Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetan työt hyvinvointialueella

Vierailija
10.11.2023 |

Olen tehnyt töitä sosiaalipuolella Varhassa. Joka puolella ihmiset uupuu kiireen, liian työn ja huonon johtamisen vuoksi. Yhteydet ei toimi, työvälineet ei toimi. Kukaan ei tiedä mitä kuuluu tehdä, kun ei ole mitään selkeitä ohjeita, kun kysyt ei pomo osaa vastata. Työaikaa menee hukkaan yhteystietojen etsimiseen, kaiken kirjaamiseen, toimimattomiin tietojärjestelmiin ja huonoihin nettiyhteyksiin teams-palavereissa.  Kun yksi työntekijä uupuu, muut tekevät hänenkin työt, kunnes seuraava uupuu, mutta ketään ei tunnu kiinnostavan. Olen päättänyt monen kollegan lailla vaihtaa alaa. Hyvästi sote-ala. Hyvästi Varha. 

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka ei noussut, mutta työmäärä kasvoi. Työtilat väheni kun iso määrä ihmisiä ängettiin samoihin tiloihin. Työhuoneista vuorotellaan. Kai siinä ennakoitiin jo että porukkaa alkaa tippua, niin niille riittää pienemmätkin tilat.

Vierailija
22/60 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhan siivoojat vaihtaa kuntapuolelle jos vain voivat.

Itse kituutan vielä, pääsen välillä muualle tuuraamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tästä pidettäisiin isoa melua. Hyvinvointialueet ovat tuoneet vain pahoinvointia . Miten tähän asian luoneet vastaavat ???

Myöhästä rypistää kun on jo housussa.

Kansaa narrattiin että päästään nopeammin hoitoon, saadaan parempaa hoitoa ja jopa halvemmalla kuin ennen.

Johan sen jörki tavalliselle kansalle sanoinetteinse ole mahdollista. Eikä olekaan.

Puolueet ja politiikot tuosta hyötyivät kun saivat raakeilleen yhden väliportaan mihin sijoittua kun mikään muu ei enään vedä eikä toimi.

Vierailija
24/60 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka puolella sama juttu. Koko sote-ala kaaoksessa.

Teen keikkaa ja on alkanut arveluttamaan tähän touhuun osallistuminen, koska vaikka homma jotenkin pyörii keikkalaisilla ja joustamisella yms., koko homma on täysin kestämättömällä pohjalla. Sotepalveluja tarvitseville tämä on toki parempi kuin ei mitään, mutta en ole optimistinen muutosten suhteen niin kauan kuin valoja pidetään päällä keinotekoisesti juuri ja juuri. 

Mä myös teen nykyään keikkaa, ja oman elämänlaadun, jaksamisen ja mielenterveyden kannalta tämä on ollut ehdottomasti ainoa oikea ratkaisu. Ei meistä kumpikaan ole vastuussa viimeisten 15 vuoden jatkuvista säästöistä ja huonoista päätöksistä. Helpotti ulkoistaa itsensä kaaoksesta.

Vierailija
25/60 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikot keksii ja paskaa tulee

Vierailija
26/60 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus Turun Sanomien mielipidekirjoituksesta: Yhdyn täysin mielipidekirjoitukseen "Varhaa ei kiinnosta henkilöstön hyvinvointi" (TS 19.11.). Olen itse joutunut kokemaan saman. 

Varhasta tulee hyvinvointialueen sijaan mieleen pahoinvointialue. Suurin osa työpaikaltani voi huonosti. Osasyynä huono johtaminen ja uusien johtajien suuri määrä. Uudet johtajat eivät tiedä meidän työntekijöiden työnkuvista tai työmääristä. 

Usein tieto työntekijän työnkuvasta ja työmäärästä perustuu lähiesimiehen kertomaan, eikä ole aina oikeudenmukaista. Työnkuviin lisätään mielivaltaisesti eri osa-alueita sekä otetaan pois muuta työtä Varhan lokeroidessa joka toiminnan. Työntekijälle voidaan lisätä mielivaltaisesti työtä, jota hän ei halua tehdä tai johon hän ei kykene esimerkiksi terveydellisistä syistä.

allekirjoitan täysin tämän. Sama kokemus itsellä!

Vierailija
27/60 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin tehty. mun äiti joutuu lopettamaan myös koska varha sulkee sen työpaikan. eikä ne ees välitä että jotkut ei omista tai pysty käyttämään autoa, niin syrjäseudulla kun ollaan niin ei pysty menee muualle töihin

Vierailija
28/60 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäkää demareita ja etenkin Krista Kiurua. Hänhän tämän uudistunut jyräsi läpi. 

Vierailija
29/60 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sote-ala on mätä. Siirryin julkiselta yksityiselle, mutta nyt siirryn takaisin julkiselle mutta eri hyvinvointialueelle. Yksityisellä puolella osataan toisenlainen kyykytys ja tehottomuus, ja se toteutetaan vielä julmemmin työntekijän kustannuksella.

Kokeile vielä toista hyvinvointialuetta. Niissä on eroja.

Vierailija
30/60 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen Pohteella. Mielenkiintoinen ilmiö jonka olen huomannut on, että vielä kaksi vuotta sitten ihmiset tykkäsivät tosi paljon olla yksikössämme töissä ja kehuimme keskenämme, kuinka hyvin meillä asiat on. Sitten siirryttiin PPSHP:lta Pohteeksi ja sen jälkeen toinen toisensa jälkeen on vaihtanut työpaikkaa tai alaa, kaikki ovat uupuneita, kukaan ei enää viihdy töissä jne.. Jotakin hyvinvointialueelle siirtyminen siis aiheutti.

Vierailija
31/60 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista se oli jo sotenki aikaan terveyspuolella. Hienoja tietojärjestelmiä osteltiin, mutta niitä ei kukaan oikein osannut käyttää, eikä kukaan tiennyt, mistä niiden käyttöön saa apua. Tai sitten ne tosiaan ei toimineet ollenkaan esimerkiksi ei tallentanut  tehtyjä arvioita. Siinä meni sitten tunti työtä hukkaan ja tämänkin tunnin olisit voinut käyttää potilaiden hoitamiseen.

Vierailija
32/60 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta kannata paineita ottaa. Olet tekevinäsi. Sitten jos sinulla on siinä firmassa omaa rahaa kiinni, voit vähän ottaa paineita kannattavuudesta. Nyt et voi hävitä mitään.

Vierailija
33/60 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä teidän hyvinvointialueillanne taitaa yrittää pakoa niin potilaat kuin hoitajat, vai onko se asiakkaat ja työntekijät. Mutta johto teillä näkyy ainoana viihtyvän. Eihän tuo mudassa pyöriminen näyttäydy ainakaan näin sivullisille ihmisen työpaikalta.

Vierailija
34/60 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jossain hyvinvoiva hva:n sote-ammattilainen? Mikä hva ja mikä ammatti?

Vierailija
35/60 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep. Palkka ei noussut. Tai nousi. Mutta sitten tuli kirje, että kaikki peritään takaisin ettei oikeasti kuulunut nousta. Sanottiin, että ehkä seuraavassa tarkistuserässä joskus tulevaisuudessa. 

Että silleen. 

Ja ei toimi muuten koneet ja vempeleet, kukaan ei tiedä täälläkään mitään mistään. 

Vierailija
36/60 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varha eli varhaiskasvatus ei kuulu mitenkään. hyvinvointialueidrn alaisuuteen.

Varha kuuluu kuntien koulutoimeen.

Varhan työntekijöille palkat maksaa kunta.

Hyvinvointialueiden työntekijöille palkat maksaa valtio.

Vierailija
37/60 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno päätös ap. Jossain vaiheessa sotealan haasteet on kohdattava myös johtotasolla. Sitä ennen odotetaan lisää kaltaisiasi uupuneita, jotka päättävät äänestää jaloillaan. 

Vierailija
38/60 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuosta kannata paineita ottaa. Olet tekevinäsi. Sitten jos sinulla on siinä firmassa omaa rahaa kiinni, voit vähän ottaa paineita kannattavuudesta. Nyt et voi hävitä mitään.

Harvaa sotealan työtä voi esittää tekevänsä. Nämä ovat usein niitä varsinaisia kädet savessa- hommia. 

Vierailija
39/60 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se on täällä sotealan ulkopuolellakin.

-DI

Vierailija
40/60 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varhan siivoojat vaihtaa kuntapuolelle jos vain voivat.

Itse kituutan vielä, pääsen välillä muualle tuuraamaan. 

Varhaiskasvatus EI KUULU HYVINVOINTIALUEEN PALVELUIHIN.

S*atan tollot kun ette edes tiedä, mitä aloja ja palveluita 

Hyvinvointialuelle siirtyi.

Niihin siirtyi neuvolat, lastensuojelu ja muut sosiaalipalvelut.

Mutta niihin ei siirtynyt päiväkodit, esikoulut eikä peruskoulut.

Ne ovat edelleen kuntien palveluja ja niiden työntekijöille 

maksaa palkan kunta.  Ei valtio.

Hyvinvointialueiden palkanmaksaja on valtio.

Olette ääliöitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi