Kun näet taivaalla tuhansia tähtiä, ajatteletko että jossain tuolla on elämää?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Juu, fun fact. Kun sä näet tähdestä tulevan valon, sä näet tyyliin 30 000 vuotta menneisyyteen (en oo varma lukemasta mutta jotain tohon suuntaan)
Syy on se että sillä valolla kestää tulla niin kauan tänne
14 miljardia vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on älyllistä elämää ainakaan omassa galaksissamme. Älykkään lajin ilmestyminen planeetalle kun näyttää tietävän kaikkien kehittyneempien elämänmuotojen nopeaa loppua.
Oma galaksimme on mikroskooppisen pieni osa avaruutta.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ja sitten masennun, kun tiedän, ettei ole mitään mahdollisuutta minun elinaikanani saada vuorovaikutteista yhteyttä muihin avaruuden sivilisaatioihin.
Mulle kans haikea olo kun katselee ja tietää että ei ikinä sinne pääse.
Vierailija kirjoitti:
Juu, fun fact. Kun sä näet tähdestä tulevan valon, sä näet tyyliin 30 000 vuotta menneisyyteen (en oo varma lukemasta mutta jotain tohon suuntaan)
Syy on se että sillä valolla kestää tulla niin kauan tänne
Kaukaisin paljaalla silmällä näkyvä yksittäinen tähti on 3000 valovuoden päässä, joten vain 3000 vuotta näkee menneisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ja sitten masennun, kun tiedän, ettei ole mitään mahdollisuutta minun elinaikanani saada vuorovaikutteista yhteyttä muihin avaruuden sivilisaatioihin.
Mua kans ahdistaa Kun tietää että olen kuollut jo kauan kauan kauan kauan aikaa sitten kun tänne tulisi maan ulkopuoliset oliot,voi olla että teknologia niin pitkällä että voi vaan haaveilla millaista on vuosisadan tai tuhannen päästä ja miten eri maan ulkopuoliset olennot tänne tulleet asumaan.
Vierailija kirjoitti:
jossain voi ollakin jotain alkeellista elämää kuten kaloja tai apinoita... ei mitään ihmisten tasoista sivilisaatiota kuitenkaan...
Ihmisen tasosta? hahah alkoi vähän naurattaa... jostain syystä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kans ahdistaa Kun tietää että olen kuollut jo kauan kauan kauan kauan aikaa sitten kun tänne tulisi maan ulkopuoliset oliot,voi olla että teknologia niin pitkällä että voi vaan haaveilla millaista on vuosisadan tai tuhannen päästä ja miten eri maan ulkopuoliset olennot tänne tulleet asumaan.
Juuri tuollainen tunne tuosta tulee. Avaruus jatkaa oloaan ja tähdet loistaa edelleen.
Pelkästäään jo ahdistaa kun kuulee että joku asia tapahtuu ajallisesti riittävän kaukana edessäpäin jolloin tiedän aivan varmasti olevani jo kuollut. Ja tämån ikäisellä tuo aikaperiodi on jo kymmenissä vuosissa.
Oikeasti kai noita asioita ei pitäisi edes ajatella tuolla tavalla vaan touhuta ja puuhastella kaikkea mahdollista ettei edes ehtisi tekemisiltään pysähtyä ajattelemaan.
Parempi kysymys on onko maapallolla älyllistä elämää? Viime ajat ovat näyttäneet siltä ettei ole....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuollainen tunne tuosta tulee. Avaruus jatkaa oloaan ja tähdet loistaa edelleen.
Pelkästäään jo ahdistaa kun kuulee että joku asia tap
Joskus koko maailmankaikkeuskin loppuu, eikä mitään tapahdu enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole tästä ollenkaan varma. Pimeä aine, pimeä energia, on paljon mitä emme vielä tiedä tai kunnolla tunne. Tai mahdolliset eri ulottuvuudet ja miten ne toimii, tai kvanttifysiikan ilmiöt jotka ei välitä välimatkasta.
Voi hyvinkin olla että valonnopeus rajoittaa vauhtiamme tässä ulottuvuudessa, mutta paljon on vielä avoinna. Pelkästään uudet, tarkemmat kuvat avaruudesta ovat osoittaneet että teorioissa on paljon viilattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Siellä ei ole elämää.
Ateismi on vahvana tässä vistissä.
Ei tässä ole ateismin kanssa mitään tekemistä. Moni ateisti uskoo ja pitää todennäköisenä että miljardien ja miljardien planeettojen joukossa on muitakin joissa on elämää.
"Missä kaikki ovat? Missä he oikein ovat!?"
Ajattelen Jumalaa, joka on joka suunnassa kaiken näkemänne takana, ja sitä että hän katsoo minua takaisin.
No joo, ajattelin itse planeettoja ja tiedän kyllä niiden eron. Mutta onhan se totta, että lait pätee myös tähtiin - tuskinpa elämää voi löytyä sellaisista olosuhteista misssään päin universumia.