Vihreiden mielestä Suomessa on aivan kamala lapsiperheköyhyys - haluan tietää mitä tämä tarkoittaa
Olen itse 100 prosenttinen yksinhuoltaja. Mitä tämä lapsiperheköyhyys tarkoittaa. Tarkoittaako se sitä, että lapsella ei ole I Phone puhelinta, tarkoittaako se sitä, että lapsi ei voi harrastaa kallista jääkiekkoa, tarkoittaako se sitä, että joka vuosi ei voi matkailla Kreikassa. Jos se tarkoittaa tätä, mekin olemme ja kärsimme sitten tästä lapsiperheköyhyydestä.
Minulla on edelleen varaa maksaa asuminen, ruoka, vaatteet, vakuutukset, pienemmät harrastukset lapselleni - joten olenko nyt köyhä Vihreiden mielestä.
Kommentit (3)
Joo et tiedä mitä köyhyys on, se on tullut selväksi.
No kuulemma on lapsia mitkä ei saa kuin koulussa ruokaa ja ollaan ilman ravintoa muuten. Ja terveiset sellaisten lasten vanhemmille tässä. Joka ikinen teistä on varmasti ihan jumalaton laardikasa, kämppä täynnä elukoita ja elätte kuin kusipäät. Ruokkikaa ja vaatettakaa ne lapsenne. Rahaa varmasti on teitä ei vain kiinnosta laittaa latin latia niihin lapsilisien toivossa hankkittuihin lapsiinne.
Otsikko jossain lehdessä oli tänään, että lasten köyhyys on lisääntynyt. Niinpä, antakaa enemmän viikkorahaa, niin lasten köyhyys ei ole niin kamalaa. Samassa oli juttu 3 lapsen yh:sta, joka oli hoitovapaalla ja halusi hoitaa itse lapsensa, valitti, miten kurjalta köyhyys tuntuu. Niin, työnteko ei taida olla kaikkien juttu eli johtuuko lapsiperheiden köyhyys sittenkin vanhemmista eikä yhteiskunnasta?