Mun lapsi on kympin oppilas eikä ole ikinä tylsistynyt koulussa,
menee sinne aina tosi mielellään, osallistuu lisäaktiviteetteihin ja koulun kerhoihin, tiedekilpailuihin, välituntikavertoimintaan jne.
En ymmärrä valitusta, että lahjakkaat tylsistyvät peruskoulussa. Viimeksi yhdellä tunnilla, jossa hitaammille selitettiin jotain asiaa, jonka tyttöni jo osasi, hän ideoi päässään novellin, jonka kotona sitten kirjoitti.
Kommentit (9)
Väittäisin, että se on vain vanhempien tapa selitellä lapsen huonoa käytöstä. Ihminenhän voi pärjätä koulussa hyvin, vaikka hän olisi mulkero ja huonosti kasvatettu.
Lapseni on sekä ahkera että lahjakas. Kokeisiin ym. hänen ei oikeastaan koskaan tarvitse lukea. Mutta on sen verran fiksu, että ei heitä ranttaliksi ja häiritse muita, vaan käyttää aikansa järkevään tekemiseen. En ole ikinä ajatellut, että minun pitäisi siirtää hänet johonkin parempaan kouluun tai että hitaammin oppivat eivät saisi saada opettajan tukea.
No ok, aikoo nyt toki hakea korkean keskiarvon lukioon ja ajattelen, että saa siellä sitten myös älyllistä haastetta.
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin, että se on vain vanhempien tapa selitellä lapsen huonoa käytöstä. Ihminenhän voi pärjätä koulussa hyvin, vaikka hän olisi mulkero ja huonosti kasvatettu.
Tämä. Itsekin sain peruskoulussa kymppejä ilman vaivaa, minkä seurauksena saatoin keskittyä tunneilla viihteeseen. Viihteenä oli provosoida yhtä hermoheikkiä, joka sitten kilahteli kunnolla ja muilla oli hauskaa.
Lapsesi hakee hyväksyntää/kehuja suorittamalla. Onko hyvä asia?
APn tyttärellä on siis hyvä mielikuvitus ja kyky paeta tylsyyttä päänsä sisälle, eikä AP pysty mitenkään ymmärtämään että kaikilla lapsilla ei ole samoja ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
APn tyttärellä on siis hyvä mielikuvitus ja kyky paeta tylsyyttä päänsä sisälle, eikä AP pysty mitenkään ymmärtämään että kaikilla lapsilla ei ole samoja ominaisuuksia.
Älä lässytä. Oma mukulasi on häirikkö, huonosti kasvatettu, ja vähän tyhmäkin, kun ei ymmärrä koulunkäynnin tarkoitusta. Jos lapsi on oikeasti älykäs, niin hän keksii itse mielekästä ja kehittävää tekemistä ja ymmärtää, ettei toisten oppimista saa häiritä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä lässytä. Oma mukulasi on häirikkö, huonosti kasvatettu, ja vähän tyhmäkin, kun ei ymmärrä koulunkäynnin tarkoitusta. Jos lapsi on oikeasti älykäs, niin hän keksii itse mielekästä ja kehittävää tekemistä ja ymmärtää, ettei toisten oppimista saa häiritä.
Ennen häiriköt laitettiin tarkkikselle, eikä kukaan lässyttänyt mitään tylsistymisestä.
Lahjakas ja ahkera on eri asia
Lapsesi puurtaa koko ajan
ei siinä tylsisty