Seuraava ulkomaanmatkasi?
Minne olet menossa ja kenen kanssa? Itse olen menossa Tallinnaan parin viikon päästä konserttiin, yksin matkustan. Laivalla sinne ja takaisin ja yö hotellissa.
Kommentit (40)
Tallinnaan myös vajaan kuukauden päästä. Helmikuussa sitten seuraavaksi lomaa ja äkkilähtö suunnitelmissa ehkä Espanjaan, kesällä ajattelin Osloa ja/tai köpistä
Ei vielä haaveita suurempia suunnitelmia. Lontoo olisi ihana kohde pitkästä aikaa. Katsotaan keväämmällä, saanko matkustusluvan lääkäriltä. Edellinen ulkomaanmatka oli 2019 kesällä. Talven aikana ajattelin käydä jossain pohjoisempana, Taivalkoskella olisi yksi hieno paikka tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Ensi viikon lopuksi Prahaan 4 yön matka. Tammikuussa 3-4 viikkoa Thaikkuihin tai Vietnamiin ja Huhtikuussa kaksi viikkoa USAssa ja Kanadassa. Lomautettuna olen.
Praha on kiva paikka, kerran olen käynyt. Voisin mennä uudestaankin.
Tuon Tallinnan reissun jälkeen seuraava olisi varmaan tasan kahden kuukauden päästä, Berliinissä oleva konsertti kiinnostelisi. Käyn ulkomailla ainoastaan konserteissa, en ole muuten matkustelusta niin kiinnostunut.
-ap
Galapagossaaret tammikuun alussa, Sri Lanka maalis- ja Tasmania joskus keväämmällä. Tuilla elävä pitkäaikaistyötön ehtii.
Maaliskuussa Kreikkaan vaihtoon. Ei täysin lomana mene, vaan opiskelua tiedossa sielläkin. Ehtii kuitenkin varmaan iltaisin nauttia maasta.
Aasiaan. Sitten kun pääsen eläkkeelle. Eli noin 23 vuoden päästä. Aiemmin ei ole varaa. Intia, Vietnam tai Malesia. Kuukausi. Noin kauas ei ole järkevää lähteä viikon takia. Passi, viisumi, matkat, hotelli, eläminen siellä, tuliaiset...noin 10 000 euroa pitää olla kassassa.
Olisi kiva, jos olisi varaa matkustaa ulkomaille ainakin kerran tällä vuosikymmenellä. Ehkä lähempänä vuotta 2030 sitten, jos onnistun nostamaan elintasoani.
Vierailija kirjoitti:
Aasiaan. Sitten kun pääsen eläkkeelle. Eli noin 23 vuoden päästä. Aiemmin ei ole varaa. Intia, Vietnam tai Malesia. Kuukausi. Noin kauas ei ole järkevää lähteä viikon takia. Passi, viisumi, matkat, hotelli, eläminen siellä, tuliaiset...noin 10 000 euroa pitää olla kassassa.
Pärjäät hyvin pidemmänkin ajan tuolla summalla.
Ehkä Kautokeinoon tai Haaparantaan, tai Tallinnaan.
Kanarialle kahdeksi viikoksi lähden 22.12. En malta odottaa!
Krimille rantalomalle. Sitä ennen kuitenkin Moskovaan jouluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärjäät hyvin pidemmänkin ajan tuolla summalla.
Minua rajoittaa kielitaidottomuus ja vähäinen matkustelu ennen. En voi lähteä ilman matkatoimiston tukea. Ne vetää omansa pois tottakai ja siinä omatoimimatkailija säästää kun voi bongara halvimmat lennot ja hostellit itse.
Kanarialle lähden 1 joulukuuta tyttöystävän kanssa.
Pariisiin jouluostoksille ja luteita tuliaisiksi.
Kesällä 2024 Suomeen.
- ulkosuomalainen
Ensi viikon lopuksi Prahaan 4 yön matka. Tammikuussa 3-4 viikkoa Thaikkuihin tai Vietnamiin ja Huhtikuussa kaksi viikkoa USAssa ja Kanadassa. Lomautettuna olen.