Kokemuksia sokerirasituskokeesta? Tuliko paha olo tms?
Kommentit (4)
Mulla tuli molemmilla kerroilla se litku ylös heti kokeen jälkeen. Mulla ei ollut raskauspahoinvointia, mutta tuo sokerirasitus oli tuskaa. Koko kokeen ajan pidättelin oksennusta.
Tää on niin yksilöllistä. Mulla oli voimakas raskauspahoinvointi ja sen juoman jälkeen tuli ihan sairaan paha olo. Jouduin tosissani taistelemaan etten olisi oksentanut. Itse juomassa ei ollut vikaa ja meni helposti kun oli niin kova jano, mutta mulla taas erittyi insuliinia niin paljon että siitä tuli huono olo.
Raskausaikana kävin kahdesti, ensimmäisellä kerralla olo oli kamala, sellainen laskuhumalainen ja nukahdinkin hetkeksi sinne osotusaulaan. Toisella kerralla olo oli ihan normaali kokoajan, se litku vaan vähän etoi. Molemmilla kerroilla tulokset priimaa, joten olo ei indikoinut niidenkään kanssa.
Ei, vaikka kärsin raskauspahoinvoinnista muuten. Sitä litkua piti juoda oikeasti joku 1,5 muovipikarillista ja se oli jääkaappikylmää. Helposti olis mennyt vaikka toinen samanlainen. Joku aikaraja siinä oli, mulla meni joku 15 sekuntia kun vedin ne shottina alas.
Sen jälkeen teki mieli vettä, mutta sitä ei saanut juoda. Jano oli, mutta oli ihan fine.
Verikokeet sattui ehkä eniten, sekin siksi että mulla on suonet jotenkin pienet että otettiin muistaakseni joka kerta molemmista käsistä, oikea rivi olisi ollut oikea - vasen - oikea.
Kaikista pa s kin vaihe itselle oli ne tulokset, paastoarvo oli 5,6 ja diagboosi tuli. Ruokavaliolla ja tabletti lääkityksellä hoidettiin.