Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää toi anoppi

Vierailija
02.01.2007 |

Pitää aina työntää nokkansa meidän asioihin. Nytkin kun koululaiset jäivät kotiin kahdestaan ja sanoin että syövät nuudeleita ja ruisleipää kun ei ole muuta ruokaa valmiina ja eivät sitä vielä itse osaa laittaa niin eiköhän ole tulossa sinne laittamaan ruokaa ja ruinannut monta kertaa viime viikolla että tuletteko sitten meille ens viikolla kun olette kahdestaan. Ovat sopineet jo kavereidensa kanssa tapaamisia tälle viikolle. En ole pyytänyt sinne ketään lapsenvahtia koska osaavat olla omikseen jo ja lapset saavat mennä käymään mummolassa jos haluavat.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset valittaa, kun anoppi ei osallistu ja toiset kun osallistuu. eikö teille mikään kelpaa. Kasvakaa aikuisiksi ja hyväksykää miehenne äidin isovanhemmuus, onhan hänelläkin oikeus mummouteen siinä missä teidän äitiennekin äideillä. voi taivas näitä ämmiä.

Vierailija
2/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkaan sinne hommaamaan niin ei sinne silloin tarvi kenenkään tulla omin lupine mitään tekemään. t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sie ainakin tiedät, että lapsilla on aikuinen seurana, ja saavat ruuan... ja kukaties se anoppi tekis sitä ruokaa niinkin, ettei siun tarvii kokata enää töiden jälkeen?

Vierailija
4/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on ainut lapsi niin anoppi sitten joutaa työntään nokkansa joka asiaan pyytämättäkin. Ois aikoinaan tehnyt useamman lapsen niin ei tarvis aina meille on nokkaansa työntämässä. Muutenkin on sellainen utelias että aina täytyy tietää ja onkin tietävinään kaikkien muiden asiat: Kuka nyt on eroamassa ja saamassa lapsia ja minnekin rakentamassa taloa ym. Hankkis itse oman elämän. t. ap

Vierailija
5/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitti mulle ja sanoi että mummu aikoi tulla meille laittamaan ruokaa. Joten tekee näitä asioita ihan ilman kysymättä. t.ap

Vierailija
6/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KASVA AIKUISEKSI!! taidat olla iältäsi aika nuori kun noin ruikutat turhista. voi elämän kevät. Olisit onnellinen, kun anoppisi tahtoo olla mukana teidän elämässä.. toisaalta olet sen tyyppinen että jos ei olisi tarjoutunut auttamaan niin valittaisit siitäkin.. Siunulle ei taida kelvata mikään.

Vierailija
7/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka helvetti sinä olet sanomaan, kuka ruikuttaa turhista ja kuka ei?? Ja sinäkö todella määrittelet senkin, mistä kunkin tulisi olla onnellinen ja mistä ei??

Ole itse onnellinen, että sinulla on hyvä anoppi-miniä -suhde, mutta yritä idiootti ymmärtää, että toisilla on voinut käydä huonompi tuuri.

Vierailija
8/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei se ole aina ollut mitenkään hyvä. ( olin silloin nuori) Mutta kas kummaa opettelin hyväksymään anoppini ihmisenä ja kertomaan hänelle suoraan mitä ajattelin mistäkin niin kas kummaa me jopa opittiin tulemaan toimeen toistemme kanssa ja jopa soittelemaan kuulumisia. Kyse ei ole siitä olenko aina ollut hyvässä anoppisujteessa vaan siitä että opettelin itse hyväsymään anoppini virheet ja kertomaan mikä sopii ja mikä ei. Eli se on itsestäsikin kiinni miten haluat anopisi kanssa pärjätä.

t. se idiootti.

Vierailija
9/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopilla ei ole mitään ei niin mitään oikeutta tulla meille tekemään mitään hommia jos siitä ei ole sovittu minun tai mieheni kanssa. Tämä asettaa minutkin TAAS huonoon valoon kun äiti käskee lasten syödä vain nuudeleita ja ruisleipää niin pitäähän sitä mummun tulla keittämään oikeaa ruokaa.

Vierailija
10/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kotini on minun reviiriäni. En haluaisi sinne ketään puuhailemaan silloin kun en itse ole kotona oli se sitten anoppi tai kummin-tädin-kaima.

Vierailija
11/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole tuurista anoppi-miniäsuhteesta. Vaan asenteesta ja halusta. Luehan oma viestisi uudelleen... minä en ainakaan yhtään ihmettele jos sinun anoppi-miniä suhteesi ei toimi.

Vierailija
12/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti minua ei ne niin ihmeesti vituta ja ärsytä.

Itse asiassa tämä anoppi saattaa olla aivan oikeassa. Ei minustakaan pienille lapsille ole hyväksi olla koko päivää yksin viikon ajan ja syödä nuudeleita. Apu voisi olla hyväksi. Ehkä ap ei itse vain näe omalta sokeudeltaan tilannetta.

Vierailija
13/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silloin sinun täytyy sanoa anopillesi itse ottaa puhelin käteesi ja soittaa että ei kiitos. en tahdo että nyt tulet ja jos rupeaa valittamaan niin sanot suoraan että juuri tuosta syystä et ppidä että tulee, kun sinä et häneklle kelpaa. hitsiläinen. Its eolen aikoinani huutanut omalle anopilleni mm. meidän keittiönkaappien raivaamisesta ja siitä onko minulla sanavaltaa lapsiini... Kumasti opimme tietämään paikamme. Ja kunioittamaan toistemme revirejä.

Vierailija
14/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entäs jos vaan toisella on tätä " asennetta ja halua" ? 8 kirjoitti, että on omasta halustasi kiinni, miten tulet toimeen anoppisi kanssa.. Onpas oudon yksipuolista. Entä jos anoppi ei halua hyväksyä sinua tai sinun virheitäsi?

Vierailija
15/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun anoppi on luonteeltaan sellainen että hän tietää kun on vanhempi jne edelleen. Olen monestikin sanonut ettei sovi ja näin ei tehdä. Esim. lapselleni ei syötetä karkkia muulloin kuin karkkipäivänä, ei samalta lautaselta eikä samalla lusikalla kuin millä mummo syö (kariesriski) lastani ei kuljeteta autossa sylissä, lapset pitävät veneessä pelastusliivejä nämä vain muutamia esimerkkejä mutta kun hän on niin sanotusti ajattelematon niin en oikein voi hänen toimintaansa oikein luottaa että mitä keksii seuraavalla kerralla. t. ap

Vierailija
16/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa anoppini on tällä hetkellä lukitulla osastolla, että ehkä kuitenkaan minä en ollut se suurin syypää suhteemme toimimattomuuteen..

-9

Vierailija
17/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli anoppisi on ns. vanhankansan tyyppi. eli kun näin on ennekin pärjätty niin pärjätään nykyisinkin. No valitettavasti se vaatii silloins inulta vielä enemmän eli jatkuvaa " papukaijana" olemista. Ja muistutusta mitä lakikin sanoo esim pelastusliiveistä ja turvavyöstä autossa.

Tsemppiä, kyllä se siitä.

t. se idiootti

Vierailija
18/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjota muuta ruuaksi kuin nuudelia ja ruisleipää niiin riemusta kiljuen haluaisin anopin laittamaan kunnollista ruokaa lapsilleni !!!

Ei kai tämä nyt ole asiatonta asioihin sotkeentumista, jos anoppi haluaa olla auttamassa ja laittamassa lapsille asiallisempaa ruokaa. Asiatonta olisi heittää sinun tekemäsi jauhelihakeitto roskiin ja tehdä tilalle kalakeittoa.

Vierailija
19/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä tuo oli vähän tiukkapipoista. Silti sanoisin, että anoppisi ei välttämättä ollut ihan väärässä tarjoutuessaan laittamaan ruokaa lapsille. Moni äiti olisi tuollaisesta tyytyväinen.

Vierailija
20/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tänään kun ei ollut valmista ruokaa: Eikä lasten tarvi koko viikkoa yksinkään olla kun voivat käydä mummolassa halutessaan. Myös kavereita oli tulossa kylään ja puhelimet pelaa. t. ap