Onko paheksuttavaa pitää netissä itsellään virtuaalipersoonaa, joka eroaa todellisuudesta?
Kommentit (18)
ainakin kaunistelevat elämäänsä ja itseään ihmisenä - ainakin tällä palstalla!!
mutta niin, samaa mieltä kuin joku ketjun alussa, sen virtuaalipersoonan käytös ratkaisee (eikä tietenkään mikään kusetus ole hyvää käytöstä)
johtopäätöksiä jos joku mun kaveri leikittelis virtuaalipersoonana netissä.
siis joku ihme tarve päästä elämään jotain omaa mielikuvituselämää... häh? älytöntä.
et terveisii vaan kaikille mun kavereille! heh
metallimude:
johtopäätöksiä jos joku mun kaveri leikittelis virtuaalipersoonana netissä.
siis joku ihme tarve päästä elämään jotain omaa mielikuvituselämää... häh? älytöntä.
et terveisii vaan kaikille mun kavereille! heh
eivätkä he ole olleet moksiskaan. Ja nämä kaverit ovat aikuisia, fiksuja ja hyvin koulutettuja ihmisiä.
Pysyttelee vain sitten taustalla, jos ei omana itsenään osaa olla
Tuskin kukaan järkevä ihminen kertoo täysin sataprosenttista totuutta elämästään netissä! Vähintäänkin on tapana muutella asioita, joista voisi tunnistaa.
Turha sitä on sen enempää paheksua tai taivastella. Toiset työstävät identiteettiään esim. erilaisten tv-ohjelmien tai kirjojen avulla.
Ongelmaksi tämä muodostuu vasta sitten, jos virtuaalipersoonaan jää koukkuun tai alkaa käyttää muita hyväksi.
jotka ovat tulleet virtuaalipersoonan huijaamiksi. Toinen on veljeni, joka ei vieläkään ymmärrä, että häntä vedetään nenästä kaikenaikaa. Toisen tuttavani avioliitto karuitui tästä syystä. Ei ole reilua todellakaan. Olen huolesta sekaisin, kun en tiedä, miten veljeäni auttaa. Hukkaan menee hyvä mies...
kunhan netillä on vähän enemmän ikää.
Virtuaalipersoonat on nimittäin netin leimallisimpia ominaisuuksia, mutta jotkut ihmiset elää vielä sellaista ' viattomuuden aikaa' etteivät sitä ymmärrä.
Veljeni tietää henkilöstä ihmeen vähän, vain etunimen. Silti on aivan tämän pauloissa. Puhe ei tehoa. Ja tuosta toisesta tapauksesta on jo useita vuosia aikaa. Pitkä juttu, mutta törkeä.
Vierailija:
Veljeni tietää henkilöstä ihmeen vähän, vain etunimen. Silti on aivan tämän pauloissa. Puhe ei tehoa. Ja tuosta toisesta tapauksesta on jo useita vuosia aikaa. Pitkä juttu, mutta törkeä.
kyllä hänelläkin on tässä vastuunsa, jos hän on terve aikuinen ihminen!
Olen huolissani veljestäni ja hänen mielenterveydestään. Ikää on päälle 20, mutta elämänkokemusta varsin vähän. Mikään puhe ei auta - ei mikään. Onneksi hänellä on kuitenkin vielä paljon elämää edessään, mutta harmittaa todella kovasti nämä pari hukkaanheitettyä vuotta.
Jos virtuaalipersoonaansa käyttää tarkoituksenaan saada muut tuntemaan kateutta, pahaa mieltä, huonommuuden tunteita jne., niin silloin ei ole kovin fiksua toimintaa. Esimerkkinä vois käyttää vaikka tuota Stellan tehoelämää. Ihan hyvä jos jollakulla on hirveästi energiaa, mutta jos valehtelee tarkoituksenaan saada muut mahdollisesti väsyneet kotiäidit tuntemaan itsensä luusereiksi, niin...
Vierailija:
Esimerkkinä vois käyttää vaikka tuota Stellan tehoelämää. Ihan hyvä jos jollakulla on hirveästi energiaa, mutta jos valehtelee tarkoituksenaan saada muut mahdollisesti väsyneet kotiäidit tuntemaan itsensä luusereiksi, niin...
nimittäin se että överiksi vetämisellä voi nimenomaan kritisoida kyseistä stellamaista elämäntyyliä. Ja minä en sitten ole Stella enkä edes hänen faninsa. Tuli vain mieleen tuosta kommentistasi.
Jos Stella pyrkii olemaan parodia, hän ei ole tarpeeksi nokkela siihen tai jotain, vaikka nokkela onkin.
Vierailija:
nimittäin se että överiksi vetämisellä voi nimenomaan kritisoida kyseistä stellamaista elämäntyyliä. Ja minä en sitten ole Stella enkä edes hänen faninsa. Tuli vain mieleen tuosta kommentistasi.
Se veti niin överiksi, että ainoastaan kaikkein sinisilmäisin lukija saattoi uskoa tyypin todeksi. Ja hahmo oli silti samalla sen verran vakuuttava, että meni läpi mielipiteellään jopa Vauva-lehden artikkeliin. Vähänkö meinasin revetä kun lehdessä ArmiSamulinäippä retosteli kuinka miehen ei tarvitse tehdää yhtään kotitöitä koska hänellä on vaimoja ja äitinä velvollisuus blaa blaa =).
esim käyttää muiden ihmisten hyväuskoisuutta pahantahtoisesti hyväkseen, niin sellainen on paheksuttavaa. Toisin sanoen, jos tämä virtuaalipersoona käyttäytyy moraalisesti hyväksyttävästi, niin mielestäni iitse teko eli virtuaalipersoonan käyttö ei ole paheksuttavaa.