Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin ennen jouluihminen, mutta en enää :-(

Vierailija
17.11.2023 |

Mulla on ihania muistoja lapsuudenjouluista ja vielä kymmenkunta vuotta sitten olin itsekin todella touhukas ja onnellinen jouluihminen, joka laittoi kodin tiptop ja nautti kaikella tavalla joulunajasta. 

Viime vuosina kaikki vaan on muuttunut. En ole enää yhtään innostunut joulusta, se tuntuu lähinnä rasittavalta taakalta. Vanhemmat ovat huonokuntoisina ja dementoituneina palvelutalossa, puolison kanssa on erottu, teini-ikäiset lapset odottavat kalliita lahjoja mutta eivät muuten joulutunnelmasta tunnu paljon perustuvan, mitään omasta lapsuudesta tuttua sukujoulua kaikkine perinteineen en pysty heille tarjoamaan...

Miten tällaisessa alakulossa löytäisi edes vähän sitä joulumieltä ja pystyisi rakentamaan jotakin uusia jouluperinteitä?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitkä on sinulle tärkeitä elementtejä joulussa? Entä mikä ei ole niin tärkeää? 

Joulun vietto muuttuu pakostakin lasten kasvaessa. Juttele myös heidän kanssaan, että mikä heille on joulussa tärkeää. Sitten lisää niitä elementtejä siihen joulun juhlintaan ja luovu niistä, jotka ovat pakkopullaa. Ehkä teillä jouluun kuuluu jatkossa yhdessä olo jouluaaton elokuvaa katsoessa. Tai jouluruokana onkin fonduepata. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla