Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti mahdollista muuttua yökyöpelistä aamuvirkuksi?

Vierailija
16.11.2023 |

Onko kukaan, joka on luonnostaan iltavirkku, pystynyt muuttumaan pysyvästi aamuvirkuksi? Itsellä vaan ei tunnu onnistuvan :(

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan minä ole siihen 56 ikävuoteen mennessä pystynyt. Onneksi nykyään on työpaikka, jossa työaika joustaa aika hyvin, ettei tarvitse enää kokea aamukoomaa ja unettomia öitä. Mutta tuntuu, että ylipäätään päivätyössä menee paras työaika hukkaan, kun oikeasti käynnistyn vasta illalla. 

Vierailija
22/29 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuu monille itsestään kun vanhenee. Tämä ei varmaankaan paljon lohduta.

Kuinka vanhaksi pitää vanhentua? En ainakaan vielä 50++ ikäisenä ole huomanut mitään muutosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei. Tai voi kai kovalla itsekurilla pakottaa itsensä aamurytmiin, mutta ei se miellyttävää tule ikinä olemaan, jos on luonnostaan iltavirkku. Minä rakastan tietyllä tapaa aamuja, sitä ihanaa rauhallisuutta, kesällä ihanan kaunista luontoa ja tunnelmaa. Mutta jos herään vaikka kahdeksalta ihastelemaan aamua, olen satavarmasti ihan poikki klo 12. Minulle ihanteellinen työrytmi olisi ma-pe 11-19. Tai 11-18. Tai jotain sinnepäin. Viikonloppuisin ja lomilla ehtisi tehdä päiväsaikaan asioita. Ei minun arkena yleensä tarvitse mitään sen erityisempiä tehdä, jos olen töissä. Ruokakauppaan tai hakemaan jokin paketti jostain, joskus ehkä jotain shoppailua.

Vierailija
24/29 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mihin aikaan vuorokaudesta on parhaassa terässään, ei pysty kauheasti muuttamaan. Toki voi vähän säätää. Mutta, joo pystyyhän sitä koomassa raahustamaan aamuvirkkujen aikataulussa. 

Vierailija
25/29 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuu monille itsestään kun vanhenee. Tämä ei varmaankaan paljon lohduta.

Päinvastoin. Paljon pahemmaksi menee. 

Vierailija
26/29 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä keski-ikään mennessäkään onnistunut. Jos menee aikaisin nukkumaan, niin se uni on hirveän pinnallista koiranunta, vaikka univelkaa olisi kymmeniä tunteja ja sitä rytmiä olisi harjoittanut kuukausia. Sitten koko päivän väsyttää, on tosi tuottamaton, yhtään hyvää ideaa ei synny jne. Jos saa noudattaa omaa rytmiä, niin myöhään illalla ja jopa yöllä ideat lentää parhaiten. Lisäksi uni on aamulla ja aamupäivällä tosi syvää ja virkistävää. 

Vierailija
27/29 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. Se on niin täysin sisäänrakennettua. En ole ikinä tottunut aamuvuoroihin ja aamuherätyksiin. En tottunut niihin edes peruskouluiässä. Nykyään teen pelkästään iltavuoroja töissä ja joskus satunnaisesti yövuoroviikon. Niihin on ihan yhtä mahdotonta tottua kuin aamuvirkun yövuoroihin.

Vierailija
28/29 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itselläni vielä onnistunut 42 ikävuoteen mennessä. Pää on aivan tahmassa aamuisin, iltaisin ja öisin ajatus kulkee kirkkaammin. Näin on ollut aina vuorokausirytmistä huolimatta. Olen aina tehnyt esim. opiskelujutut mieluiten iltaisin ja öisin. Yötyö olisi ihanteellista minulle, mutta olosuhteiden pakosta joudun tekemään myös jonkin verran aamuvuoroa. 

Vierailija
29/29 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, kun pitäisi aamulla herätä, on se niin rankkaa. Menkää töihin yölorvija-tukielätit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi