Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suodatinkeittimet ovat niin suosittuja vaikka parempaa kahvia saa

Vierailija
18.11.2023 |

keitettyä perkolaattorilla. Suodatinkahvi on haaleaa perkolaattorikahviin verrattuna. Yhtä helppoa on keittää, ihmiset eivät taida vain tietää näistä keittimistä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä perkolaattorin voi ostaa? Olisi mielenkiintoista kokeilla ja vertailla.

Vierailija
22/37 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pressopannu jossa teen Nordqvistin kahvia ja toisena, pikavaihtoehtona, Änglamarkin pika-espresso.

Ostan kahvikoneen sitten joskus kun kun aletaan rakentaa toista taloa. Saan sen siihen keittiöön paremmin mahtumaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvikone jättää melko haaleaksi.

No sitten sulla on huono kahvikone.

Vierailija
24/37 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon suodatinkahvini kylmänä. Illalla keitän pannullisen ja jäähdytän, niin saan kylmän kahvin heti aamulla. Paljon paremman makuista.

Vierailija
25/37 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommatkaa kahvikone, joka nappia painamalla jauhaa pavut ja saat kuuman kahvin tuoreista jauhetuista pavuista. Helppoa ja nopeaa. En enää vaihtaisi suodatinkahviin tai muuhunkaan, kapselikeitin on vihoviimeinen vaihtoehto.

Jauhetut pavut ja suodatinkahvi on kyllä hyvä yhdistelmä. 

Vierailija
26/37 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kahvinkeittotapaa olen kyllä kokeillut (suodatin, espressokone, töiden pavut itse jauhava kone, mokkapannu, nokikahvipannu, nespresso, dolce gusto) ja aina palaan suodatinkahviin.

Suodatinkone on mielestäni myös helpoin putsata, pussi mäkeen ja kannun huljuttelu.

Millä tavalla kahvi on erilaista perkolaattorilla, ja millainen putsausprosessi siinä on? En halua enää yhtään konetta joka pitää hajottaa atomeiksi ja putsata saippuavedelle heti käytön jälkeen. Nespresso-kone maidonvaahdottimineen ja mokkapannu menivät takaisin kauppaan/kirppikselle tuon ylenmääräisen nysväämisen takia. Haluan kahvia enkä tiskiä.

Vierailija
27/37 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta kahvinkeittotapaa olen kyllä kokeillut (suodatin, espressokone, töiden pavut itse jauhava kone, mokkapannu, nokikahvipannu, nespresso, dolce gusto) ja aina palaan suodatinkahviin.

Suodatinkone on mielestäni myös helpoin putsata, pussi mäkeen ja kannun huljuttelu.

Millä tavalla kahvi on erilaista perkolaattorilla, ja millainen putsausprosessi siinä on? En halua enää yhtään konetta joka pitää hajottaa atomeiksi ja putsata saippuavedelle heti käytön jälkeen. Nespresso-kone maidonvaahdottimineen ja mokkapannu menivät takaisin kauppaan/kirppikselle tuon ylenmääräisen nysväämisen takia. Haluan kahvia enkä tiskiä.

Kahvi on kuumempaa ja paremman makuista johtuen ehkä kuumuudesta, kaikki eivät tykkää niin kuumasta kahvista. Helpompi on puhdistaa kuin suodatinkeitin. Osat ovat metallia ja irrallisia ja siten helppo puhdistaa. Itse keittimen puhdistan sisältä helposti, on kuin kahvipannu sisältä.

Vierailija
28/37 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä C3-merkkinen perkolaattori ja on ollut todella laadukas jo vuosia vuosia.

Vierailija
29/37 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommatkaa kahvikone, joka nappia painamalla jauhaa pavut ja saat kuuman kahvin tuoreista jauhetuista pavuista. Helppoa ja nopeaa. En enää vaihtaisi suodatinkahviin tai muuhunkaan, kapselikeitin on vihoviimeinen vaihtoehto.

Jauhetut pavut ja suodatinkahvi on kyllä hyvä yhdistelmä. 

Täällä mylly+mokkamaster, jossa pöhisee punaista segafredoa amazon.de:stä.

Hintakaan ei ole paha 11,30€/kg

Vierailija
30/37 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvi on kuumempaa ja paremman makuista johtuen ehkä kuumuudesta, kaikki eivät tykkää niin kuumasta kahvista. Helpompi on puhdistaa kuin suodatinkeitin. Osat ovat metallia ja irrallisia ja siten helppo puhdistaa. Itse keittimen puhdistan sisältä hel

Mitä siihen putsausprosessiin siis tarkalleen kuuluu? Jos pitää erikseen mainita jotain "helpon irrallisia osia" niin kuulostaa siltä että laite pitää ottaa erilleen ja tiskata joka käytön jälkeen. Tuossa on jo tuhat askelta enemmän kuin suodatinkoneen 1. Pussi biojätteeseen ja 2. Pannun huuhtelu, niin miten se voi olla vielä tuota "helpompaa"?

Vierailija
31/37 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvi on kuumempaa ja paremman makuista johtuen ehkä kuumuudesta, kaikki eivät tykkää niin kuumasta kahvista. Helpompi on puhdistaa kuin suodatinkeitin. Osat ovat metallia ja irrallisia ja siten help

Ei tietenkään joka kerran jälkeen. Putsaatko suodatinkeittimen joka kerran jälkeen? Ei jaksa selittää, googlaa jos yksityiskohtaisesti kiinnostaa.

Vierailija
32/37 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärässä olet. Moni kyllästyy. Mulla ollut vuoden 1300 euroa maksava Jura ja parhaimmat kahvipavut ja niin vaan myin pois. Moccamaster on paras.

Vierailija
33/37 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii minulle. Kahvi on joka tapauksessa jäähdytettävä haaleaksi ennen kuin pystyn juomaan sen.

Vierailija
34/37 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten sulla on huono kahvikone.

Se voi olla, mittasin nyt, koneella noin 73 oli kahvi ja tuntuu haalealta, perkolaattorilla oli kymmenen astetta enemmän ja aivan passeli.

Vierailija
35/37 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvi on kuumempaa ja paremman makuista johtuen ehkä kuumuudesta, kaikki eivät tykkää niin kuumasta kahvista. Helpompi on puhdistaa kuin suodatinke

Niin helppo puhdistaa että laitteen omistaja ei jaksa edes alkaa selittämään miten tämä tehdään.

Googlella löysin vain ketjuja joissa monet sanoo ostaneensa koneen ja siirtyneensä takaisin suodatinkerttimeen kun eivät jaksaneet hankalaa puhdistusprosessia.

Vierailija
36/37 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannukahvi js perkolaattori on hyvää satunnsisesti. Kahvin rasva jää makuun mukaan mutta nostaa kolesterolia niin itsellä ne on vähän semmoisia arjen luksuksia satunnaisesti vain

Vierailija
37/37 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en juo kahvia, kun sen teko on noin vaikeaa ja tulos pahaa sekä haitallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä