Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metformenin käyttäjät!

02.01.2007 |

onko teillä minkälaisia sivuoireita?oon 2vko käyttänyt lääkettä ,eka 1tbl/pvä sitten 2tbl/pvä,pitäisi vielä nostaa kolmeen määrä ,mutta mulla ainakin niin huimaa ja on sellanen öllö olo vaikka otan lääkkeet ruoan kans . Oletteko huomanneet olotilassanne muutosta kun olette metuja käyttäneet?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ollut turhan rankat sivuoireet,edelleenkin...pitäisi ottaa jo kolmea tablettia päivässä mutta kun ei pysty...en pysty olemaan töissä" oma itseni" ,tuntuu että taju lähtee,äärettömän huono olo,maha kipeänä...jätin tänään ottamatta aamulla tabletin,että pystyi töissä olemaan päivän,täytynee vaan tyytyä kahteen tablettiin päivässä,ei nähtävästi meikäläisen sisälmykset kestä kolmea://miten muilla,kauako meni sivuoireisen kanssa painiessa?onko nämä vaan kärsittävä vai onko jotain temppuja joilla oireet saisi minimoitua...aika kurjaa...

Vierailija
2/7 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan harmillista!

Yksi konsti on tietysti se, että otat vaan yhtä tbl pari viikkoa, tai sitä kahta jos sen suinkin kestät..Siis nostat annostusta hitaammin kuin määräys!

Tai sitten soitat lääkärillesi ja kerrot, että sivuvaikutukset ovat aivan liian rajuja eikä näin ollen ole kovin mielekästä niitä syödä..

Pari kyssäriä..Miten kauan olet niitä nyt nappaillut? Onko muita oireita vai vaan mahaoireita? Voi tietysti olla mahdollista, että verensokerisi laskee liian alas(varsinkin jos eipysty syömään ja vielä oksentaakin) vaikka tällä lääkkellä ei sitä vaikutusta pitäisi suoranaisesti olla! Pystytkö mittaamaan jossain vs?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Minäkin sain eilen metformin reseptin. Mulle ei lääkärissä oikeen selvinnyt minkä takia sen sain. Mihinkä tarkoitukseen te muut sen saitte. Sain eilen myös menopur-reseptin viimeistä inssiä varten.

Vierailija
4/7 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli kolme viikkoa täyteen niiden tablettejen syöntiä...Jätin eilen ottamatta aamulla lääkkeen niin jopas olikin eri mukava olla töissä kun ei ollut " pönttö" sekaisin,ylä eikä alapäästä:))Soitin tänään sairaalaan lapsettomuuspuolen hoitsulle kun muutin käynti kertaani,niin ei osannut sanoa mitään nuista lääkkeistä,käski yrittää tavoitella lääkäriä huomenna...Mulla on kaiken hauskan lisäksi koko ajan nälkä kun napsin nuita...koettaa tässä sitten pudottaa painoa kun maha huutaa koko ajan ruokaa:/eli eikö se ole sen merkki että verensokerit on aika matalalla(?),ainakin sairaanhoitaja tuttuni ihmetteli tätä lääkitystä ja sanoi että siinnähän putoaa verensokerit alas ja nälkä yltyy....(joo,olen huomannut,saranat kuluu kohta puhki jääkaapista;))niin minäkin ajattelin että syön nyt tuota kahta tablettia ja katon ens viikolla että miten mahani ja pääni reagoi kolmeen...

Helena:sain tabletit PCO:n takia,metojen pitäisi vaikuttaa munasoluihin(pienet rakkulat pitäisi kasvaa tuolla)ja samalla lääkkeen pitäs tukea painon pudotusta...ei toivoakaan tällä nälällä;))

Vierailija
5/7 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menee ohi muutamassa viikossa! Minulla oli ripulia, huonoa olo ja taisimpa joskus oksentaakin, mutta äkkiä elimistö lääkkeeseen tottui!

Minulla on diformin ret. valmiste joka on hieman " vatsaystävällisempi" kuin metforem. Sen voi pyytää vaihtaa apteekissa jos niin haluaa.

Vierailija
6/7 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2tabl/pvä vai alotanko alusta totuttamaan mahani siihen?tarviiko siitä sen kummemmin ilmoitella lääkärille että vaihdoin lääkemerkkiä?!*tyhmänä:)*

Vierailija
7/7 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei tarvitse uudelleen totutella. Eikä myöskään tarvitse lääkärille ilmoitella, kyseessä on sama lääke(=vaikuttava aine) Tosin erona on, että diforminin vaikutus alkaa hitaammin ja " pehmeämmin" , on retard-valmiste. Kysele apteekissa vielä tarkemmin asiasta! Vaihto onnistui ainakin minulla ihan ok!

Toisaalta jos sivuoireet ei ole hirmu pahoja niin turha alkaa vaíhtamaan, ei se diforminkaan täysin oireettomaksi saa. Valitettavasti =(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme