Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vaimo perheenjäsen?

Vierailija
18.11.2023 |

Onko normaalia että pitkässä parisuhteessa puoliso suljetaan oman lapsuusperheen tapahtumien ulkopuolelle? Ollaaan oltu kohta 30 vuotta naimisissa ja omat lapset ovat aikuisia ja vastaavasti vanhemmat ovat iäkkäitä vanhuksia. Omassa taustasta sen verran että maaseudulla perheet oli varmaan tiiviimpiä yksiköitä ja kaikki kerrottiin kaikille ja koko suku oli yksi yhtäköyttäyhdistys niin hyvässä kuin pahassakin.

Miehen perheen suhteen ollaan aina oltu omasta mielestäni tavallisella tavalla läheisiä, vietetty juhlapyhiä yhdessä ja lapset olivat ajoittain hoidossa isovanhemmilla (ehkä 10krt vuodessa alle 10-vuotiaina joista yökyläilyjä pari. Muita lapsenlapsia ei ole ja lapsia pyydettiin hoitoon mummolaan, en usko että mitenkään oli liian rasittavaa silloin joskus) Viimeisinä vuosina yhteydenpito on ollut enemmän vain kahvittelua ja joskus jonkinlaista konkreettisempaa auttamista esim. ekoina koronakuukausina ruokakassien hoitamista heille. Ja korona-aika nyt ylipäätään harvensi vierailuja. 

Nyt toinen isovanhemmista on muistisairauden runtelemana hoitokodissa ja toinen kotona. Ja päivä päivältä kommunikointi menee omasta mielestäni kummallisemmaksi esim. hoitokodin omaisten tapahtumasta kerrottiin vain miehelleni se tilaisuus on vain perheenjäsenille, yhden omissa häissämmekin vieraana olleen serkun luonnollisesta kuolemasta kerrottiin vain miehelle ja ihmeteltyäni ääneen miksen tiennyt asian tultua viikkojen kuluttua jossain sivulauseessa esille  no kun sä et oo perhettä. Anoppi joskus vuosia sitten kertoi katkerana kuinka häntä aina syrjittiin oman anoppinsa puolelta ja nyt alan vasta ymmärtää millaista se on. Onko ihan tavallista että aviopuolisoa ei katsota perheenjäseneksi? Tai erityisesti että pojan vaimo kelpaa siivoukseen, kahvinkeittoon, kauppa-asioiden hoitajaksi tai roskienviejäksi mutta hänelle ei kerrota mitään vedoten siihen ettei ole perheenjäsen? Itse olen niin loukkaantunut että harkitsen eroa -mutta tämä on vain yksi omaa parisuhdetta hiertävistä asioista- 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan pojan vaimo on se, joka ei kuulu perheeseen vaan palveluskuntaan. Tässä on tosin eroja eri puolilla maata ja eri suvuissa, mutta usein näin.

Vierailija
22/36 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopillani on tapana äitienpäivänä kutsua ravintolaan syömään tyttärensä perheineen, siskonsa perheineen ja mieheni. Minua ja meidän lapsia ei kutsuta. Minusta se on aina ollut hiukan outoa, mutta kommenteista päätelleen se on ihan ok tapa toimia.

Ja ei, en ole kärkkymässä anopilta ilmaista päivällistä. Osaan käydä kaupassa ja ravintolassa itsenäisesti ja maksaa omilla rahoillani, sekä osaan keksiä minulle ja lapsille kivaa tekemistä äitienpäivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on kodinkone sekä seksilelu ei perheenjäsen. Kyllähän jokainen järkimies tämän tietää.

Vierailija
24/36 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopillani on tapana äitienpäivänä kutsua ravintolaan syömään tyttärensä perheineen, siskonsa perheineen ja mieheni. Minua ja meidän lapsia ei kutsuta. Minusta se on aina ollut hiukan outoa, mutta kommenteista päätelleen se on ihan ok tapa toimia.

Ja ei, en ole kärkkymässä anopilta ilmaista päivällistä. Osaan käydä kaupassa ja ravintolassa itsenäisesti ja maksaa omilla rahoillani, sekä osaan keksiä minulle ja lapsille kivaa tekemistä äitienpäivänä.

Mun mies ei taatusti menisi!

Vierailija
25/36 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä tuttavaperheessä vaimo lähetti joulukortin miehen tädille (niin kuin aina ennenkin). Mies vaan oli unohtanut kertoa että täti kuoli marraskuun lopulla. 

Ja kuka saikaan pilkkaa ja silmienpyörittelyä osakseen siitä kortista: se vaimo. 

Vierailija
26/36 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai menisin! T: Miehesi

Vierailija
27/36 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa hän minun puolesta mennä omaa äitiään juhlimaan.

Vierailija
28/36 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko ne lapset myös miehesi omia lapsia eli anopin lapsenlapsia? Ettei kyse lapsipuolista? 

Vierailija
29/36 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on kulutushyödyke ja kuuluu palvelusväkeen, ei varsinaisesti siis ole perheenjäsen.

Näin se vaan menee..

Vierailija
30/36 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai menisin! T: Miehesi

t. Ex-miehesi

Vierailija
31/36 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa hän minun puolesta mennä omaa äitiään juhlimaan.

Äitienpäivä on etenkin pienten lasten juhla, ei isukki silloin taannu itsekin pikkupojaksi. 

Vierailija
32/36 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko ne lapset myös miehesi omia lapsia eli anopin lapsenlapsia? Ettei kyse lapsipuolista? 

Ei ole olemassa mitään lapsipuolia.

Jos perheen pojalla on suhde naisen kanssa jolla on lapsia, niin pojan vanhempien kannalta katsottuna nämä lapset ovat pojan vaimon/ puolison kersoja ja eivät kuulu sukuun millin vertaa,ei pätkääkään. Pthyi!

Vierailija
33/36 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se siinä missä koirakin.

Vierailija
34/36 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ärsyttävää, kun anoppi tyrkyttää mulle vastuuta kaikesta heidän yhteydenpidostaan.

Soittaa mulle keskellä päivää ja kysyy onko miehellä suunnitelmia viikonlopuksi. No miten mä sen nyt muka pystyn sanomaan onko sujnnitellut jotain lauantaille klo 15?! Soittaisi pojalleen, mutta kun ei mene kaaliin.

Oli perustanut meille wa-ryhmänkin, jossa on vaan anoppi ja miniät. Sen kautta tiedottaa kaikki suvun tapahtumat, mutta ei pojalleen.

Mun mielestä olis parempi kun kaikki pitäisivät itse yhteyttä sen oman lapsuudenperheensä kanssa ja sitten kertoo niistä puolisolle.

Vierailija
35/36 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä tuttavaperheessä vaimo lähetti joulukortin miehen tädille (niin kuin aina ennenkin). Mies vaan oli unohtanut kertoa että täti kuoli marraskuun lopulla. 

Ja kuka saikaan pilkkaa ja silmienpyörittelyä osakseen siitä kortista: se vaimo. 

Hauska källi,eli jekku =)) 10 pistettä miehelle 👍

Vierailija
36/36 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se siinä missä koirakin.

Hieman of topic , mutta mulla avokki valitti että en osaa kokata kunnon ruokaa.

Päätin yllättää ja tein muusia lihakastikkeella..kuorin perunat,keitin ja muusasin oikein huolella kuohkeaksi ,sitten avasin koiranruokapurkin,laitoin sen pannulle paistumaan,lisäsin joukkoon pilkottua paprikaa,sipulia,paseerattua tomaattia ja mausteita.

Katoin pöydän kauniisti,lisäsin viellä romanttisesti kynttilät tunnelmaa luomaan ja tarjoilin hänelle maukkaan ja herkullisen aterian..

Hän söi ja kehui suoritustani ,miten hyvää olinkaan saanut tehtyä,ja pyysi toisenkin annoksen,toivoen,että tekisin tuota herkkua useamminkin..sanoin että mikäpä siinä jos koiramme ei vain pahastu kun syöt hänen ruokiaan ja näytin hänelle tyhjää koiranruokapurkkia.

Jostain syystä hän otti kauheat pultit asiasta enkä ole sen jälkeen saanut kokata hänelle enää yhtään mitään. Naisia on oikeasti vaikea miellyttää ja ymmärtää. Kääntävät aina hyvänkin pahaksi vaikka mitä tekisit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi