Hullupuörilijä melkein tappoi naisen - tuomio ja korvauksia 22.000
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/naisen-tyomatka-paattyi-25-metrin-j…
eikä edes ymmärrä vieläkään
Kommentit (18)
En ymmärrä miksi polkupyöriä laitetaan nyt raskaiden ajoneuvojen sekaan, turvallisuussyistä? Todellista degeneraatiota liikenneturvallisuudessa, en todellakaan mene tuonne hullujen sekaan jossa todennetusti moni kuljettaja ajaa lääkkeiden tai huumaavien aineiden vaikutuksen alaisena, wolt kuskeista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Polkupyörällä kukaan ei aja tahallaan ketään päin ellei ole kännissä. Jalankulkijat taas tunnetusti poukkoilee miten sattuu katsomatta mihinkään, joten sympatiat ovat pyöräilijän puolella.
Jalankulkijat voi poukkoilla joo, mutta toisaalta pyöräilijää koskee ihan normaalit liikennesäännöt myös, ja niissä puhutaan mm. tilannenopeudesta. Ei voi olettaa että jalankulkija ei poukkoilisi, ja sitten syyttää häntä, jos niin tekeekin. Jalankulkijoina on esim. koululaisia, jotka ymmärrettävästi eivät vielä ole ihan aikuisen tasolla liikennekäytöksessään. Ja entä jos jalankulkija odottamatta kaatuu?
Tuossahan pyöräilijä lasketteli alamäkeä ja oli suunnannut katseensa lähelle rengastaan. Jos ei havainnoi ympäristöään, pitää ajaa erityisen hitaasti. Ja oli kyllä oluttakin ottanut.
Liikenteessä mennää hitaamman ehdoilla. Polkupyöräilijän on väistettävä jalankulkijaa ja sillä sipuli. Jos ei kykene ajamaan polkupyörää maltilla niin on parempi siirtyä käyttämään bussia.
Vielä pahempia nämä sähkömopot. Saavat ajaa jalankulkijoiden joukossa. Kulkee 40km/h ja renkaat leveämmät kun normaalimopossa. Niillä tulee aikuisestakin pannukakku jos yliajaa.
Kaupunkipyörässä pitäisi olla aina jalkajarru lisänä, on helpommin hallittavissa äkkitilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vielä pahempia nämä sähkömopot. Saavat ajaa jalankulkijoiden joukossa. Kulkee 40km/h ja renkaat leveämmät kun normaalimopossa. Niillä tulee aikuisestakin pannukakku jos yliajaa.
Eikös ne kulje max. 25kmh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä pahempia nämä sähkömopot. Saavat ajaa jalankulkijoiden joukossa. Kulkee 40km/h ja renkaat leveämmät kun normaalimopossa. Niillä tulee aikuisestakin pannukakku jos yliajaa.
Eikös ne kulje max. 25kmh
Omani 50 km/h, pääsee nopeammin töihin.
Meidän kulmilla on juuri tälläinen kapea yhdistetty jalka-ja pyörätie, jyrkkä alamäki ja puun oksien Osin peittämä kurvi.
Tästä huolimatta juuri nämä 50 v pandexukot tulevat mäkeä alas tosi lujaa. Kadun varrella on kulku bussipysäkille ja iso koulu. Muutakin jalankulkuliikennettä runsaasti.
Jos olisi ollut koira niin poliisi ei olisi edes kiinnostunut saati mediakaan.
Olisi pitänyt ajaa autolla. Silloin olisi liikennesuunnittelijan vika.
Tampereella on monta kertaa meinannut tulla päälle pyörät, laudat ja aurakuskit. Mutta onko joku tekemässä turvallisuudelle jotain?
Helsingin Vihreät on pilanneet kaupungin pyöräteillä. Pyörätie on merkitty jalkakäytävälle viivalla, ja se antaa signaalin että pyörällä saa ajaa jalkakäytävälläkin. Kun päinvastoin pitäisi olla paikkoja jossa ei pyörät kaahaile. Esim Veturitallien luona tie, pyörätiet on molemmin puolin a.kiven kadulla ja teollisuuskadulla, mutta lastenvaunujen kanssa on vaarallista.
Lähes aina Sörnäisissä wolttikuski ajaa sähkömopoa väärään suuntaan ja AINA jalkakäytävällä. Eilen näin skuutin jossa pakistanilaisen tmv näköinen lyhytkätinen mies ajoi skuutilla ja lapsi oli hänen takanaan. Ei kypärää kummallakaan. Mutta tämä on ainakin Helsingissä seurausta huonosta suunnittelusta. Pyöräilijät ajoradalle ja jos ei osaa, niin käyttää bussia.
Pyöräily on hyvä paikoissa joissa ei ole julkista liikennettä, mutta jos on julkinen liikenne, käyttää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polkupyörällä kukaan ei aja tahallaan ketään päin ellei ole kännissä. Jalankulkijat taas tunnetusti poukkoilee miten sattuu katsomatta mihinkään, joten sympatiat ovat pyöräilijän puolella.
Jalankulkijat voi poukkoilla joo, mutta toisaalta pyöräilijää koskee ihan normaalit liikennesäännöt myös, ja niissä puhutaan mm. tilannenopeudesta. Ei voi olettaa että jalankulkija ei poukkoilisi, ja sitten syyttää häntä, jos niin tekeekin. Jalankulkijoina on esim. koululaisia, jotka ymmärrettävästi eivät vielä ole ihan aikuisen tasolla liikennekäytöksessään. Ja entä jos jalankulkija odottamatta kaatuu?
Tuossahan pyöräilijä lasketteli alamäkeä ja oli suunnannut katseensa lähelle rengastaan. Jos ei havainnoi ympäristöään, pitää ajaa erityisen hitaasti. Ja oli kyllä oluttakin ottanut.
En ota niinkään tähän tapaukseen kantaa, vaan mainintaasi poukkoilusta. Jos ei osaa poukkoilematta olla, niin ei pitäisi millään kulkumuodolla (eli jalan, moottorittomalla ajoneuvolla tai moottoriajoneuvolla) eikä minkäänikäisenä (lapsena, teininä, työikäisenä aikuisena tai vanhuksena) itse liikenteeseen lähteä, vaan jonkun toisen kyyditsemänä tuolloin. Eikä liikennesääntöjä eikä liikennekäyttäytymistä kuulu harjoitella liikenteessä, vaan liikenteen ulkopuolella suljetulla alueella.
Ja olen ollut jo vuosia sitä mieltä, että polkupyöräilyyn tulisi asettaa alaikäraja 10 tai jopa 12 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polkupyörällä kukaan ei aja tahallaan ketään päin ellei ole kännissä. Jalankulkijat taas tunnetusti poukkoilee miten sattuu katsomatta mihinkään, joten sympatiat ovat pyöräilijän puolella.
Jalankulkijat voi poukkoilla joo, mutta toisaalta pyöräilijää koskee ihan normaalit liikennesäännöt myös, ja niissä puhutaan mm. tilannenopeudesta. Ei voi olettaa että jalankulkija ei poukkoilisi, ja sitten syyttää häntä, jos niin tekeekin. Jalankulkijoina on esim. koululaisia, jotka ymmärrettävästi eivät vielä ole ihan aikuisen tasolla liikennekäytöksessään. Ja entä jos jalankulkija odottamatta kaatuu?
Tuossahan pyöräilijä lasketteli alamäkeä ja oli suunnannut katseensa lähelle rengastaan. Jos ei havainnoi ympäristöään, pitää ajaa erityisen hitaasti. Ja oli kyllä oluttakin ottanut.
<
Monet lapset kyllä osaavat pyöräillä aikuisia kaahareita turvallisemmin. Pyöräilyn yläikärajaksi voisi mieluummin asettaa 35.
Polkupyörällä kukaan ei aja tahallaan ketään päin ellei ole kännissä. Jalankulkijat taas tunnetusti poukkoilee miten sattuu katsomatta mihinkään, joten sympatiat ovat pyöräilijän puolella.