Kaikki muut perheenjäsenet sairastivat koronan, paitsi minä en
Jokapäivä otin testin, silti negatiivinen. Ei tosin ollut oireita, muu porukkaa poti flunssana, kaksi hieman pahempana flunssana. Yhdelle jäi inhottava yskä.
Miksi en sairastunut?
Kommentit (9)
Sinulla on hyvä vastustuskyky juuri tällä hetkellä. Meillä on ollut perheessä korona yhteensä neljä kertaa, mutta kertaakaan ei ole ollut niin, että kaikki olisivat sairastuneet.
Mä en ole koskaan tietääkseni sairastanut koronaa, epäilen tosin sairastaneeni sen muutaman kerran hyvin lievänä ja se ei ole näkynyt testeissä. Muutama viikko sitten kesken tämän hetkisen epidemian minulla oli selviä mahaoireita, rintakipua ja outoa kurkkukipua viisi päivää. Sen jälkeen lievää yskää. Testi negatiivinen. Sama muilla verisukulaisilla. Mieheni on testattu kerran positiiviseksi, mutta silloin oli delta tai jokin ja oireet oli lievää flunssaa. Olen rokotettu ja kuulun riskiryhmään, jos tämä jotain kiinnostaa.
Tiedetään, yleensä kaikki perheessä eivät sairastu. Se on luonnon laki, mutta ei takaa että eläisi pitempään kuin muut.
Testin tekoaika vaikuttaa ja se tekeekö kotitestin oikein, tikku pitää työntää riittävän syvälle sieraimeen. Lisäksi on oireettomia koronainfektioita. Sen on voinut aiemmin sairastaa oireettomana ja sitten kun muut sen taudin saavat niin itse ei enää sairastu.
En minäkään, meitä joille korona ei tule on ihan oikeasti olemassa. Onko sitten geeneissä vai mikä on. Minä ja mieheni ollaan sellaisia, ollaan altistuttu, olen hoitaja ja hoitanutkin koronapotilaita mutta koronaa en saa. Miehelläni ei ihan syystä ole yhtäkään rokotetta ja minulla niitä taas on.
Mä olen myös näköjään näitä ihmisiä, jotka eivät koronaan sairastu. Muut meillä sairastaa sitä jo neljättä kertaa. Mulla on todella hyvä vastustuskyky, en ole muutenkaan koskaan kipeä.
Kaikki muut olivat rokotettuja ja sinä et? Meillä kävi näin, muut ottivat rokotteet ja sairastelevat, minä en ja en sairastele.