Mikä auttaa todella kuiviin silmänalusiin?
Kommentit (18)
Nivea Q10 silmänympärysvoide ja Lumene Kosteuttava Silmänympärysvoide, kaikille ihotyypeille, päällä on tupasvillan kuvia. Varmaan on muitakin. Noita paksuja ei vaan uskalla laittaa liian lähelle silmää, olisiko seerumit jotka herkille silmille.
Ihan vaikka aderman voide jota voi laittaa myös silmäluomille. A dermalla taitaa olla ainakin kaksi silmänympärysiholle sopivaa voidetta(voi käyttää koko kasvoille). Mulla rauhoittaa heti silmänympärysihon mutta pitää laittaa tosi vähän ettei silmät ala tuntua väsyneiltä. En saa normaaleista silmänympärysvoiteista mitään helpotusta jos kuivuu ja alkaa kutina...
Vierailija kirjoitti:
Se Herbinan vihreävalkoisessa putelissa oleva kosteuttava silmänympärysvoide toimii itselläni. Ja vaikkei passaisikaan omalle iholle, niin tuo on aika halpa kokeilu.
Ei ole olemassa tällaista.
Ap
Pirkka silmänympärysvoide on hyvä inciltään ja edullinen. Myös ohuen kerroksen voi kortisonia sivellä. Tai ainakin mä teen niin. Ja sitten kasvovettä ja sitoa kosteus kasvoöljyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Herbinan vihreävalkoisessa putelissa oleva kosteuttava silmänympärysvoide toimii itselläni. Ja vaikkei passaisikaan omalle iholle, niin tuo on aika halpa kokeilu.
Ei ole olemassa tällaista.
Ap
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000006436629.html onko tuossa sitten valmistus lopetettu? Sorry jos linkki ei toimi, tämä aaveen uusi linkityspolitiikka aiheuttaa hieman haasteita.. yritin laittaa kuvan, mutta jos menee tuohon juttuun, niin kuva löytyy sieltä alempaa scrollaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaikka aderman voide jota voi laittaa myös silmäluomille. A dermalla taitaa olla ainakin kaksi silmänympärysiholle sopivaa voidetta(voi käyttää koko kasvoille). Mulla rauhoittaa heti silmänympärysihon mutta pitää laittaa tosi vähän ettei silmät ala tuntua väsyneiltä. En saa normaaleista silmänympärysvoiteista mitään helpotusta jos kuivuu ja alkaa kutina...
Kiitos, kokeilen tätä sarjaa. Mikään kosteuttava tai geelimäinen koostumus ei riitä nyt.
Ap
Nivea creme. Just rasvasin kasvot ja samalla taputtelin silmäluomille. Kuiviin huuliin paksu kerros. Sopii koko vartalolle.
Vierailija kirjoitti:
Nivea creme. Just rasvasin kasvot ja samalla taputtelin silmäluomille. Kuiviin huuliin paksu kerros. Sopii koko vartalolle.
Tämä on vahvasti hajustettu. En laittaisi herkälle iholle.
Vierailija kirjoitti:
Vaseliini ei ärsytä kenenkään ihoa.
Mutta yksinään ei myöskään tee juuri mitään.
Kortisonivoidetta jos laittaa silmien ympärille, niin maksimissaan 1%. Varo, ettei mene silmiin. Tätä ohjetta olen noudattanut kyllä koko kasvojen iholle. Tosin yleislääkäri kertoi jokunen viikko sitten, että oli kuullut (oliko lastenlääkäri vai uhotautilääkäri, en muista), että myös 2,5 % kortisonivoidetta voi käyttää kasvojen iholle. Itse olen käyttänyt vain 1 % kortisonia kasvojen iholle.
T. Atooppisen nuoren äiti (hänen ihonhoidostaan kirjoitan tässä)
Itse olen käyttänyt tuota edellä mainittua Nivea cremeä kasvonaamiona. Ei kai suositella silmänympärysiholle. Mutta olen laittanut, eikä mitään pahaa ole tapahtunut. Itse olen käyttänyt Lidlin Q10-silmänympärysvoidetta. On tosi hyvä, vaikka halpa! Samoin Pirkka-silmänympärysvoide on hyvä. Minusta Lidlin tuote on kyllä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Muista myös hyvät rasvat ruokavaliossa.
Ei auta.
Ap