Mitä ruokaa hirven ulkofileestä?
Sain pari pätkää hirven ulkofilettä. Mitä tekisit siitä?
Kommentit (12)
Missä asut? En viitsi kovin pitkälle ajella noin vähäsen takia.
Vierailija kirjoitti:
Paistaisin pinnan kiinni ja uuniin ja kylkeen kanttiskastiketta. Mun piti tehä tänään hirvee, mut ei jaksanu. Leivoin liikaa. Nyt pitäs kyllä uutta hirvee kohta laittaa vakuumiin ja pakkaseen.
Kokonaisena vai pihveinä?
Pilkkosin koiralle sen. Hirvi on ihan hirveetä lihaa.
Paista pihvit. Konjakkikastiketta ja valkosipuliperunoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paistaisin pinnan kiinni ja uuniin ja kylkeen kanttiskastiketta. Mun piti tehä tänään hirvee, mut ei jaksanu. Leivoin liikaa. Nyt pitäs kyllä uutta hirvee kohta laittaa vakuumiin ja pakkaseen.
Kokonaisena vai pihveinä?
Jos se uuniin menee, niin kokonaisena. Pihvejä ei tartte uuniin laittaa.
Jos ap ei keksi mitä tehdä hirvestä, tuo minulle. En ole koskaan tehnyt mutta oletan, että mediumiksi kypsennetyt pihvit uppoisi hyvin vaikka jonkun rosmariinipippurikastikkeen, konjakkikastikkeen tai punaviinikastikkeen ja vaikka kunnon valkosipuliperunoiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Missä asut? En viitsi kovin pitkälle ajella noin vähäsen takia.
Koiranruuaksiko ajattelit noutaa?
Hirvenliha on parasta. Ulkofile hyvää, sisäfile taivaallista. Kun sitä saa niin ei halua enää lehmää syödä. On vaan aika harvinaista herkkua. Pippurikermakastike on omaan mieleeni. Sitten muusia ja vihanneksia lauaselle.
Laita hirviniemi uuniin hautumaan 70 asteeseen kuudeksi tunniksi. Normaalit patamausteet ja vihannekset mukaan.