Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Yhdeksän vuoden sumu; ..opetti lapsia ja illalla joi kontillisen kaljaa!

Vierailija
15.11.2023 |

Todella vaikea sairaus. Itse kärsin myös jossain määrin alkoholin käytöstäni, mutta määrät minimiä, mutta silti.

Yksin on hyvä ottaa, ei ole ketään toppuuttamassa ja kun on vielä työtön niin ei sekään rajoita ja joillakin ei vedä rajaa työssä olokaan, kuten tässä jutussa.

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000009971851.html

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en kyllä ihan usko, että on vuosia juonut 20+ kaljaa joka ilta. Siinä ei enää töissä käydä, saati että habitus olisi noin freesi. Ettei olisi vaan vähän liioitellut myydäkseen tarinaansa ja sitä kautta sarjakuvaansa. 

Jo pelkkä nestemäärä olisi valtaisa.

Vierailija
42/48 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti, perheen lapsi, on aika monesti se perheen herkin persoona, joka oireilee, heijastelee koko perheen epätasapainoa. Jotakin mitä ei muut perheessä edes tajua tai halua hyväksyä. Defenssi. 'Syy' on juovassa lapsessa. 

Itse ymmärsin koko kuvion vasta, kun omat vanhemmat olivat kuolleet. Eräs terapeutti sanoi, että ei omiin huoltajiin tarvitse aikuisena olla yhteydessä jos ei halua. Olin silti. Miellytin loppuun saakka. 

Toivottavasti tämä persoona ottaa myös aikalisän perheeseensä. Elää vain itselleen, kuten kirjoitti. 

Vanhemmat, sisarukset, voivat olla täysin ymmärtämättömiä, eivätkä näe omaa osaansa. Juomisen lopettaminen on vasta kaiken alku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en kyllä ihan usko, että on vuosia juonut 20+ kaljaa joka ilta. Siinä ei enää töissä käydä, saati että habitus olisi noin freesi. Ettei olisi vaan vähän liioitellut myydäkseen tarinaansa ja sitä kautta sarjakuvaansa. 

Jo pelkkä nestemäärä olisi valtaisa.

Joku 7-8 litraa siis muutamassa tunnissa? Ensin työt 8 h, plus työmatkat ja kauppareissu sanotaan vähintään 1 h, sitten ryypiskelyn jälkeen on pakko nukkua pitkät yöunet, että olisi mitenkään työkuntoinen, ja käytävä suihkussa ja laitettava itteään, ettei näytä/haise duunissa juopolta, eli niihin toiset 8-9 h. Nuo vie jo 17-18 tuntia. Siinä jää sellainen max 6 tuntia aikaa juoda tuo määrä. Ei taatusti onnistu päivittäin työssäkäyvältä. 

Vierailija
44/48 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 10+ vuotta and counting. Juomista siis. Lähes joka päivä. Vapaalla olen selvänä vain jos on töiden takia pakko olla juomatta jos pitää lähteä autolla esim yöllä. Ja se muuten onkin piiiiitkä ilta kärvistellä. Aina, joka kerta kun tuo tilanne on, niin olen ärtynyt, suuttunut, masentunut, kiroan itsekseni että miten voi olla näin v***n per***stä aina ku ei saa edes juua s****na! Uhoan itsekseni että kohta vaihtuu työt semmoseen missä illat ja vkl:t vapaita, että saa ottaa mukia! Lottoa tulee tehtyä ja joka kerta hirveä odotus joko nyt joko nyt tulee iso voitto joko nyt ja sekin vain sillä tarkoituksella että voisi soittaa töihin notta pitäkää tunkkinne. Minä kun käyn töissä vain sen takia, koska alkoholi maksaa. Siitähän se vasta juominen alkaisikin ja ennen pitkää kuolema. 

Alkoholismissa puhutaan, että alkoholista on tullut rakas ystävä tai jopa puoliso. Minulla se tuntuu jo olevan aivan täysin erottamaton osa minua, el

Semmonen 5-10 vuotta vielä ja olet ehkä valmis lähtemään hoitoon

Vierailija
45/48 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla 10+ vuotta and counting. Juomista siis. Lähes joka päivä. Vapaalla olen selvänä vain jos on töiden takia pakko olla juomatta jos pitää lähteä autolla esim yöllä. Ja se muuten onkin piiiiitkä ilta kärvistellä. Aina, joka kerta kun tuo tilanne on, niin olen ärtynyt, suuttunut, masentunut, kiroan itsekseni että miten voi olla näin v***n per***stä aina ku ei saa edes juua s****na! Uhoan itsekseni että kohta vaihtuu työt semmoseen missä illat ja vkl:t vapaita, että saa ottaa mukia! Lottoa tulee tehtyä ja joka kerta hirveä odotus joko nyt joko nyt tulee iso voitto joko nyt ja sekin vain sillä tarkoituksella että voisi soittaa töihin notta pitäkää tunkkinne. Minä kun käyn töissä vain sen takia, koska alkoholi maksaa. Siitähän se vasta juominen alkaisikin ja ennen pitkää kuolema. 

Alkoholismissa puhutaan, että alkoholista on tullut rakas ystävä tai jopa puoliso. Minulla se tunt

Mikäs ennustajaeukko sinä olet? Tiedätkö kuinka paljon maassamme kuolee sellaisia juoppoja, jotka eivät ole ikinä hakeutuneet hoitoon? Eivätkä he aina edes kuole viinaan. Kaikilla ei ole mitään "lopullista pohjaa". 

Vierailija
46/48 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa joka kiinnitti tähän huomiota:

"Kun Laatikainen oli kuntoutuksessa, hänen päihdetyöntekijänsä epäili, voiko hän raitistua.

- Lähipiiri on uskonut minuun koko ajan. Ulkopuolelta on tullut ihmettelyä ja kyseenalaistamista."

Uskomatonta ammattitaidottomuutta. Päihderiippuvaista on nimenomaan tärkeää, ellei jopa tärkeintä rohkaista ja auttaa näkemään että ON toivoa!

Vierailija
47/48 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa joka kiinnitti tähän huomiota:

"Kun Laatikainen oli kuntoutuksessa, hänen päihdetyöntekijänsä epäili, voiko hän raitistua.

- Lähipiiri on uskonut minuun koko ajan. Ulkopuolelta on tullut ihmettelyä ja kyseenalaistamista."

Uskomatonta ammattitaidottomuutta. Päihderiippuvaista on nimenomaan tärkeää, ellei jopa tärkeintä rohkaista ja auttaa näkemään että ON toivoa!

Kiinnitin kyllä huomiota, mutta uskon myös tämän olevan Laatikaisen väritettyä kertomusta.

Vierailija
48/48 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmatko rahotti ryypyn vai miten pysty vetään noin paljo bissee? ei riitä normiduunin rahat sellaseen.