Miksi vaihdoit sähköauton pois polttomoottoriautoon.
Kommentit (19)
Ei tulisi kyllä pieneen mielenkään tehdä mitään niin tyhmää.
Jyrätä nyt kaiken aikaa 500kg lisäkuorma kyydissä...
Meillä on kaksi volkkaria: sähkö ja bensa. Teoreettisesti olen miettinyt, jos mies sattuisi kuolemaan, niin kumman auton pitäisin.
Haluaisin pitää sähkön jo ihan turvallisuuden vuoksi, kun se itse jarruttaa ja ajaa. Käytännössä pitäisin bensan syystä, ettei minulla olisi yksin varaa maksaa rahoitusta. Bensa on jo maksettu.
25c kw , säälistä köyhiä sähkönkäyttäjiä kohtaan .bensalla en vie kenenkään lämmitys sähköjä.
Miksi et osta sähkökiuasta puukiukaan käyttäjä....miksi et tee ruokaa sähköllä kaasulieden käyttäjä ravintoloitsija....miksi et käytä sähkötakkaa , puutakan käyttäjä.....
Tuntuuko että sähköbisnes pikkasen painostaa valinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
25c kw , säälistä köyhiä sähkönkäyttäjiä kohtaan .bensalla en vie kenenkään lämmitys sähköjä.
? Haloo, oletko samalla planeetalla?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaksi volkkaria: sähkö ja bensa. Teoreettisesti olen miettinyt, jos mies sattuisi kuolemaan, niin kumman auton pitäisin.
Haluaisin pitää sähkön jo ihan turvallisuuden vuoksi, kun se itse jarruttaa ja ajaa. Käytännössä pitäisin bensan syystä, ettei minulla olisi yksin varaa maksaa rahoitusta. Bensa on jo maksettu.
Sen bensa-auton voi tuossa tilanteessa myydä pois, niin helpottaa sähköauton rahoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Jyrätä nyt kaiken aikaa 500kg lisäkuorma kyydissä...
No sepä. Aivan järjetöntä kuskata sellaista malmikasaa josta saa 30 % hyötysuhteella tehoja irti ja perässä vielä toista kymmenien tai satojen kiloista malmikasaa joka välittää sen millinohuen tehoalueen sitten eteenpäin renkaille edes jollain tapaa käyttökelposella pyörimisnopeudella.
Usein pitää ajaa yli 100 km matkoja samana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaksi volkkaria: sähkö ja bensa. Teoreettisesti olen miettinyt, jos mies sattuisi kuolemaan, niin kumman auton pitäisin.
Haluaisin pitää sähkön jo ihan turvallisuuden vuoksi, kun se itse jarruttaa ja ajaa. Käytännössä pitäisin bensan syystä, ettei minulla olisi yksin varaa maksaa rahoitusta. Bensa on jo maksettu.
Sen bensa-auton voi tuossa tilanteessa myydä pois, niin helpottaa sähköauton rahoitusta.
Totta, kun tuo mies ei ole kuollutkaan, niin rahoituserä pienenee koko ajan. Sitten joudun tekemäön tämän valinnan: kun se bensa-auto on avoauto, mikä on niiiiiiin kiva. Ehkä turvallisuussyistä jättäisin sähkön. Ajaminen on leppoisaa, kun tietää, että se ajaa itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Jyrätä nyt kaiken aikaa 500kg lisäkuorma kyydissä...
Kai sanot tuon myös kaikille isoa katumaasturia ajaville? Että vaihtaisivat tonnin kevyempään autoon.
Vierailija kirjoitti:
Usein pitää ajaa yli 100 km matkoja samana päivänä.
Niin? Akut kestävä 300-500 km matkan.
Vierailija kirjoitti:
Usein pitää ajaa yli 100 km matkoja samana päivänä.
Kuinka paljon yli? Varmaankin tiedät, että on sähköautoja, joilla pääsee yli 400 km yhdellä latauksella. 200 km toimintamatkaan pystyviä saa jo melko edullisesti, joten jos ajoa tulee paljon, niin pienet km-kulut tekevät siitä nopeasti kannattavan hankinnan.
Ei voi ladata kerrostalossa, johon muutin.
Helsinkiläisenä luovuin autosta tyystin. Ei parkkipaikkoja ja kallis pitää arvonalennuksineen, veroineen, vakuutuksineen ja huoltoineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrätä nyt kaiken aikaa 500kg lisäkuorma kyydissä...
Kai sanot tuon myös kaikille isoa katumaasturia ajaville? Että vaihtaisivat tonnin kevyempään autoon.
Isosta katumaasturista käynee Skoda Kodiak 2.0 Diesel. Sen omapaino on 1761 kg ja kantavuus 675 kg.
Tesla model 3 painaa jotain 1860 kg mutta sen kantavuus on vain n. 370 kg. Jos sen laskee viiden hengen autoksi niin kuskilla pitää olla vaaka mukana väkeä kyytiin ottaessaan ettei painoraja ylity ;)
Hehei, polttispena on aktivoitunut!
Ei vaan jaksanut sitä letkua viedä kaiken aikaa , etsiä lataus asemaa joka on vapaa , sörkkiä äppiä , ei vaan jaksa kun on noi 2 pientä lastakin.