Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa teet, jos et kerrassaan jaksa tehdä mitään

Vierailija
14.11.2023 |

, mutta jotain ruokaa on silti pakko tehdä?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilykepapuja kastikkeessa, munia ja leipää.

Vierailija
62/87 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin sanoa, että tällä viikolla on ollut jo useampi päivä tuollaista, mutta tässähän on vaihtunut viikko väissä. Oli siis isoäidin hautajaisviikonloppu, ja perjantaina venyi työmatka kolme tuntia aiottua pidemmäksi (asiakkaan kanssa meni kauemmin, siitä ei keskenkaiken lähdetä pois) joten olin kotona puoli kahdeksan aikaan illalla. Teinit toki olivat jo syöneet pahimman nälkänsä pois, mutta oli minullakin nälkä (ja ne teinit voi syödä aterian jälkeen toisen aterian). Uunipellille pussi ranskanperunoita, pussi bataattiranskalaisia, toiselle pellille kalapuikkoja, kananuggetteja, mozzarellatikkuja, mustekalarenkaita... Majoneesin, chilikastikkeen ja ketsupin kanssa kelpasi kaikille. Tällä hetkellä ei voisi vähempää kiinnostaa, söikö joku riittävästi kasviksia vai ei.

Lauantaina, hautajauspäivänä, olin vähän pirteämpi, ja saatiin toki muistotilaisuudessa pientä purtavaa kahvin kanssa, niin ei oltu heti nääntymässä. Juustomunakasta ja pikanuudeleita, nuudelien sekaan pakastekasviksia - nää teinitkin osaa tehdä.

Sunnuntaina syötiin "oikeaa ruokaa" eli perunamuusia, parsa-ja ruusukaalia, possun ulkofilepihvejä. Eilen voileipägrillissä valmistettuja leipiä, jokaiselle oma versio, jääkaapista tyhjeni jämäpaketit näppärästi. Tänään tarjouksesta pakastepizzoja (teen kyllä itse parempaa pitsaa) koska olin päivän reissussa ja illan vanhempainillassa. En kertakaikkiaan vaan jaksanut ajatella muuta - sentään muistin mennä sinne vanhempainiltaan.

Siinähän ne vissiin omat pikaiset "en jaksa nyt ajatella enkä tehdä" ruuat - minulla kun ei varsninaisesti ole vaihtoehtona, että ei tehdä mitään ruokaa. Pakastepizzat on ainoita eineksiä, jota kaikki voivat syödä, mitään woltteja tänne ei kulje.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten täälä kaikilla on varalla jotain pekonia, kanaa, jauhelihaa? Ei mulla ole. 

Vierailija
64/87 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö ihmiset osaa yhtään suunnitella syömisiään ja ruoanlaittoa yhtään etukäteen, vaan yhtäkkiä herätään siihen että on nälkä ja sitten pitäisi sitä ruokaa alkaa laittaa? 

Hmm ootas.. kun talutat ähkystä kärsivää hevosta koko illan räntäsateessa ja odotat päivystävää eläinlääkäriä paikalle vielä kello kahdelta yöllä, niin usko tai älä, mutta siinä saattaa mennä suunniteltu kauppareissu sivu suun ja ruuanvalmistukseen on aika vähän energiaa enää siinä vaiheessa, kun lopulta pääset kotiin. 

Näitä tilanteitahan sattuu itse kullekin, että ruoanlaitto ja syöminen on estynyt. Eikö kotoa löydy yhtään mitään syötävää? Ei edes kaurahiutaleita, jotta puuron tekisit. Marjoja tai hedelmiä sen kanssa? Leipää? Ei mitään ole? 

Ihme vänkyttämistä. Jokuhan vastasi että puuro on tällaisten tilanteiden pikaruoka.

Vierailija
65/87 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa keitän ja siihen hilloa/voita/marjoja....

Vierailija
66/87 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten täälä kaikilla on varalla jotain pekonia, kanaa, jauhelihaa? Ei mulla ole. 

Missä sanottiin, että kaikkien ainesten on löydyttävä kotoa? Itse ainakin käsitin niin, että sisältää mahdollisen kaupassakäynnin myös. Esim. työpäivän jälkeen pikainen kaupassakäynti, jotta saa kotona laitettua nopean ruoan.

Vierailija
67/87 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanan rintapaloja uunissa, ilman lisäkkeitä.

Valmistuvat itsekseen ja ison askin paloja syö 2-3 päivää.

Vierailija
68/87 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei oikein jaksa tehdä mitään, niin laitan karjalanpaistin uuniin ja myöhemmin keitän perunat. Ei kyllä ole mikään pakko tehdä mitään ruokaa, mutta nälissäänkään ei ole mukava olla. 

Ei sulla kovin nälkä ole jos teet ruokaa joka on uunissa monta tuntia.

Mä oon tommonen. Keitän aamukahvit noin puol kuusi aamulla. Illalla huomaan että hups, enpäs ole syönyt!

Vierailija
69/87 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmät ja mysli, tonnikala öljyssä, porkkana, maito, leipä, proteiinirahka.

Kylmiin kaurahiutaleisiin marjoja ja maitoa. Mysliin ananasmurskaa. 

Leipää ja tonnikalaa. Banaania ja sämpylää. Vettä ja leipää.

Vierailija
70/87 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö ihmiset osaa yhtään suunnitella syömisiään ja ruoanlaittoa yhtään etukäteen, vaan yhtäkkiä herätään siihen että on nälkä ja sitten pitäisi sitä ruokaa alkaa laittaa? 

Hmm ootas.. kun talutat ähkystä kärsivää hevosta koko illan räntäsateessa ja odotat päivystävää eläinlääkäriä paikalle vielä kello kahdelta yöllä, niin usko tai älä, mutta siinä saattaa mennä suunniteltu kauppareissu sivu suun ja ruuanvalmistukseen on aika vähän energiaa enää siinä vaiheessa, kun lopulta pääset kotiin. 

Näitä tilanteitahan sattuu itse kullekin, että ruoanlaitto ja syöminen on estynyt. Eikö kotoa löydy yhtään mitään syötävää? Ei edes kaurahiutaleita, jotta puuron tekisit. Marjoja tai hedelmiä sen kanssa? Leipää? Ei mi

Joo, puuroaineksia...ei ole kuin joskus ja jouluna. Jos ei ole kaapeissa mitään, niin keitän teetä ja JOS on hunajaa, laitan sitä. Sitten aamulla kauppaan. EN pidä varastoja.

Vierailija
71/87 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foodoran heppu tuo jotain ilmaiskuljetuksellista tarjousherkkua. Hyvityskuponki kylkeen ja kympillä irtoo iso satsi, josta syö kahdesti.

Vierailija
72/87 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voileipiä, kaakaota

Vierailija
73/87 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakokkelia, tai munakas. Sekaan mitä ikinä kaapista löytyy.

Vierailija
74/87 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakkaan. 

Vierailija
75/87 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään pakkoa. Tilaan Woltilla kebua.

Vierailija
76/87 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihakeittoa. Pakastejuureksia ja tulipin purkkikinkkua. Lihaliemi ja mustapippuria. 5 min ja ainekset on kattilassa. 20-30 keittyy.

Mikä liha kypsyy keitossa puoleen tuntiin?

No tuossahan lukee, purkkikinkku. Se on valmiiksi kypsää. 

Vierailija
77/87 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän makaroonia ja sit sekaan purkkitonnikalaa, on oikeesti hyvääkin.

Vierailija
78/87 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistan kananmunia leivän päälliseksi.

Vierailija
79/87 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikanuudeleita lisukkeella, leipää tai tilaan ruoan.

Vierailija
80/87 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ehkä kerran kuukaudessa jotain ruokaa.. Muuten syön leipää, sämpylää, ciabattaa, patonkia jne erilaisilla ja vaihtelevilla täytteillä ettei pääse kyllästymään. Nämä siis kotona, työpaikalla toki syön ravitsevan lounaan ja aamupalaksi tarjolla on hedelmiä joita syön kreikkalaisen jogurtin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä