Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on kolme mt-diagnoosia, enkä ole koskaan kenellekään ilkeä

Vierailija
13.11.2023 |

En netissä, en kasvotusten. 

Alkaa todella häiritä, että jokainen ilkeä ihminen, empatiakyvytön ihminen luokitellaan yleisessä ketjussa mielenterveysongelmaiseksi. Että se mielenterveysongelma selittää pahansuopaiset kommentit, vahingonilon, ja ihan todellisen ilkeilyn. 

Minulla on diagnosoitu keskivaikea masennus, yleinen ahdistuneisuushäiriö ja estynyt persoonallisuus. Mikä on teidän mielikuvanne minusta nyt? Tai kaltaisistani ihmisistä, joista moni on työelämässä tai opiskelemassa, ja joutuu myös ilkeiden ja pahansuopaisten ihmisten kanssa tekemisiin, jotkut päivittäin. Ja sitten se huono käytös kuitataan vain sillä, että toinen on hullu. 

Se poistaa vastuun siltä ilkeilijältä kokonaan, ja vierittää sen jokaiselle oikealle mielenterveysongelmaiselle ihmisille. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa. Minäkään en ole täydellinen. En ole kuitenkaan aina kaikille pelkästään kiva. Olen kokeillut sitä ja siinä käy huonosti.

Vierailija
2/7 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa. Minäkään en ole täydellinen. En ole kuitenkaan aina kaikille pelkästään kiva. Olen kokeillut sitä ja siinä käy huonosti.

No, minä ainakin olen asiallinen kaikkialla. Joskus voi ihan todella jonkun käytös ottaa päähän, jolloin osaan kyllä avata suuni. Olen antanut palautetta inhottavalle asiakaspalvelijalle kasvotusten, mutta en ole tehnyt sitä huutaen, kiroillen tai ilkeillen. Netissä joskus jonkun kirjoitus nostaa kulmakarvat hiusrajaan asti ja saa näkemään liekkejä, mutta en ryhdy solvaamaan, en ilkkumaan. Facebookissa en sano mitään missään, ellen sitten pysty itse pysymään asialinjalla. 

Olen ottanut tällaisen periaatteen linjan, että olen hiljaa jos ei ole hyvää sanottavaa tai jos en osaa antaa palautetta rakentavasti. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: älä ota tätä trollipalstaa niin tosissasi.

Vierailija
4/7 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkin voisit paljon paremmin jos et pyörisi jatkuvasti vauvalla/somessa.

Vierailija
5/7 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: älä ota tätä trollipalstaa niin tosissasi.

Oletko koskaan käynyt Facebookissa tai Instagramissa? Sieltä löytää tahtomattaankin todella pahoja kommentteja muista ihmisistä, ja ihan omilla kasvokuvilla, nimillä ja työpaikkatiedoilla. Ovatko he kaikki trolleja? 

Onko jokainen nettipalstalle kirjoittava ihminen trolli? Tai lehtien tekstiviestiosioihin kirjoittavat? Minusta on todella huolestuttavaa tämäkin, että irrotetaan todellisuus ja sosiaalinen media, niin kuin ne ei liittyisi toisiinsa millään tavalla. Se on itsepetosta ajatella, että jokainen ilkeä kommentoija olisi trolli. On itsepetosta myös esittää ratkaisuksi asiaan huomionsa kiinnittänyt poistumaan somesta. 

Samaan aikaan suomalaiset nuoret voi pahoin.

En yhtään ihmettele, kun heidän vanhempansa suoltavat sontaa nettiin täysin puhtaalla omallatunnolla. Ap

Vierailija
6/7 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään suorastaan hirviön tavalla käyttäytyvän, jolla on takana useampi psykoosi. Haukkuu, pilkkaa ja hyökkäilee henkisesti, kun on tämä hirviömoodi päällä. Hän oli kiinnostava ja paljon vähemmän ilkeä ennen näitä psykooseja, toki oli silloinkin vahva taipumus mustasukkaisuuteen ja toisten ajoittaiseen arvosteluun. Eipä vaan haukkunut ketään suoraan päin naamaa ja niin julmasti epäsuoraankaan kuin nykyään. En kestänyt enää tämän ihmisen seuraa. 

Mulla on samat diagnoosit kuin ap:llä, mutta mietin, mitä sanon, en hyökkäile ja ole inhottava. Päinvastoin arastelen muiden seuraa välillä. Joskus menneessä elämässä, kun juopottelin, saatoin olla hyvinkin ilkeä humalassa mua väärin kohdelleille, mutta en enää juo sillä tavalla ja siitä on monta vuotta aikaa. Lisäksi en ole tekemisissä ihmisten kanssa, jotka kohtelee mua huonosti, sen olen oppinut. Huonommuuden tunne vain on saanut mut alistumaan huonoon kohteluun aiemmin. 

Vierailija
7/7 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some ON toksinen paikka. Mutta joku vastuu on ihmisellä itselläänkin elämästään. Et voi valitettavasti muuttaa internetin (somen) keskustelukulttuuria terveemmäksi, kannattaisi siis keskittyä muihin asioihin, niihin joihin voi elämässään vaikuttaa. Jos pyörit vain netissä päivät pitkät etsien sieltä sosiaalista kontaktia niin tottakai alkaa ahdistaa ja ilkeät kommentit mennä ihon alle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi