Mihin vanhat turkit?
Hyviä ideoita nyt olisi tarvetta saada mihin loppusijoittaa erilaisia naisten pitkiä turkkeja.
Niitä lahjoitetaan hyväntekeväisyyteen kirpputoreille vaan ostajat puuttuu eli kaivataan ideoita mitä tehdä vai onko joku taho mikä niitä oikeasti tarvitsee.
Kaatopaikalle ei haluta viedä, koska joku on nahkansa joutunut antamaan ihmisten käyttöön ja kunnioituksesta eläintä kohtaan olisi hyvä saada käyttötarkoitus turkeille.
Kommentit (32)
Ovat alle yhden prosentin luokassa kaikesta vaatetuotannosta. Euroopassa tuotanto on joko kielletty tai voimakkaasti rajoitettu aika isossa joukossa maita.
Voihan ne jonnekin yrittää lahjoittaa pois näkyvistä, mutta isommassa kuvassa pikkuruinen noro ei täytä suurempaa virtaa. Ja ehkä sille on syynsä miksi sellainen on.
Ap täällä taas ja mikäli jotkut kuvittelee, että provosoin tai jotain sinne päin turkiksilla, niin olette väärässä.
Meillä on yhdistyksen hyväntekeväisyyteen suuntauva kirpputori joka vastaanottaa lahjoituksena myytävää tavaraa ja turkkia tulee enemmän kuin kukaan ostaa vaikka ovatkin hyväkuntoisia ja siistejä eli tämän takia kyselin miten niistä olisi hyötyä vielä jotenkin.
Meidän paikkakunnalla tai edes lähistöllä ei kaiketi ole ketään turkisalan yrittäjää joka muokkaa vanhoja, mutta johonkin tälläiseen nämä olisi hyvä saada. Ovat isokokoisia ja painavia, niin lähettäminenkään ei varmaan edullista ole eli olisi oltava hyvä syy miksi lähteä viemään eteenpäin.
Jos se on sellainen pitkä kasariturkki, roikkunut henkarissa 40 vuotta, niin pilalla se jo on. Vaikka nahka on aikanaan parkittu ja öljytty, niin ne öljyt on haihtuneet ja nahka on kuivunut pilalle käyttämättömänä, ja henkari on venyttänyt sen olkapääkohdan nahkat muodottomiksi muun turkin painon takia. Kaikkia nahkatuotteita pitäisi käyttää aktiivisesti, jotta ne pysyisivät hyvänä.
Eli sekajätettä se on, ellet löydä jotain tuollaista pajaa joka ottaisi työstettäväksi.
nimimerkillä olen vierestä seurannut mutsini minkkiturkin kohtaloa sen 40 vuotta. Pari kertaa talvella sukujuhlissa käytti joskus kasarilla. Pilalle kuivunut on jo.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on sellainen pitkä kasariturkki, roikkunut henkarissa 40 vuotta, niin pilalla se jo on. Vaikka nahka on aikanaan parkittu ja öljytty, niin ne öljyt on haihtuneet ja nahka on kuivunut pilalle käyttämättömänä, ja henkari on venyttänyt sen olkapääkohdan nahkat muodottomiksi muun turkin painon takia. Kaikkia nahkatuotteita pitäisi käyttää aktiivisesti, jotta ne pysyisivät hyvänä.
Eli sekajätettä se on, ellet löydä jotain tuollaista pajaa joka ottaisi työstettäväksi.
nimimerkillä olen vierestä seurannut mutsini minkkiturkin kohtaloa sen 40 vuotta. Pari kertaa talvella sukujuhlissa käytti joskus kasarilla. Pilalle kuivunut on jo.
Niitä turkkeja on ainakin 20 kpl tälläkin hetkellä ja lisää todennäköisesti tulee taas kuolinpesistä.
Huonokuntoiset tietenkin lähtee polttoon ym mutta nämä hyväkuntoiset ovat hyvin säilytettyjä ja osa on varmaan lähes sata vuotta vanhoja.
Olen nähnyt krimiturkista tehtyjä sohvalla istuinalustana, mutta itsestäni ei niitä ole tekemään.
Ap
Roskiin vaan jos et itse käytä. Turkki on hyvä ja lämmin pakkasilla. Paras.
Vierailija kirjoitti:
Kauniisti uudistettu, kevyt ja lämmin, minkkiturkki harteille ja nauttimaan oopperaillasta. Wokettajat voivat sitten yrittää tareta keinoturkkeissaan. Miksi kaikki kaunis ja arvokas käsityö, usein useamman sukupolven takaa, pitää heittää menemään? Ja usein vain kateuden vuoksi?
Eipä ole koskaan tarvinnut oopperassa palella, vaikka matkalle on lähdetty ihan tavallisella talvitakilla. Ooppera kun (useimmiten) järjestetään sisätiloissa, ei siellä turkit päällä istuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä turkkeja on ainakin 20 kpl tälläkin hetkellä ja lisää todennäköisesti tulee taas kuolinpesistä.
Huonokuntoiset tietenkin lähtee polttoon ym mutta nämä hyväkuntoiset ovat hyvin säilytettyjä ja osa on va
Miltä näyttää sata vuotta vanha hyväkuntoinen turkki? Kysyn vaan.
Luin hiljattain tutkimuksen, jossa kerrottiin että naiset vastustavat enemmän turkistarhausta ja turkisten käyttöä kuin miehet. Tämä yllätti tutkijat. Minua ei. Johan ne ketutkin totesivat, että happamia ovat pihlajanmarjat.
Ei tietenkään kaikilla ole arveluttavat tarkoitusperät, mutta jos ei kuitenkaan ihan naiviksi heittäydy, niin piilomarkkinointi ja hyväksyttävyyden lisäämisen ujuttaminen ns. takaoven kautta ei ole myöskään mikään ihan uusi keksintö. Vaikka toki tekijät itse usein sen kiistääkin, yllättäen.