Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11kk vanhemmat...kysymys maidosta?

01.01.2007 |

Kuinka paljon teidän muiden 11kk vanhat lapset juovat vielä maitoa?

Meidän poika nimittäin pärjäisi jo ihan hienosti ilman tuttipulloa ja maidonjuontia, mutta en uskalla vielä jättää maitoa kokonaan pois. Siis tottakai jatkaisin maidon juottamista nokkamukista ja muiden maitotuotteiden käyttöä lisäisin, jotta pikkuinen saisi kalkkia tarpeeksi. Mutta voiko tota tuttipulloa jättää pois ennen vuoden ikää? Olen ajatellut heittää tuttipullot roskiin kun poika täyttää vuoden..onko se liian aikaisin teidän muiden mielestä? Ongelma on lähinnä se, että maitoa ei meinaa muutenkaan mennä tarpeeksi ja jos siirryttäisiin kokonaan nokkamukiin, niin sit menis vielä vähemmän. Meillä ei onneksi pulloa ole juotu nukahtamisen yhteydessä, joten pullon lopetaminen on aivan helppoa. Välillä on ollut päiviä, että pullo on jäänyt kotiin ja poika on syönyt vaan kiinteitä ja hörppinyt mukista...ei todellakaan kaipaa enää pulloa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin neuvolassa neuvottiin siirtymään suoraan nokkamukiin,kun imetystä ollaan lopettamassa. Pullosta luopuminen kuulemma vain vaikeutuu ajan myötä. Neuvo ei kuitenkaan meillä toiminut,koska tyttö ei suostu juomaan maitoa nokkamukista,siitä kelpaa vain vesi. Mutta siis jos lapsen saa juomaan tarpeeks muuten jollain konstilla niin nakkaa ihmeessä pullo roskiin.

Vierailija
2/2 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että imetän vielä eikä poika ole koskaan juonut paljon mitään tuttipullosta! Olen silloin tällöin tarjonnut pumpattua maitoa tuttipullosta sillä seurauksella, että poika vain leikkii sillä ja juo max 20 ml:((. Rinnastakaan ei juuri suostu syömään päivisin!! Näin on ollut jo muutaman kuukauden. Rintaa syö siis n. 5 kertaa vuorokaudessa, ja vain alkuillasta ja öisin!! Yösyöntiä en siksi ole raaskinut lopettaa koska pelkään että sitten poju saa liian vähän maitoa. Jostain luin että 5 imetyskertaa riittäisi ja meillä ne tulevat nippa nappa täyteen + että olen antanut vauvajogurttia.

Nyt 10 kk iässä aloitin myös piimän ja luonnonjogurtin ja piimää tarjoan joka aterian yhteydessä ja jogurttia ainakin kerran päivässä + joskus laitan sitä puuron sekaan. Lisäksi ajattelin pian aloittaa puuron keittämisen maito-vesiseokseen entisen veden sijasta.

Sinuna en aloittaisi enää tuttipullosta juottamista. Mullekin neuvolasta sanottiin että turha aloittaa enää tässä iässä jos ei muutenkaan ole tähän saakka juonut vaan tarjota vaan sinnikkäästi nokkamukista ja ruoan seassa. Tuleehan niitä maitotuotteita aika hyvin jo jos antaa jogurttia tai viiliä joka päivä + että jos keittää puurot maitoon.

Lisäksi meidän vauvalla on tutti käytössä ja siitä saa sen imemisen tarpeen tyydytettyä ja siksikään terkka ei suositellut enää pulloa.

Eli mä meen nyt ainakin tällä että lopetan pikkuhiljaa imettämisen öisin ja yritän tarjota sitä maitoa päivisin vaikka joka välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla