Ostimme keväällä omakotitalon ja sen jälkeen olen ollut paljon virkeämpi. :) Voiko johtua hyvin nukutuista öistä vai mistä johtuu?
Mielestäni nukuin kerrostalossakin aika hyvin, mutta olenkohan tietämättäni kuitenkin heräillyt kerrostalossa öisin? Siellä kuului naapurien äänet. Tai kärsinkö kerrostalossa huonosta sisäilmasta? Omakotitalossa oloni on levollisempi ja illalla nukahdan paljon paremmin ja aamuväsymys on tiessään.
Mies on piristynyt myös. Ensin ajattelimme, että energisyys johtuu uuden kodin aiheuttamasta alkuinnostuksesta, mutta tämä on näköjään pysyvää. :)
No kyllä talo oli jokaisen sadantonnin arvoinen, mitä tästä maksettiin. <3 Nyt joulua suunnittelemaan. :)
Kommentit (31)
Itse en tykkää asua maantasalla. Pelkäisin varkaita. Asun viidennessä kerroksessa, missä on oma rauha ja hienot näköalat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä laihduitte muuton jälkeen ja uniapnea helpotti. Omakotitalossa joutuu puuhailee enemmän. Itse pidän kerrostaloelämästä, palvelut lähellä eikä kulu rahaa bensaan.
Entä jos on sähköauto tai plugin-hybridi, voiko silloin asua okt:ssa?
Jos on rahaa, voi asua vaikka omalla saarella.
Et enää makoile koko päivää sohvalla vaan koko ajan pitää jotain tehdä oli se ruohon leikkuuta tai pikkukorjauksia. Passiivisuus passivoi, aktiivisuus taas energisoi.
Meillä on talo korkealla, todella kivat näkymät, kerrostalossa joutunut asumaan viimeksi joskus 19vuotiaana, hyi, ei oo mun juttu.
Paljon levollisemmin olen nukkunut sen jälkeen kun saimme omakotitalomme myytyä viime syksynä. Siihen loppui stressi.
Saman huomasimme mekin. Omakotitalossa on paljon ihanampi herätä aamuun ja asua. Oma rauha, hiljaisuus ja vapaus. Ei tarvitse häiritä naapureita, jos juhlissa innostuu saunomaan klo 1 aamuyöstä. :D
Musiikkia voi kuunnella vapaasi ja lapsetkin temmeltää.
Tietysti tilaa on täysin eri lailla kuin kerrostaloasunnoissa.
Parasta on oma piha ja terassi! <3
Ehkä olet myös omakotitalossa aktiivisempi, etkä vain tiedosta sitä? Itsellä kerrostaloasunto ja omakotitalo. Jälkimmäisessä käyn harvakseltaan. Aina ok-talossa käymisen jäälkeen huomaan ryhtini parantuneen ja olevani virkeämpi. Kun joskus tarkkailin itseäni ja tekemisiäni, niin tajusin, että teen omakotitalossa koko ajan jotain pientä. Puhumattakaan pihatöistä, joita teen silloin tällöin oven ohi kulkiessani. Siinä se ainakin omalla kohdalla on virkistymisen syy: pikkupuuhastelu. Sellaisia hommia ei oiken kerrostalossa ole. Uloskaa ei viitsi mennä niin usein. En ihmettele, jos yöllinenkin rauha auttaisi asiaan. Meillä ei ehkä sitä ole, sillä heräilen usein yöllä välikatolta kuuluvaan pieneen rapinaan. :D
Uskon, että kokonaisuudessaan olet saanut mielenrauhan. Naapurien äänet ei enää kantaudu vuorokauden aikaan katsomatta.
Itse huomasin saman ilmiön, kun pääsin kerrostalosta oikeaan omakotitaloon. Siis vaikka se kerrostalo oli kerrostaloksi rauhallinen. Loppui sellainen passivoiva väsymys. 👍🏻
Entä jos on sähköauto tai plugin-hybridi, voiko silloin asua okt:ssa?