Appivanhemmat piikittelevät tavatessa, mies ei suostu ottamaan osaa eikä arpaa. Miten toimia?
Vanhemmat tavatessamme saattavat piikitellä opinnoistani "Niin Maija sullahan on edelleen se gradu kirjoittamatta" ja sellainen omahyväinen virne päällä, tai kommentoida kotikuntaani "Täytyy käydä sekin kyläpahanen vilkaisemassa joskus". Minusta nuo tuntuvat ikävän sävyisiltä kun itse taas yritän olla mielin kielin heidän suuntaansa.
Otin asian puheeksi miehen kanssa eilen ja hän totesi, että tämä on heidän surkeaa huumoriaan ja ettei hänellä ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa aikuisten ihmisten käytökseen. Vaikka ymmärrän tuon, minusta olisi oikein huomauttaa heille että heidän "läpänheittonsa" ei ole minua kohtaan asiallista. Pitäisikö ottaa asia puheeksi sitten itse vai patistaa miestä vielä enemmän?
Kommentit (78)
Kurjaa tuollainen.
Itse muistan aikoinaan kokeneeni hieman samaa ex-anopin taholta. Ex-mies reagoi aika lailla samoin, eli ei nähnyt ongelmaa.
Omat vanhempani puolestaan toimivat täysin päin vastoin. Olivat periaatteesta aina esim. puolisoni (sekä exän että nykyisen) puolella, mikäli meille tuli heidän seurassaan pariskuntana jotain sanomista keskenään. Perustelivat sitä sillä, että puoliso oli jo valmiiksi altavastaajan asemassa, mikäli olivat läsnä meidän riidellessä. Kun tilanne oli päällä, heidän asenne tottakai ärsytti, mutta ymmärsin kyllä täysin heidän viisautensa asian suhteen.
Itse ainakin yritän olla oman äitini kaltainen anoppi, mutta saa nähdä kuinka käy.
Itsellä ei ole tarvittaessa mitään kunnioitusta ihmistä kohtaan, jos ei hänellä ole kunnioitusta minua kohtaan. Oli kyseessä sitten appivanhemmat, firman toimari tai presidentti. Joten varmasti keksisin jotain todella piikikästä vastakommenttia. Ellei appivanhempien koulutustaustasta tai kotipitäjästä, niin jostain muusta kyllä. Ketään ei tarvitse pokkuroida, ei ketään.
Kyllä he ovat hänen vanhempansa, MUTTA hän voisi puolustaa puolisoaan. Niin tekisin itse. Tuollaista ei tarvitse hyväksyä. Mul kkumaista. Perus appivanhemmat. Ei yllätä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä tyypillisenä naisena otat kaiken piikittelynä jos ei mielistele sinua
Tämä on muuten usein totta tällä palstalla. Jos joku ei suostu mielistelemään ja nuolemaan, niin hän on silloin varmasti narsistinen, kiusaaja ja kaikkea muuta. Kohta ap varmaan kirjoittaa, että niiden vanhempien jutuissa on narsistisia piirteitä.
Aloitus on keksitty, älkää siis suotta vaivautuko enempää. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli taas tarinatädin höpinöitä, ne ovat aina samanlaisia, vaikka aihe vaihtuukin.
Älkää vastatko suotta, mutta jos vastaatte, niin muistakaa, että ap on kehitellyt tämän jutun teille ihan itse.
SÄ olet idiottii! Kuka tänne saa kirjoittaa ja mitä ja milloin ja miksi, mikä sä olet arvostelemaan muiden aloituksia! Typerä!
Idiootti. Se on idiootti.
Jätä se munaton pelkurimies ja samalla hoituu ne ilkeät appivanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsenäinen ja rohkea nykynainen tarvitseekin sen prinssin pelastamaan itsensä pahan pahan anopin ikeen alta?
Ei tarvitse, mutta tuntuisi että omille vanhemmilleen puhuminen olisi se hienotunteisin ja kivuttomin tapa edetä. Jos minä käyttäytyisin idioottimaisesti vaikkapa miesten kavereiden läsnäollessa, kyllä mä mielellään kuulisin kavereiden palautteen miehen kautta ja helpompi heille olisi siitä puhua myös mieheni kanssa yksityisesti.
ap
Kiusatut on yleensä liian tosikoita ja he eivät osaa ottaa asioita huumorille, eikä vastata huumorilla.
Kiusaaminen ei ole huumoria. Vittuileminen ei ole huumoria vaan kiusaamista, nolaamista ja mitätöintiä. Siihen ei pidä suhtautua huumorilla. Silloin se vain jatkuu ja yltyy.
Ap:n mies on lapanen. Hänellä on oikeus ja velvollisuus sanoa vanhemmilleen, milloin he menevät liian pitkälle miniänsä kiusaamisessa.
Huumorintaju on vaikea asia. Ihan läpällä vain upotin luokkakaverin pään vessanpönttöön. Ihan läpällä annoin sinulle turpiin. Eikö naurata, eikö? Oletko tosikko kun et ymmärrä huumoria, kun vähän puristelin sinua munista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä tyypillisenä naisena otat kaiken piikittelynä jos ei mielistele sinua
Tämä on muuten usein totta tällä palstalla. Jos joku ei suostu mielistelemään ja nuolemaan, niin hän on silloin varmasti narsistinen, kiusaaja ja kaikkea muuta. Kohta ap varmaan kirjoittaa, että niiden vanhempien jutuissa on narsistisia piirteitä.
Aloitus on keksitty, älkää siis suotta vaivautuko enempää. :)
Mini aloitus on keksitty, mutta ei turha, sillä se resonoi monen omiin kokemuksiin. :)
Miksi ei voi kysyä, koska gradu valmistuu?
En katsoisi tuollaista vässykkämiestä, karkaa heti jos sairastut tms.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi kysyä, koska gradu valmistuu?
Ei voi olla totta. Tuon kysyminen ei ole väärin, vaan se tapa millä asia tuodaan esille. Ap:n tapauksessa kyse on ilmiselvästä vittuilusta "vieläkö on kirjoittamatta" viitaten rivien välistä siihen että tuo saamaton laiskimus ei ole vieläkään saanut sitä aikaiseksi.
Tuommoinen käytös voi olla alemmuuden tunnetta, katkeruutta jostain mistä itse ovat jääneet tai jättäytyneet paitsi. Se oma harmi voi purkautua noinkin. Voivat katsoa miniäänsä alaspäin kuvitellen että heillä olisi siihen jotenkin edellytykset. Tuttua on.
Oma saksalainen appini ei puhu englantia ja kommentoi "eikö se saksan kieli vieläkään luonnistu" kun olin asunut maassa 3kk. Napautin takaisin että puhun viittä kieltä sujuvasti, kuinka monta hän puhuu. Piti turpansa kiinni loppuillan.
Älä ole noin noin herkkis. Miehelle tuo on varmaan normaalia.
Toteasin tuollaiseen opiskelupiikittelyyn, että sanonta h i l j a a h y v ä ä t u l e e pitänee tässäkin asiassa paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Pidä vaan itse puolesi äläkä sotke miestäsi kuvioon. Onhan hänen vaikeampi sanoa vanhemmilleen vastaan.
Eikä nuo esimerkit nyt niin pahoja olleet, opettele päästämään toisesta korvasta ulos moukkamaiset kommentit äläkä niitä haudo.
Häh? Kyllä mun olisi helpompi ojentaa omia vanhempiani kuin toisen.
Älä mene sinne enää kiusattavaksi. Ei tollainen piilov* ttuilu lopu sillä, että olet mielin kieliin. Päinvadtoin lietsoo lisää kun pitävät sinua kynnysmattona.
Vierailija kirjoitti:
Oma saksalainen appini ei puhu englantia ja kommentoi "eikö se saksan kieli vieläkään luonnistu" kun olin asunut maassa 3kk. Napautin takaisin että puhun viittä kieltä sujuvasti, kuinka monta hän puhuu. Piti turpansa kiinni loppuillan.
Sinäpä olet mukava miniä. Sinä aina napauttelet muita ja ajattelet sekä kirjoitat rumasti kaikista, jotka eteesi tulevat.
Sano takaisin vattuako se teille kuuluu.
Onko montakin vuotta ollut ensi vuonna ?