Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vaihdoit sähköauton pois polttomoottoriautoon.

Vierailija
16.11.2023 |

Paloiko käämit.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan jaksanut sitä letkua viedä kaiken aikaa , etsiä lataus asemaa joka on vapaa , sörkkiä äppiä , ei vaan jaksa kun on noi 2 pientä lastakin.

Vierailija
2/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi kyllä pieneen mielenkään tehdä mitään niin tyhmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrätä nyt kaiken aikaa 500kg lisäkuorma kyydissä...

Vierailija
4/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi volkkaria: sähkö ja bensa. Teoreettisesti olen miettinyt, jos mies sattuisi kuolemaan, niin kumman auton pitäisin.

Haluaisin pitää sähkön jo ihan turvallisuuden vuoksi, kun se itse jarruttaa ja ajaa. Käytännössä pitäisin bensan syystä, ettei minulla olisi yksin varaa maksaa rahoitusta. Bensa on jo maksettu.

Vierailija
5/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

25c kw , säälistä köyhiä sähkönkäyttäjiä kohtaan .bensalla en vie kenenkään lämmitys sähköjä.

Vierailija
6/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et osta sähkökiuasta puukiukaan käyttäjä....miksi et tee ruokaa sähköllä kaasulieden käyttäjä ravintoloitsija....miksi et käytä sähkötakkaa , puutakan käyttäjä.....

Vierailija
7/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko että sähköbisnes pikkasen painostaa valinnoissa.

Vierailija
8/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25c kw , säälistä köyhiä sähkönkäyttäjiä kohtaan .bensalla en vie kenenkään lämmitys sähköjä.

? Haloo, oletko samalla planeetalla?

Vierailija
9/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksi volkkaria: sähkö ja bensa. Teoreettisesti olen miettinyt, jos mies sattuisi kuolemaan, niin kumman auton pitäisin.

Haluaisin pitää sähkön jo ihan turvallisuuden vuoksi, kun se itse jarruttaa ja ajaa. Käytännössä pitäisin bensan syystä, ettei minulla olisi yksin varaa maksaa rahoitusta. Bensa on jo maksettu.

Sen bensa-auton voi tuossa tilanteessa myydä pois, niin helpottaa sähköauton rahoitusta.

Vierailija
10/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sepä. Aivan järjetöntä kuskata sellaista malmikasaa josta saa 30 % hyötysuhteella tehoja irti ja perässä vielä toista kymmenien tai satojen kiloista malmikasaa joka välittää sen millinohuen tehoalueen sitten eteenpäin renkaille edes jollain tapaa käyttökelposella pyörimisnopeudella.

Vierailija
11/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein pitää ajaa yli 100 km matkoja samana päivänä.

Vierailija
12/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen bensa-auton voi tuossa tilanteessa myydä pois, niin helpottaa sähköauton rahoitusta.

Totta, kun tuo mies ei ole kuollutkaan, niin rahoituserä pienenee koko ajan. Sitten joudun tekemäön tämän valinnan: kun se bensa-auto on avoauto, mikä on niiiiiiin kiva. Ehkä turvallisuussyistä jättäisin sähkön. Ajaminen on leppoisaa, kun tietää, että se ajaa itsekseen.

Vierailija
13/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sanot tuon myös kaikille isoa katumaasturia ajaville? Että vaihtaisivat tonnin kevyempään autoon.

Vierailija
14/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Akut kestävä 300-500 km matkan. 

Vierailija
15/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon yli? Varmaankin tiedät, että on sähköautoja, joilla pääsee yli 400 km yhdellä latauksella. 200 km toimintamatkaan pystyviä saa jo melko edullisesti, joten jos ajoa tulee paljon, niin pienet km-kulut tekevät siitä nopeasti kannattavan hankinnan.

Vierailija
16/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ladata kerrostalossa, johon muutin.

Vierailija
17/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläisenä luovuin autosta tyystin. Ei parkkipaikkoja ja kallis pitää arvonalennuksineen, veroineen, vakuutuksineen ja huoltoineen.

Vierailija
18/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sanot tuon myös kaikille isoa katumaasturia ajaville? Että vaihtaisivat tonnin kevyempään autoon.

Isosta katumaasturista käynee Skoda Kodiak 2.0 Diesel. Sen omapaino on 1761 kg ja kantavuus 675 kg.

Tesla model 3 painaa jotain 1860 kg mutta sen kantavuus on vain n. 370 kg. Jos sen laskee viiden hengen autoksi niin kuskilla pitää olla vaaka mukana väkeä kyytiin ottaessaan ettei painoraja ylity ;)

Vierailija
19/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehei, polttispena on aktivoitunut!