Narsisti blokkaa kun ei siedä totuutta itsestään.
Niin. En voi muuta kuin ihmetellä tuollaista lapsellista ja pakenevaa käytöstä jossa narsistinen ihminen ei kykene selvittämään mitään asioita. Ottaa kaiken itseensä kohdistuvana kritiikkinä vaikka niin ei uhri ole tarkoittanut asiaa otettavaksi vaan haluaa puhua. Pakeneminen on niin raukkamainen teko ja se että asiat on sillä ratkaistu kun paetaan ja pidetään mykkäkoulua. Vaihdetaan uuteen kumppaniin ja kuvitellaan että ne selvittämättömät ongelmat eivät siirry kaltoinkohtelevana käytöksenä uuteen suhteeseen. Blokkaamalla ja hylkäämällä entinen kuvitellaan ettei paljastu uudelle narsistiksi ja ne piirteet voi piilottaa. No hetkeksi varmaan voikin mutta tuskin pitemmäksi aikaa. Suhde on ohi mutta jotenkin ottaa päähän tuollainen paska käytös ja pelkuruus. Kyllä mä olisin halunnut asiat selvittää mut minkä sille voi kun toinen ei kykene. Eikö ne itse sitä tajua? Onko jollain kokemusta?
Kommentit (16)
No pelkureitahan he ovat, ole onnellinen että pääsit eroon
Narsistit ovat tunne-elämältään 3 vuotiaiden tasolla. Kun vanha lelu ei enää kiinnosta niin vaihdetaan uuteen leluun. Tai rikkinäinen lelu heitetään roskiin eikä sen jälkeen enää kiinnosta se vanha lelu. Se on jo unohtunut.
Vierailija kirjoitti:
No pelkureitahan he ovat, ole onnellinen että pääsit eroon
tämä, youtubessakin näkee videoita jossa kehotetaan k-o-st-amaan narskuille tai tekemään ne mustasukkaiseksi. Paras lääke ja hoito on pysyä tosiaan poissa sellaisten valokeilasta. Ei niiden kanssa t-a-p-p-e-le-malla voita, turmelee vain omankin mielenterveyden lopullisesti.
Jos suhde on ohi niin silloin ei ole mitään selvitettävää enää.
🇺🇦🇮🇱
Tuosta paljastumisen pelosta on mulla sellainen kokemus että kun narsku oli pyörittänyt kymmeniä naisia ja palasi muutaman kerran takaisin on/off suhteeseen kanssani niin häipyi ja blokkasi mut kun sanoin totuuden hänestä itsestään ja henkisestä väkivaltaisesta käytöksestä minua kohtaan. Ei todellakaan kestänyt mitään kritiikkiä vaikka se olisi ollut aiheellista. Pakeneminen on heillå se tyypillinen keino ja katkaista kaikki yhteydet. Säälittää se että sama kaava on toistunut kaikkien kanssa ja tulee toistumaan. Itsekin tätä kaavan toistamista olen ollut näkemässä.omalla ja mua edeltävien kohdalla.
Toisinaan narsisti voi jättää suhteen ikään kuin auki eli ei katkaise kokonaan välejä vaan voi joskus yrittää paluuta takas. Suurin virhe on se jos ottaa narsistin takaisin. Monet uhrit sortuvat valitettavan usein tähän koska luulevat että narsisti voi muuttua. Mutta ei narsisti muutu eikä häntä voi rakastaa ehjäksi. Narsisti siis tekee palveluksen jos blokkaa uhrinsa kokonaan koska silloin on sen suhteen lopullisesti sulkenut eikä yritä enää takas.
Haukut tyyppiä narsistiksi kun ei halua olla sun kanssa missään tekemisissä? Olisko peiliin katsomisen paikka. Tai ehkä parempi ettet juuri katso enempää. Olet itse se narsisti, kai tajuat?
Vierailija kirjoitti:
Haukut tyyppiä narsistiksi kun ei halua olla sun kanssa missään tekemisissä? Olisko peiliin katsomisen paikka. Tai ehkä parempi ettet juuri katso enempää. Olet itse se narsisti, kai tajuat?
Näin voi olla. Itselläni on kokemusta eräästä epävakaasta tyypistä, jonka päätin estää elämästäni kokonaan, koska hän eli jossain omassa todellisuudessaan, ja kommunikointi hänen kanssaan ei johtanut mihinkään muuhun kuin pahoinvointiin. No, hän häiriköi minua vielä pari vuotta, enkä vastannut mitenkään. Lopulta hän jätti rauhaan. En ihmettele ollenkaan, jos hän nimittelisi minua narsistiksi.
Vierailija kirjoitti:
Eipä kauaa mennyt aloittajaa alettiin sanoa narsistiksi. Aina näitä jotka ei siedä näitä narsisti aloituksia. Mene muualle raivoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä kauaa mennyt aloittajaa alettiin sanoa narsistiksi. Aina näitä jotka ei siedä näitä narsisti aloituksia. Mene muualle raivoamaan.
Et ole nähnyt kun raivoan. Lopeta projisointi.
Kaffebulla kirjoitti:
Jos suhde on ohi niin silloin ei ole mitään selvitettävää enää.
Totta, mutta narsisti ei ajattele noin. Ne muistaa aina mistä on joskus saaneet huomiota. Vaikka itse olisi jo viimein päässyt yli ja vuosia kulunut, jopa vuosikymmeniä, narsisti voi jostain putkahtaa Moi! Hei moi! Minä täällä, etkö muista? Se on minä! Minä! Toiminta on niin sairasta, ettei sitä voisi edes keksiä. Että vaikka tunnetasolla olisi jo päässyt irti, osoitteen salaus ja ettei ole FB:ssä ym, että suojelee itseään tavallista enemmän,on aivan perusteltua. Narsistin tavoite on aiheuttaa mahdollisimman paljon vahinkoa.
Tuo että ne on kolmevuotiaan tasolla, voi olla, mutta kun on fyysisesti vahva mies, siihen väkivalta esim seksin varjolla, ei lapsi kykenisi. Heidän keskittymiskykyä ei mikään häiritse, joten on voineet opiskella vaikka maisteriksi. Siis täysvaltaisia aikuisia. Jonka elämän päätarkoitus on tehdä muiden elämä helvetiksi, vaikuttaa pahalla kun eivät hyvään kykene.
Aloitusviestissä ei kuvailla narsisistia vaan huonosti käyttäytyvää ihmistä.
Kyllä kyse on narsistista ja tämä on ihan ammattilaiselta saatu varma selvyys. En olisi aloitusta edes tehnyt oman diagnoosini perusteella. Tähän ihmiseen liittyi paljon muutakin narsistisen persoonallisuuden häiriöön kuuluvia piirteitä mutta en alkanut niitä tähän avaamaan vain toin esiin vain tuon blokokkauksen ja paljastumisasian
Ap
Narsistien kanssa ei kannata olla missään tekemisissä..vain uhriksi joutunut sen täysin tietää mitä helvettiä se on. Ei sitä kukaan sellainen edes ymmärrä mitä se on jos ei ole sitä itse kokenut. Kyse on sairaasta suhdedynametiikasta jossakin ole mitään terveitä elementtejä. Kaikki on suureksi osaksi feikkiä.
Aha.
Entäs jos se vaan on täysin kyllästynyt sinuun?
Se on se manipuloiva narsisti eli sinä, joka ei millään käsitä että sun kanssa ei haluta enää olla missään tekemisissä.
Ei narsisti välitä eikä kykene minkäänlaiseen vastavuoroiseen keskusteluun eikä selvittelyihin. Pelko paljastumisesta ajaa siihen blokkaamiseen.