Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se että aikuinen ihminen tallustelee SUKKASILLAAN vie hänestä kaiken arvokkuuden

Vierailija
18.11.2023 |

Niin

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte kuvitella Kuninkaallisia sukkasillaan? Niin. 

Vierailija
2/23 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. 

Minä en tykkää pitää kenkiä kotona, eikä kyllä kiinnostele kokeeko joku random palstailija sen arvokkuuden puutteena 🤭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin-hullu taas kerjäämässä huomiota

Vierailija
4/23 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko missä tilanteessa ja ympäristössä?

Vierailija
5/23 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukilla kotona. Mukavaa.

Vierailija
6/23 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukilla kotona. Mukavaa.

Ok, mummo. 

Vierailija
7/23 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ulkona ketään nähnyt sukkasillaan. Eikä minua kyllä haittaa jos joku haluaa varpaansa palelluttaa. Taikka luulisin hänen unohtaneen kengät kotiin tai sitten haluaa säästää niitä kulumiselta. Vois tulla mieleeni että on ne riisunut jaloistaan siksi koska ne puristaa. Arvokasta on ainakin se ettei pidä ahtaita jalkineita, kohtalona vois olla vaivaisenluut mm.

Vierailija
8/23 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin-hullu otta nyt vaan iltalääkkeet, niin.

Vierailija
9/23 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Aloitus on osoitus jonkun ylemmyydentuntoisen rajoittuneisuudesta. Hellitä vähän, on helpompi elää.

Vierailija
10/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mutta kyllähän tuossa on hiukan perää. Nythän ei tarkoiteta, ettei kukin saisi tehdä juuri niinkuin haluaa, vaan sitä, että kotonakin vieraiden läsnäollessa voi olla tyylikkäämpää käyttää oikeita kotikenkiä. Ei ehkä niinkään tohveleita vaan kenkämäisempiä, jotka luovat "asiallisemman" ilmeen kokonaisuuteen. Vanhat ihmisetkin ja nuoret tietenkin saavat pukeutua mukavasti ja käyttää vaikka tohveleita, eihän tätä kukaan ole kieltämässä, nyt vain puhutaan yleisilmeestä, mikä ero on sukkasillaan hipsuttelussa ja kotikengissä astelussa, kotona.

Vierailija
11/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa on jutut huh

Vierailija
12/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli hellyyttävää Japanissa vierailla keskiaikaisessa linnakompleksissa, jossa sisääntullessa kaikki vierailijat patistettiin laittamaan kengät muovipussiin ja sisälle pääsi vain sukkasillaan. Siinä sitten pukumiehestä pojankloppiin ja turistista taaperoon töpöteltiin sukkasillaan siinä keskiaikaisessa sotalinnassa katsellen kaiken maailman sota-aseita.

Sukkasillaan olossa on jotain kotoisaa, pehmeää ja tuttavallista. Kerran näytin työkaverille kuvaa suomalaisesta päiväkodista ja hän kauhistui miten työntekijät istuivat sukkasillaan lattialla lasten seassa.

Vierailija
13/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mutta kyllähän tuossa on hiukan perää. Nythän ei tarkoiteta, ettei kukin saisi tehdä juuri niinkuin haluaa, vaan sitä, että kotonakin vieraiden läsnäollessa voi olla tyylikkäämpää käyttää oikeita kotikenkiä. Ei ehkä niinkään tohveleita vaan kenkämäisempiä, jotka luovat "asiallisemman" ilmeen kokonaisuuteen. Vanhat ihmisetkin ja nuoret tietenkin saavat pukeutua mukavasti ja käyttää vaikka tohveleita, eihän tätä kukaan ole kieltämässä, nyt vain puhutaan yleisilmeestä, mikä ero on sukkasillaan hipsuttelussa ja kotikengissä astelussa, kotona.

Mistä kotikenkiä saa? Onko ne pehmeät jalassa, eivätkä hiosta?

Vierailija
14/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo puoliso usko.  Aina marmattaa kun tulen sisälle saappaat jalassa.  "Sukat aina märkänä, lattiat kurassa  jatkuvasti saa olla moppaamassa" jne.

Tulppu
15/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet idiootti, etkös olekin? Olet televisiosta nähnyt kuinka jenkki tai englantilainen menee sängyn päälle nokosille kengät jalassaan, ja se on sinusta kova juttu? Silleen aikuisten oikeasti, kun keräät niihin kenkiisi räkää, likaa, koiranpaskat ja kuset, ihmispaskat ja kuset kaduilla tallustaessasi, haluatko oikeasti viedä sen saastan kotiin, sille matolle jossa lapsesi konttaa? Täysin ymmärrettävistä syistä useimmat eivät halua. Toisekseen, jos sinulla on lemmikkejä, niin kummalla astut vahingossa sen hännän tai tassun päälle, kengällä vai sukkajalalla? Entä sen taaperon varpaan, kengällä vai sukalla? Itseasiassa on varsin vähän syitä kulkea kotonaan kengät jalassa, ainoa mikä tulee mieleen on se, että sinulla on lattiat niin paksussa sonnassa, ettet uskalla.

Vierailija
16/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Joissakin maissa on ihan normaalia pitää kenkiä jalassa sisällä. Itse pidän aina sisällä sisätiloihin sopivia kenkiä.

Vierailija
17/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole Suomessa tapana pitää sisällä kenkiä. Kengät jalassa jatkuvasti oleminen ei ole hyväksi jaloille. Ne on tarkoitettu vain suojaamaan jalkoja ulkona. Itse en pidä mielellään töissä tai opinnoissakaan, jos on siistiä sisätyötä. Ulkotyöt tai sellaiset joissa pitää varoa liukastumista tietenkin erikseen.

Vierailija
18/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama mitä mieltä joku on siitä kun olen kotona sukkasillaan. Kello on puoli kolme iltapäivällä ja mä olen edelleen yökkärit päällä, lisäksi neuletakki ja jalassa pörrösukat. Iik.

Vierailija
19/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma, on ihmisellä murheet. :D

Vierailija
20/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia näkökantoja ymmärrän. Kengät kotona eivät suomalaisittain ole ne likaiset ulkokengät, vaan sisäkengät tai -tossut. Jos itsekseen tai perheen kesken onkin ok olla paljain jaloin tai sukkasillaan, tilanne kyllä muuttuu, kun kotiin tulee vieraita - tähän olen tottunut. Otan myös sisäkengät mukaan mennessäni kylään, jos kyse ei ole "sukkatason" läheisistä, joiden kanssa itsestään selvästi voi olla ilman kenkiä. Kuten japanilaisesimerkkikin hyvin kuvasi, tässä asiassa on kulttuurieroja. Kuitenkaan meillä länsimaissa ei voi odottaa, että vieraista ihmisistä tuntuisi neutraalilta tai miellyttävältä, että ollaan ilman kenkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi