Onko normaalia jos isä ja isän kaveri parittaa niiden lapset?
Ei siis oikeeta parittamista vaan mun isällä on kaveri jolla on samanikänen tytär ja mun isä ja sen kaveri haluu et me mennää treffeille. En ois uskonut et näin olis käynyt 19 vuotiaille :D.
Kommentit (25)
Todella outoa, vaikka monethan näin järjestelevät asioitaan, talouttaan, velkojaan ja kaveri- ja enemmän kuin kaverisuhteitaan jne.
Kannattaa olla varuillaan näiden kanssa, koskaan ei tiedä, mihin vyyhtiin joutuu. Järjestetyissä parisuhteissa ovat aina ne hyötyjät, usein hyvin salaisina ja piilossa.
Eihän ketään voi pakottaa yhteen. Jos se tyttö ei kiinnosta niin sitten ei. Vai kävisikö läpällä kavereina hengaamassa?
No kuinka monta sellaista paria sä tiedät? Siitä voit vetää johtopäätökset.
...eli sun isäs veikkaa ettet ikinä löytäisi itse ketään ja yrittää saada kaverinsa tyttöä sinulle?
Vierailija kirjoitti:
...eli sun isäs veikkaa ettet ikinä löytäisi itse ketään ja yrittää saada kaverinsa tyttöä sinulle?
Tämä ap 19v miehenalku roikkuu nelikymppisten naisten vauva-palstalla trollaamassa heti aamusta asti. Niin kyllähän siinä isänä vähemmästäkin huolestuu.
Missä muissa asioissa yrittää kontrolloida? Pidä varasi. Jotkut vanhemmat kuvittelevat omistavansa lapsensa, myös aikuisena.
On hyvin outoa. Haistata paskat niille. Se asia ei kuulu heille.
Asioihin puuttumista. Tämä on vaan yksi kontrollin yrittämiseen.
Äitini yritti naittaa mut yhelle tytölle. Vuosikausia sitä jankkaamista kesti. Puhui niin paljon asiasta kaikille että kotipuolessa moni oikeasti luulee että olisin ollut suhteessa ao likan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Missä muissa asioissa yrittää kontrolloida? Pidä varasi. Jotkut vanhemmat kuvittelevat omistavansa lapsensa, myös aikuisena.
se sanoo aina et haluu mulle perinteisen naisen ja ku tuo perhe on alunperin itä-euroopasta niin sellaisia he myös ovat, ap
Olette suunnilleen saman ikäisiä sen tytön kanssa siis?
Ei se silloin väärin(kään) nyt ole.
Ehkä isäsi ja hänen kaverinsa (tytön isä siis) miettivät, että sopisitte ehkä yhteen?
Tai tyttö on puhunut sinusta jotain, ehkä ihastunut?
Tai ehkä isäsi on huolissaan, että tarvitsisit jo tyttöystävää?
Nämä nyt tulivat mieleen näin 33 v täti-ihmisenä:)
Mene jos siltä tuntuu, älä jos et halua.
Oma isäni teki aikoinaan saman tempun äitini kanssa, järjestivät minulle ja yhdelle nuorelle miehelle (olimme ikäisiä) maailman kiusallisimmat sokkotreffit.
Silloin ei naurattanut, nyt olen jo päässyt yli:)
Mutta mene tapaamaan sitä tyttöä, jos yhtään siltä tuntuu - et menetäkään mitään:)
Vierailija kirjoitti:
Olette suunnilleen saman ikäisiä sen tytön kanssa siis?
Ei se silloin väärin(kään) nyt ole.
Ehkä isäsi ja hänen kaverinsa (tytön isä siis) miettivät, että sopisitte ehkä yhteen?
Tai tyttö on puhunut sinusta jotain, ehkä ihastunut?
Tai ehkä isäsi on huolissaan, että tarvitsisit jo tyttöystävää?
Nämä nyt tulivat mieleen näin 33 v täti-ihmisenä:)
Mene jos siltä tuntuu, älä jos et halua.
Oma isäni teki aikoinaan saman tempun äitini kanssa, järjestivät minulle ja yhdelle nuorelle miehelle (olimme ikäisiä) maailman kiusallisimmat sokkotreffit.
Silloin ei naurattanut, nyt olen jo päässyt yli:)
Mutta mene tapaamaan sitä tyttöä, jos yhtään siltä tuntuu - et menetäkään mitään:)
joo haluaisin ehdottomasti tavata!
Tuohan on perinteinen järjestetty avioliitto :D Moni avioliitto kuulemma noinkin onnistunut ihan hyvin.
Outoa ettei parita niitä toisillee, ota sä mun tytär niin mä otan sun tyttären.
Aiemminhan puhuttiin suoraan naimakaupoista, siis tehtiin kauppaa. Varmaan raha- ja pankkimaailman, kauppa- ja liike-elämän jne. toimijoilla on tapana "järjestää" nämäkin asiat. Vähintään samantasoinen varallisuudeltaan, mieluummin rikkaammasta perheestä, koulutettu, mitä nyt milloinkin tarvitaan sosiaaliseen tai taloudelliseen nousuun jne. Duunarit haluavat naida ylöspäin, kuten Akusti, joka tunnustaa kuolinvuoteellaan :"Lapset tuli tehtyä Hetan kanssa, mutta...". Elokuvassa Niskavuoren Heta, eiväthän nämäkään poikkea niin valtavasti yleisestä tavasta, se vain pitää oppia huomaamaan ja välttämään. Näistäkin, siis elokuvistakin, voi omalla tavallaan oppia ja saada vinkkejä, missä mennään, jos meno tuntuu vähän liian oudolta ja että pelataan selän takana. Ikivanhoja tarinoita on tietysti Bronten Kotiopettajattaren romaani, jossa oli kyse sairaasta morsiamesta ja miten sitten kävikään, ennenvanhaan ei erottukaan ihan helposti.
Ainoinaanhan tuo oli normaali tapa avioitua. Siinä saatiin yhdistettyä maatiloja tai yrityksiä "sukuun" tms.
Kirjallisuudessa, tosin ne fiktiota, on paljon myös sitä että jompikumpi lopulta purkaa kihlauksen ja nai rakkautensa hyljäten isäpappojen suunnitelmat.
Vierailija kirjoitti:
meidan kultuurissa menna uhteen uleensa sisko ja sen veljet. jos olla kolme tai monta veli se aina paarempi se tukka se sisko ja silla on enemman kiva kiva.
itsekin persu
Vierailija kirjoitti:
Oletteko ähhlämeitä?
ihan suomalaisia :), ap
Vierailija kirjoitti:
Aiemminhan puhuttiin suoraan naimakaupoista, siis tehtiin kauppaa. Varmaan raha- ja pankkimaailman, kauppa- ja liike-elämän jne. toimijoilla on tapana "järjestää" nämäkin asiat. Vähintään samantasoinen varallisuudeltaan, mieluummin rikkaammasta perheestä, koulutettu, mitä nyt milloinkin tarvitaan sosiaaliseen tai taloudelliseen nousuun jne. Duunarit haluavat naida ylöspäin, kuten Akusti, joka tunnustaa kuolinvuoteellaan :"Lapset tuli tehtyä Hetan kanssa, mutta...". Elokuvassa Niskavuoren Heta, eiväthän nämäkään poikkea niin valtavasti yleisestä tavasta, se vain pitää oppia huomaamaan ja välttämään. Näistäkin, siis elokuvistakin, voi omalla tavallaan oppia ja saada vinkkejä, missä mennään, jos meno tuntuu vähän liian oudolta ja että pelataan selän takana. Ikivanhoja tarinoita on tietysti Bronten Kotiopettajattaren romaani, jossa oli kyse sairaasta morsiamesta ja miten sitten kävikään, ennenvanhaan ei erottukaan ihan helposti.
Niskavuoren Heta oli raskaana toiselka miehelle. Hetan isä pyysi/osti Akustin pelastamaan tyttären maineen.
Lopussa oikea isäkin, arvostettu tilallinen, selvisi tälle esikoiselle mutta hän piti Akustia isänään
Hieman outoa kieltämättä