erilaisten tv-ohjelmien tai kirjojen avulla.



Ongelmaksi tämä muodostuu vasta sitten, jos virtuaalipersoonaan jää koukkuun tai alkaa käyttää muita hyväksi.

Vierailija
8/18 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

11

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat tulleet virtuaalipersoonan huijaamiksi. Toinen on veljeni, joka ei vieläkään ymmärrä, että häntä vedetään nenästä kaikenaikaa. Toisen tuttavani avioliitto karuitui tästä syystä. Ei ole reilua todellakaan. Olen huolesta sekaisin, kun en tiedä, miten veljeäni auttaa. Hukkaan menee hyvä mies...

Vierailija
10/18 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan netillä on vähän enemmän ikää.



Virtuaalipersoonat on nimittäin netin leimallisimpia ominaisuuksia, mutta jotkut ihmiset elää vielä sellaista ' viattomuuden aikaa' etteivät sitä ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni tietää henkilöstä ihmeen vähän, vain etunimen. Silti on aivan tämän pauloissa. Puhe ei tehoa. Ja tuosta toisesta tapauksesta on jo useita vuosia aikaa. Pitkä juttu, mutta törkeä.

Vierailija
12/18 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

11

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Veljeni tietää henkilöstä ihmeen vähän, vain etunimen. Silti on aivan tämän pauloissa. Puhe ei tehoa. Ja tuosta toisesta tapauksesta on jo useita vuosia aikaa. Pitkä juttu, mutta törkeä.

kyllä hänelläkin on tässä vastuunsa, jos hän on terve aikuinen ihminen!

Vierailija
14/18 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huolissani veljestäni ja hänen mielenterveydestään. Ikää on päälle 20, mutta elämänkokemusta varsin vähän. Mikään puhe ei auta - ei mikään. Onneksi hänellä on kuitenkin vielä paljon elämää edessään, mutta harmittaa todella kovasti nämä pari hukkaanheitettyä vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos virtuaalipersoonaansa käyttää tarkoituksenaan saada muut tuntemaan kateutta, pahaa mieltä, huonommuuden tunteita jne., niin silloin ei ole kovin fiksua toimintaa. Esimerkkinä vois käyttää vaikka tuota Stellan tehoelämää. Ihan hyvä jos jollakulla on hirveästi energiaa, mutta jos valehtelee tarkoituksenaan saada muut mahdollisesti väsyneet kotiäidit tuntemaan itsensä luusereiksi, niin...

Vierailija
16/18 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Esimerkkinä vois käyttää vaikka tuota Stellan tehoelämää. Ihan hyvä jos jollakulla on hirveästi energiaa, mutta jos valehtelee tarkoituksenaan saada muut mahdollisesti väsyneet kotiäidit tuntemaan itsensä luusereiksi, niin...

nimittäin se että överiksi vetämisellä voi nimenomaan kritisoida kyseistä stellamaista elämäntyyliä. Ja minä en sitten ole Stella enkä edes hänen faninsa. Tuli vain mieleen tuosta kommentistasi.

Vierailija
17/18 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Stella pyrkii olemaan parodia, hän ei ole tarpeeksi nokkela siihen tai jotain, vaikka nokkela onkin.

Vierailija:


nimittäin se että överiksi vetämisellä voi nimenomaan kritisoida kyseistä stellamaista elämäntyyliä. Ja minä en sitten ole Stella enkä edes hänen faninsa. Tuli vain mieleen tuosta kommentistasi.

Vierailija
18/18 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se veti niin överiksi, että ainoastaan kaikkein sinisilmäisin lukija saattoi uskoa tyypin todeksi. Ja hahmo oli silti samalla sen verran vakuuttava, että meni läpi mielipiteellään jopa Vauva-lehden artikkeliin. Vähänkö meinasin revetä kun lehdessä ArmiSamulinäippä retosteli kuinka miehen ei tarvitse tehdää yhtään kotitöitä koska hänellä on vaimoja ja äitinä velvollisuus blaa blaa =).