Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18v sain 3000 markan kodinperustamisrahan sossusta

Vierailija
14.11.2023 |

Vuosi oli silloin 1991.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saanut.

Vierailija
2/9 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saanut.

Kyllä tuolloin harkinnanvaraista sai vaikka mihin. Ei ollut sellaista asiakasmäärä kuin nykyään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saanut.

Kyllä sain. Olin sairaspäivärahalla oleva työtön. Kotoani jouduin lähtemään samana päivänä kun täytin 18v eikä mulla ollut yhtään huonekaluja. 

Vierailija
4/9 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 200 € vuonna 2007.

Vierailija
5/9 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alussa 3000 mk (500€) oli monen kuukausipalkka. esim. bussikuski, myyjä jne. 

Eikä kukaan saanut tuollaisia summia sossusta. 

Vierailija
6/9 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1991 sain sossusta ohjauksen kesätöihin, jotta selvisin kesästä ilman opintotukea. Kysyivät, että kiinnostaako työ ja sanoin, että tottakai kiinnostaa! Opiskelukaveri taas sai elämäntapatyöttömän miehensä kanssa melko kalliit vauvan varusteet ja tilavan vuokra-asunnon, johon muuttaa ennen lapsen syntymää.

Vierailija
7/9 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvun alussa 3000 mk (500€) oli monen kuukausipalkka. esim. bussikuski, myyjä jne. 

Eikä kukaan saanut tuollaisia summia sossusta. 

Äitini oli kaupan myyjä ja palkka oli yli 5000 mk. Isä oli valtiolla töissä ja sai 8000 mk - 90-luvulla.

Vierailija
8/9 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saanut.

Kyllä sain. Olin sairaspäivärahalla oleva työtön. Kotoani jouduin lähtemään samana päivänä kun täytin 18v eikä mulla ollut yhtään huonekaluja. 

Silloin se on eri asia. Et saanut sossusta, vaan Kelan sairauspäivärahaa, jonka suuruus työtulosta määrääntyi vuoden taanehtivasti. 

Ihan höpöhöhöjuttuja. V. 1990 Suomessa oli suurtyöttömyys ja lama, joka alkoi jo 80-luvun lopussa. 

Ja se 3000mk oli monen kuukausipalkka. 

Vierailija
9/9 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saanut.

Silloin se on eri asia. Et saanut sossusta, vaan Kelan sairauspäivärahaa, jonka suuruus työtulosta määrääntyi vuoden taanehtivasti. 

Ihan höpöhöhöjuttuja. V. 1990 Suomessa oli suurtyöttömyys ja lama, joka alkoi jo 80-luvun lopussa. 

Ja se 3000mk oli monen kuukausipalkka. 

Sain lisäksi sairasääivärahan Kelasta. Tuon sain huonekaluihin, astioihin yms. Ostin käytetyn sohvakaluston, sängyn ja pöydän plus astioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän