Työnhakua ja avoin työhakemus
Kertokaas kokemuksia, jos olette hakeneet töitä jättämällä avoimen hakemuksen vaikka paikkaa ei ole auki. Onko tullut yhteydenottoa ja oletteko jopa saaneet töitä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Jos lafkaan tulee pari tuhatta spämmi hakemusta per kuukausi, eiköhän ne mene aika suoraan roskiin lukematta.
Voi hitsin pimpula. No tuplataan 8 kappaleeseen hakuvelvollisuus, niin eiköhän ne työttömät sitten mene töihin.
En ole saanut muuta kuin vastauksen: Kyllä me sitten laitetaan paikka julkiseen hakuun, jos etsimme työntekijöitä.
Soittoihin vastataan vain, että ei meillä ole vakituisillekaan töitä. Ja sama vastaus tuli jo silloin ku harjoittelupaikkaa etsi.
"No onko nämä hakemasi paikat olleet sellaisia, mihin sulla on koulutus ja pätevyyttä? "
Millainen koulutus ja pätevyys vaaditaan narikkatyöntekijäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut ainoatakaan vastausta avoimiin hakemuksiin. Olen lähettänyt sekä avoimia työhakemuksia, että avoimia oppisopimushakemuksia. Avoimista hakemuksista seurasi vain YKSI tarjous palkattomaan harjoitteluun. Kyllähän se laittaa itkettämään aikuistakin ihmistä.
Ei kai palkattomaan harjoitteluun voi mennä jos ei ole opiskelija..?
Voi olla että tämäkin on muuttunut. Yli viisikymppinen puoliso on ilmeisesti käynyt läpi kaupungin kaikki harjoittelupaikat kun eivät enää ehdottele. Tai jos tosiaan ne onkin nyt varattu opiskelijoille. Tässä työvoimapiirissä on yli 13 tuhatta työtöntä että harjoittelupaikan saaminen on lottovoitto.
Avoin hakemus on vitsi, jotta työkkärin tädit voi naureskella kahvilla kampaviinereidensä kera.
Minä olen työllistynyt 8vuotta sitten avoimella työhakemuksella ja olen siellä edelleen. En tiedä kuinka nykyään onnistuisi. Moni asia on tuosta muuttunut.
Ehkä kysymyksen pitäisi olla, oletko työllistynyt avoimella hakemuksella tämän laman aikana?
10-5 vuotta vanhoja kokemuksia ei nyt oikein voi vertailla tämän hetken tilanteeseen.
Itsekin olen työllistynyt vuonna 1998 ihan kävelemällä firmaan sisään ja kysymällä töitä, mutta ei siitä nyt oikein voi johtopäätöksiä vetää, että sama onnistuisi tänäkin päivänä.
Jos lafkaan tulee pari tuhatta spämmi hakemusta per kuukausi, eiköhän ne mene aika suoraan roskiin lukematta.