Syövyttävää paristosta vuotanutta ja kuivunutta jauhoa levisi nyt kaikkialle!
Siivotessa vanhoja rojuja pöydän nurkasta, siellä oli paristo jooka oli vuotanut ja se neste kuivunut. Tätä meni käsiini, pesin ne, Mut sit sitä jauhoa meni kyllä kaikkialle muuallekin! Sängyn päälle, ja muihin tavaroihini. Mulle sanottiin että tavarat pitää pestä ja heittää pois. Voi aiheuttaa palovamman jos joutuu iholle. Miten muut ootte toimineet? Kallis päiväpeitto on.
Kommentit (9)
Ehkä tavaroita voi pestä? Mutta ei tietoa miten kankaat yms. Lattiaa voi tuputtaa nihkeällä liinalla ja katsoa taskulampulla, liinat roskapussiin.
Siis siivoushanskat kädessä pestä esineitä, ei paljain käsin.
Se on todella myrkyllistä! Pieni hippunen voi tappaa.
Vierailija kirjoitti:
No voihan perse. Mulla on ollut kuivunut patterikökkö tuossa lipastossa kohta 10 vuotta. Milloin se tappaa?
Vierailija kirjoitti:
Tokkopa, alkaliparistoista voi vuotaa lipeää, samaa jolla 1900 luvun alussa vielä pestiin pyykkiä. Lipeä tehtiin itse koivun tuhkasta ja väkevyystesti perustui maistamiseen. Kun kirpaisi kunnolla, lipeä oli sopivan vahvaa.
Ruskokiviparistoista ei niinkään kirpakkaa ainetta vuoda (salmiakkia tai sinkkikloridia).
Tämän takia paristoja ei kannata kauan säilyttää. Viileässä ja jossain muovilaatikossa. Niin ei valu.
Ei ne enää nykyisin oo noin pahoja. Joku vanhusko ap:ta peloitteli?
Pyyhit pois ja heität pesuun kankaat joille jauhoa joutui. Ei ole niin vakavaa.
up yhthyes