Pk-seudun hanavesi haisee
Mikä ihme on, kun hanavesi haisee entistäkin enemmän myrkylle? Onko muut huomanneet samaa?
Onko tällainen määrä klooria ja mitä lie oikeasti ihan turvallista? Haisee jo niin pahasti, että jos en tietäisi veden tulleen suoraan hanasta epäilisin jonkun yrittävän myrkyttää minut. Tai ehkä yrittävätkin?
Asuin aiemmin muualla Suomessa ja tänne muuton jälkeen hiuksista on parissa vuodessa tullut korput ja iho kutisee kuivuuttaan. Siinä ulospäin näkyvät ongelmat, mutta mitä tämä myrkkylitku sitten tekeekään sisäisesti?
Kommentit (19)
Tee ilmoitus vesilaitokselle ja kaupungille. Monesti huomaavat kloorivuodot ja putkiongelmat vasta, kun joku kuntalainen ilmoittaa niistä.
T: tuntematon
Onko vesilaitosten läheisyydessä mahdollisesti näkynyt epäilyttävää liikehdintää?
Aina syksyisin ja keväällä kun pohjasta irtoaa enemmän mutaa, sehän tulee Päijänteestä.
Eipä ole myrkyt täällä haisseet, mutta järvivesi haisee toki järvivedelle. Sama haju kuin limaisessa katiskassa tai rantamudassa.
Jo vuosikymmeniä ollaan pissattu päijänteeseen tunnelin lähellä ja alkaahan se selvästi tuottamaan tulosta 😁😎
Tai sitten taloyhtiössä joltain asukkaalta jäänyt takaiskuventtiili asentamatta pesukoneeseen, tai pyykinpesukoneeseen. Se estää siis pesukoneen pesuaineveden ja likaveden virtaamisen takaisin puhtaan veden sekaan.
Itse muutin kerran asuntoon, jossa edellinen asukas oli poistanut takaiskuventtiilin liitännästä. Onneksi ymmärsin sen itse käydä rautakaupasta hakemassa, vaikka noin muuten en ole näissä asioissa mikään asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Tee ilmoitus vesilaitokselle ja kaupungille. Monesti huomaavat kloorivuodot ja putkiongelmat vasta, kun joku kuntalainen ilmoittaa niistä.
T: tuntematon
Huhhuh. Jaa, että seuranta ei toimi muuten? Ihmiset vaikka kuolee niihin myrkkyihin, mutta vesilaitos ei huomaisi ongelmaa?
Ei täällä mikään vesi haise. Kuulostat luulosairaalta.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen yksi syy muuttaa pois.
Se on kyllä käynyt mielessä useinkin. Pääsisinpä takaisin kotiin, mutta ikävä kyllä ne työpaikat on sieltä varastettu tänne etelään.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä mikään vesi haise. Kuulostat luulosairaalta.
No kyllä haisee. Sä vaan olet tottunut siihen lemuun, etkä ole paremmasta tietoinen.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten taloyhtiössä joltain asukkaalta jäänyt takaiskuventtiili asentamatta pesukoneeseen, tai pyykinpesukoneeseen. Se estää siis pesukoneen pesuaineveden ja likaveden virtaamisen takaisin puhtaan veden sekaan.
Itse muutin kerran asuntoon, jossa edellinen asukas oli poistanut takaiskuventtiilin liitännästä. Onneksi ymmärsin sen itse käydä rautakaupasta hakemassa, vaikka noin muuten en ole näissä asioissa mikään asiantuntija.
Nykykoneissa enää mitään takaiskuventtiiliä tarvita.
Ota haisuli vettä talteen ja annat muidenkin haistella. Ja sen jälkeen viet labraan tutkittavaksi
Oonko mä vaan tullut hulluksi vai onko korona vienyt kaikilta muilta hajuaistin?