Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkyttävä väsymys 8 tunnin unien jälkeen, lääkärit pistävät mt-ongelmien syyksi

Vierailija
13.11.2023 |

Vaan sen vuoksi, että olen pitkäaikainen sertraliinin käyttäjä pakko-oireiseen häiriöön ja minulla on aiemmin todettu masennustakin.

Tämä väsymys on vain pahentunut, joudun pakottamaan itseni tekemään työt ja käymään kuntosalilla 3 kertaa viikossa. Syön terveellisesti ja käyn kuntosalin lisäksi kävelyillä. Poikaystäväkin ihmettelee, ettei ole normaalia kun haluaisin vain nukkua. Otan päiväuniakin ja silti nukun täydet 8 tunnin yöunet. Viikonloppuisin nukun 9-10 tunnin unet.

Haluaisin vain nukkua ja nukkua. Saan silloin tällöin hetkellisiä energiapiikkejä, mutta ne tapahtuvat harvoin ja yleensä monen tunnin päiväunien jälkeen iltaisella.

Kellään muulla samaa ja oletteko saaneet apuja?

N29

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko hormonit aiheuttaa tällaista? En sairastetun veritulpan vuoksi saa syödä epillereitä. Kärsin hirsutismista ja kivuliaista kuukautisista. Gynekologi kerran yritti tutkia munasarjani, näki lievää monirakkulaisuutta, mutta jätettiin hoitamatta.

ap

Vierailija
2/24 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita videokamera kuvaamaan nukkumistasi. Ehkä joudut öisin abduktion kohteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rauta-arvot testattu? Mitä tuo terveellisesti syöminen pitää sisällään? Minkä verran käytät kofeiinia? Ootko kokeillu kirkasvalolamppua?

Vierailija
4/24 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko rauta-arvot testattu? Mitä tuo terveellisesti syöminen pitää sisällään? Minkä verran käytät kofeiinia? Ootko kokeillu kirkasvalolamppua?

Juon kofeiinia ison Taiga-mukillisen verran päivittäin. Viikonloppuisin saatan sen lisäksi juoda energiajuoman, joka sisältää 150-200mg kofeiinia. Juon ennen kuntosalia tai jos pitää muuten pysytellä hereillä.

Terveellisesti tarkoitan, että koitan saada proteiinia joko eläin - tai kasviperäisesti, useimmiten kasviperäisesti, sekä syön vihanneksia. Lisäksi hiilihydraatteja. Sokerinsyöntiä olen vähentänyt.

En ole kokeillut lamppuja, kun olin yhtä väsynyt kesäaikaankin. 

verikokeissa kaikki aina kunnossa ja viitearvojen puitteissa. En tiedä mitä vaatia lääkäriltä, kun heidän mielestään kaikki on ok ja suosittelevat olemaan psykiatriselle yhteydessä. 

ap

Vierailija
5/24 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä uniapnea tutkimukset!

Vierailija
6/24 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus voi alkaa oireilemaan noin

Vierailija
7/24 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea pitäisi sulkea pois.

Vierailija
8/24 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapneaa olen epäillyt kyllä, kun välillä herään unesta tunteeseen, että kuolen. Läheisten mukaan en kuorsaa tai jos joskus olen kuorsannut, se on ollut poikkeustapaus ja hyvin pientä kuorsausta. 

Ap

Vierailija
9/24 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä uniapneatutkimus. Yöpolygrafia nimeltään. Saat testilaitteet yöksi kotiin.

Vierailija
10/24 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PCOS-oireyhtymään kuuluu väsymys/unettomuus. Mutta voi olla että tuo mt-oireilu ja/tai Sertraliini väsyttää joko ihan vaan väsyttäen tai unen laatua huonontaen. Voi olla myös näiden kaikkien yhteisvaikutus.

Vierailija
11/24 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä liikut liikaa. Lopeta. Olet väsynyt, lepää. Hermostosi ei erota liikunnan tuomaa stressiä henkisestä stressistä. Stressaat itseäsi äärimmilleen ja hermostosi on ylivirittynyt, siksi et nuku.

Vierailija
12/24 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta kofeiinit ja energiajuomat. Ne ei ole terveellisiä.

Vierailija
13/24 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta kofeiinit ja energiajuomat. Ne ei ole terveellisiä.

Tämä. Kofeiini kokonaan pois, taikamukihan on ihan hillittömän kokoinen! Nopeat hiilihydraatit ihan minimiin myös.

Vierailija
14/24 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon kofeiinia ison Taiga-mukillisen verran päivittäin. Viikonloppuisin saatan sen lisäksi juoda energiajuoman, joka sisältää 150-200mg kofeiinia. Juon ennen kuntosalia tai jos pitää muuten pysytellä hereillä.

Terveellisesti tarkoitan, että koitan saada proteiinia joko eläin - tai kasviperäisesti, useimmiten kasviperäisesti, sekä syön vihanneksia. Lisäksi hiilihydraatteja. Sokerinsyöntiä olen vähentänyt.

En ole kokeillut lamppuja, kun olin yhtä väsynyt kesäaikaankin. 

verikokeissa kaikki aina kunnossa ja viitearvojen puitteissa. En tiedä mitä vaatia lääkäriltä, kun heidän mielestään kaikki on ok ja suosittelevat olemaan psykiatriselle yhteydessä. 

Ferritiini? Sen voi testauttaa ilman lääkärin lähetettä.

Vierailija
15/24 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferritiinitestin voi ostaa apteekista. Näkee heti onko tulos alle 30. Hb voi olla hyvä, vaikka fe olisi liian alhainen. 

Vierailija
16/24 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harrastat urheilua niin sulla lienee älykello etc joka paljastaa kuinka nukut, syvän unen määrän ja hengityksen myös. Uniapnea paljastuu tuolla nopeasti. Itselläni tämä harmaa paska ulkona vie täysin energiat.

Vierailija
17/24 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Longcovid? 

Vierailija
18/24 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin minä. Olen ollut sairaalloisen väsynyt jo 9 vuotta. Olen myös 29v. Tämä oli yksi syy, jonka takia hakeuduin terveysasemalle 20-vuotiaana. Jouduin psykiatrille. Ei ole auttanut. Mitään apua en sieltä saanut kuin sen, että opin 9 vuodessa elämään tämän väsymyksen kanssa ja se ei enää ole niin pahaa lamaavaa kuin pahimmillaan.

Vierailija
19/24 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutte liikaa. 

Vierailija
20/24 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikut ehkä liikaa, se sali, kävely ei paha. Syötkö ja juotko tarpeeki, vitamiineja ja mineraaleja. 8h talvella voi olla joillekin liian vähän. Viekö kumppanisi voimia ja aikaa? Kylmä ja harmaa ilmasto voi väsyttää. Työ vie voimia myös ekana monella, riippuu mitä se on myös. Onko allegioita tai hormonijuttuja. Miten rauta.