Mistä saan asunnon vuokravelkaisena?
Minulla on vuokravelkaa ja luottotiedot ovat menneet. Asun liian kalliissa asunnossa ja
ke- la velvoittaa minut muuttamaan halvempaan asuntoon.
Mistä saan vuokravelkaisena ja luottotiedottomana halvemman asunnon?
Kommentit (52)
Toivottavasti et yhtään mistään ja kaikille parasta jos saisit häädön.
Ehkä olisi parasta, että muutat takaisin jommankumman vanhempasi luokse, sillä mitä todennäköisemmin olet jonkun yyhhoo naisen vastuuttomaksi ihmiseksi kasvattama tapaus ,etkä tule koskaan pärjäämään normaali elämässä.
T. Eki-Setä
Luottotiedottomana voi saada asunnon, mutta jos perinnässä on vuokravelkaa, niin asunnon saaminen on käytännössä mahdotonta. Ei tuossa voi edes aikuissosiaalityö auttaa, koska heillä ei ole asuntoa antaa.
Kyllähän Kela vielä huomioi vuokran kokonaan, kun vain etsii edullisempaa eli asuntohakemukset on vetämässä. Vuokraa ei kohtuullisteta, jos edullisempaa ei löydy.
Mutta jos hallituksen esitys tulee voimaan, niin siinä vaiheessa ei välttämättä enää huomioida, vaan maksat toimeentulotuen perusosasta ylityksen.
Nuorille ei voi liikaa painottaa, että vuokravelkaa kannattaa välttää viimeiseen asti, koska sen jälkeen asunnon saaminen muuttuu lähes mahdottomaksi.
Sinun kannattaisi olla yhteydessä kuntasi sosiaalitoimeen ja pyytää heiltä edunvalvojaa itsellesi. Edunvalvoja auttaa sinua elämässä eteenpäin. Hän antaa sinulle viikkobudjetin joka käytännössä tarkoittaa viikkorahaa jonka saat viikoittain käyttöösi. Tilillesi laitetaan lisäksi päivittäinen nostoraja joten et pääse tuhlaamaan kaikkea kerralla.
Hän auttaa sinua myös asunto asioissa mm takuuvuokran osalta.
Öööö. Mihin ne luottotiedot ovat tarkalleen ottaen menneet?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olisi parasta, että muutat takaisin jommankumman vanhempasi luokse, sillä mitä todennäköisemmin olet jonkun yyhhoo naisen vastuuttomaksi ihmiseksi kasvattama tapaus ,etkä tule koskaan pärjäämään normaali elämässä.
T. Eki-Setä
Sitä näin yksinäisenä erakkona on tullut tällaiseksi kyynikoksi, eihän tälle äkeydelleen mitään mahda ja siksi tulen elämään aina äkäisenä ja yksin. Ilman ketään jolle purkaa pahaa mieltä, siksi täällä vettuilen teille
Ja miten vi.....tussa ihminen voi olla luottotiedoton :DDDDDDDDD Sori mutta kaikilla on luottotiedot 🤦🏼
Vierailija kirjoitti:
Luottotiedottomana voi saada asunnon, mutta jos perinnässä on vuokravelkaa, niin asunnon saaminen on käytännössä mahdotonta. Ei tuossa voi edes aikuissosiaalityö auttaa, koska heillä ei ole asuntoa antaa.
Kyllähän Kela vielä huomioi vuokran kokonaan, kun vain etsii edullisempaa eli asuntohakemukset on vetämässä. Vuokraa ei kohtuullisteta, jos edullisempaa ei löydy.
Mutta jos hallituksen esitys tulee voimaan, niin siinä vaiheessa ei välttämättä enää huomioida, vaan maksat toimeentulotuen perusosasta ylityksen.
Nuorille ei voi liikaa painottaa, että vuokravelkaa kannattaa välttää viimeiseen asti, koska sen jälkeen asunnon saaminen muuttuu lähes mahdottomaksi.
Kaikki tuo johtuu sekä geeneistä, että kasvatuksesta. Ei sen kummemmasta.
Vierailija kirjoitti:
Otin pikavippejä yhteensä 7000 edestä kun tarvitsin mm uuden puhelimen, läppärin ym.pientä eikä minulla olisi ollut niihin muuten varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Eki-Setä
Sitä näin yksinäisenä erakkona on tullut tällaiseksi kyynikoksi, eihän tälle äkeydelleen mitään mahda ja siksi tulen elämään aina äkäisenä ja yksin. Ilman ketään jolle purkaa pahaa mieltä, siksi täällä vettuilen teille
Surullista kuulla, että olet yksinäinen.
Suosittelen ,että kävisit sunnuntaisin kirkossa ,tapaisit siellä uusia ihmisiä ja ehkä saisit jopa yhteyden herraan.
Seurakunnalla on tarjota sinulle muun muassa ystävä palvelua jossa seurakunnan vapaaehtoistyöntekijä voi saapua kotiisi ja pitää sinulle seuraa ja voitte vaikka lukea yhdessä.
Lisäksi seurakunnalla on paljon muutakin toimintaa joka voisi kiinnostaa juuri sinua.
Jos olet vähäosainen tai vähäjärkinen niin tarjolla on ruoka-apu toimintaa, vähäosaiset useimmiten valmistavat ruokansa itse, mutta vähäjärkisille tarjoamme valmiin lounaan ja ruokailu avustajan. Eikö kuulostakkin hyvältä?
Nyt vain lusikka kauniiseen käteen ja tule sinäkin syömään kanssamme ensimmäinen ehtoollinen vaikka jo heti huomenna.
T. Eki-Setä
Eki-setä näköjään keskustelee itsensä kanssa :D
Vierailija kirjoitti:
T. Eki-Setä
Olen 69-vuotta vanha eläkeläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin pikavippejä yhteensä 7000 edestä kun tarvitsin mm uuden puhelimen, läppärin ym.pientä eikä minulla olisi ollut niihin muuten varaa.
Vuokravelka vei luottotiedot. Luulin, että jo edesmennyt ystäväni maksaisi vuokran, ja annoin aina puolet vuokrasta hänelle. Hän olikin jättänyt vuokran maksamatta ja asunto oli minun nimissäni, niin minulle tuli vuokravelat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Ootko m vai n?
Jos olet mies, niin aina voit myydä peppua miehille.
Olen nainen ja liian vanha ja ruma myymään itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokravelka vei luottotiedot. Luulin, että jo edesmennyt ystäväni maksaisi vuokran, ja annoin aina puolet vuokrasta hänelle. Hän olikin jättänyt vuokran maksamatta ja asunto oli minun nimissäni, niin minulle tuli vuokravelat.
Cool Bro.
Vierailija kirjoitti:
No kela maksaa rästit jotta voit saada luottotiedot takaisin. Sitten löytyy edullisempi vaihtoehto.
Voit myös vaatia tukiasunnon, etsiä työsuhteen johon kuuluu asunto tai yllättää kaverituttavasukulainen iloisesti majoittumalla kotvaksi.
Ulkomaillekin voi mennä, piikomaan.
Kela card hoitaa kaiken 👏👏👏
Aika hunsvotteja nykyajan eläkeläiset. Vuokrat jätetään maksamatta, rokotusjonoissa rähjätään, vauvapalstalla v*ttuillaan. Voi näitä aikoja.
Kuten tuolla jo joku sanoikin, siinä vaiheessa jos ei ymmärrä tai jonkin muun syyn takia jättää vuokrat maksamatta, kannattaa hankkia vaikka sosiaalitoimen kautta edunvalvoja, joka jatkossa hoitelee raha-asiat. Se on melko lailla se ainut pakollinen lasku, joka pitää maksaa. Ellei sekään onnitu, on aika heikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut pienellä mielenkään että velat pitäisi joskus maksaa takaisin??
mikä ihmisiä vaivaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Ootko m vai n?
Olen nainen ja liian vanha ja ruma myymään itseäni.
Vanha ja ruma? Tee siinä tapauksessa samoin kuin yyhhoo naisetkin tekevät ja laske hintaa. Kolmekymppiä nuo yleensä ottavat ja kauppa kuulemma käy.