Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Lokavauvat vuoteen 2007 **

01.01.2007 |

Kun ei kukaan ollut avannut niin minä sitte :)

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli pakko tulla kirjottaan, kun meidän tyttö äskön nauroi ääneen ensimmäisen kerran! Ihana aloitus uudelle vuodelle, kun koko joulukuu on vaan mennnyt sairastaessa. Aloitti sitten meidän pikkuinenkin vuoden oikeen positiivisissa merkeissä. Tuolla me istuttiin sohvalla ja mä siinä jotain hassuttelin tytön kassa ja napsuttelin kielellä, niin tyttö kovasti hymyili suupielet korvissa asti ja mä tietenkin jatkoin, kun se oli niin hauskaa ja tyttö tykkäs, niin yhtäkkiä kuulu ihan selvä pieni nauru ja me jatkettiin kauan nurua ja napsuttelua. :)

Ja parisuhde galluppiin... Meillä menee kyllä ihan hyvin, vaikka vähän on sellasta tasapaksua tää elämä tällä hetkellä. Tuntuu, et ei olla ihan hirveen läheisiä (henkisellä tasolla, vaikka ei kyllä fyysisestikkään) jollain tavalla, mutta toisaalta tuntuu, että parannustakin on tullut. Seksielämässä ainakin ois parantamisen varaa, mua ei vaan nyt just yhtään huvita. Ja sillon harvoin, kun saan itseni siihen vireeseen, niin jompi kumpi lapsista ei anna mahdollisuutta. Mutta kyllä mä uskon, että tää tästä paremmaks muuttuu, viimestään, kun lopetan imetyksen (tosi lohduttavaa, kun tavotteena kuitenkin ois ainakin se 8kk imetys). Joo, mut henkisesti ollaan kyllä jotenkin tultu taas vähän lähemmäks toisiamme, kun yks ilta istuttiin ja juteltiin aika kauan kaikenlaisista asioista, mulla on sellanen fiilis, et koko ajan mennään taas kohti parempaa... :) Tälle vuodelle on siis odotuksia parisuhteenkin suhteen. :)

Nyt pitää mennä rauhotteleen pojan leikkejä, että saan sen tänään hieman aikasemmin nukkumaan, kun eilen.

Möhömassu ja typykkä huomenna 12 viikkoa

Vierailija
2/61 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

COEn parisuhdekysymys osui ja upposi. Olen viime aikoina pohtinut asiaa, sillä tuntuu että jotain tarttis tehdä. Mistään vakavasta ei onneksi ole kysymys, mutta kaksi pientä lasta nyt vaan ottavat osansa. Lasten hereilläoloajan hoidamme lapsia ja kotia ihan hyvässä yhteisymmärryksessä, mutta lasten nukkuessa hoidamme lähinnä itseämme, emme parisuhdettamme. Molemmat olemme enemmän tai vähemmän omissa oloissamme ja lepäämme, keskustelut koskevat lähinnä lapsia, harvemmin suhdettamme tms. saatika että olisi voimia/aikaa/haluja parantaa maailmaa, jota tuli ennen lapsia tehtyä harva se ilta - ja yö:)

Varmasti tämä on ihan normaali vaihe elämässä, mutta uskon että suhteen eteen kannattaa vähän nähdä vaivaa ettei vaan jää pysyväksi olotilaksi tämänhetkinen. Siis periaatteessa kaikki on kunnossa, mutta Se Jokin on nyt vähän kateissa. Taidankin tässä ja nyt tehdä ensimmäisen lupaukseni uudelle vuodelle: panostan parisuhteeseen:)

-L-

ps. Viime yönä taas vain yksi syöttö, toinen aamulla ysin aikaan mutta sitä tuskin enää lasketaan yöksi vaikka koko perhe jatkoikin vielä sen jälkeen unia;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein ihanaa ja antoisaa tätä vuotta lokamasuille perheineen!!

Nyt on täälä mieli niin hyvä. Oli aivan ihanaa alottaa tämä vuosi, kun Elma nukku niin hienosti viime yönä! En aamulla meinannu uskoa, että tää on oikeesti totta! Nukahti klo 21, söi 01 ja 04. Sit 04 syönnin jälkeen töräytti kakkat, olin ihan varma, että ny sit valvotaan loppu yö. Mut laitoin vaipanvaihdon jälkeen omaan sänkyyn, se jutteli mobilelle aikansa, nukahdin itte, huomasin seuraavan kerran herättyäni, että Elmakin oli ittekseen nukahtanu. Sitten heräsin 07, kun taas kikatteli mobilelle, herättiin sitten hienon yön jälkeen. Nyt meni vähä ennen 22 nukkuun, saas nähdä miten nyt käy.

Oon hellästi yrittäny herätellä päikkäreiltä, kun on nukkunu 4-5 tuntia. Se ihan saletisti rötköttäis 7-8 tuntia. Vaikka se tuntuuki niin kurjalta :( Mutta uskon, että siitä on ollu apua. Nukkuu sit toiset lyhkäsemmät päikkärit, vaikka tänäänki sit herätin sen toisilta unilta reippaan 2 h jälkeen. Selvästi vielä nukuttaa päivällä enempi, mutta eikö se siitä pikkuhiljaa muutu.

Muutenkin jotenkin Elma on yhtäkkiä muuttunu paljon tyytyväisemmäksi. Juttelee tosi paljon ja viihtyy lattialla ittekseen, mitä ei kyllä oo elmänsä aikana vielä tehny. Vaikuttaa omaan mielialaan tosi paljon, kun ei toinen oo vaivaanen millään lailla!

Koira pelkäs raketteja rauhottavista huolimatta. Tärisi raasu kun haavanlehti ja hyppi syliin. No, ei tartte onneksi hetkeen taas kokea tollasta. Huih, ens vuonna on jo ISO, ehkä kävelevä tyttö tässä perheessä. Aika menee niin nopsasti, viimeset 3 kk on menny hujaukses ja on tapahtunu tosi iso askel pikkuisenkin elämässä!

Täälä kans yks vauvan vaatteisiin hurahtanut. Oon ostellu kans ihan hirveesti vaatetta, kaikkia ei ehdi pitää kun kerran... Se on niin ihanaa pukee pikkuinen nätiksi, on niin suloonen :) No, olen sen sallinut itselleni, kun muuten oon aikas pihi ;)

Meillä parisuhde menee taas paremmin. Ekat kuukaudet oli aika rankkoja koliikin takia, verotti kyllä ihan älyttömästi! Tuntu vielä jotenkin, että miehellä kesti aikansa, ennenkö tajuaa oikeesti että on isä. Ollaan 28 ja 30 v, joten ei mitään hirveen nuoria ensimmäisen lapsen vanhempia. Luulen, että sekin vähän vaikutti. Mutta kyllä se koliikki oli ja ne muutaman yön unet, mitkä raasto molempia! Huh, ei toivo kyllä kellekään sellaista!!!!! Mies on lepertelee taas niinkun ennenkin ;) Mä oon taas hurahtanu niin Elmaan, että sen kans viihtyisin vaikka kuinka :)

Ny pitää mennä nukkuun, kun kerran voi!

Huomenna arki taas alkaa :)

bernuski ja Elma reipas 3 kk

Vierailija
4/61 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkotin, että verotti muutaman tunnin yöunet 2 kk ajan :)

Töihin menosta vielä piti mainaasta. Mä en vielä yhtään tiedä mitä teen. Kotihoidontuki on kyllä niin naurettava!! Töis mua hirveesti odotetaan takas, pomo -joka myös tosi hyvä ystävä- soitti tänään taas ja puheli siitä, miten odottaa sitä päivää kun tuun töihin takas. Toisaalta rassaavaa, toisaalta mukavaa. Meillä on tiivis työporukka, ollaan Elman kanskin käyty sielä jo monen monta kertaa.

Jepulis, nyt sinne nukkuun :)

Vierailija
5/61 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kiva lukea teidän kaikkien PARISUHTEISTA :) Hyvistä ja huonoista tilanteista yhtä lailla. Saa muistamaan, että meillä itse kullakin on muutakin elämää kuin nämä lapset, vaikka äitiyslomalla ollaankin.

Mut kysyn toisen gallupin hyvin yksinkertaistettuna:

G: Kuinka monta kertaa vauva herää YÖLLÄ SYÖMÄÄN? Mainitsisitko myös iän samalla!

Anja 2kk näet herää useimmiten 4 krt ja kun aina tulee vain puhe niistä jotka heräävät 1-2 krt niin olen kauhuissani että eikö kukaan muu... vaikka järjellä tiedän, että muitakin on ja tuo 4 krt on ihan ok. Joskus herää vain kaksi kertaa, mutta ne yöt on olleet kyllä kortilla.

Viime yönä yritettiin siirtää tyttöä kantokoppaan nukkumaan, kun tuntuu että hän häslää ja äheltää niin että herään itse siihen ja nukun karmean huonossa asennossa. Anja on monena yönä nukkunut ihan poikittain meidän keskellä (pitkittäin on laitettu mutta ilmeisesti maitoa hamutessa kääntyy poikittain). No sitä tuo koppa kyllä rauhoitti, mutta valitettavasti edelleen heräsi sen 4 krt syömään... nukahti vähän ennen kymmentä, sitten heräsi 00:15, 02:40, 03:50 ja 06:10. Varmaan tuo kopassa nukkuminen paransi kuitenkin omia unia, kun olen suht virkeä vaikka menin unille tuolloin ekan herätyksen aikaan ja heräsin vikan aikaan.

Voi nyt esikoinen heräsi ja lupasin että saa katsoa Tuomas-veturia kun se yleensä tulee tähän aikaan, ja nyt tänään sitä ei tulekaan. Istuu tossa sohvalla ja hokee unisena " ei tuu tuoma-meturi, iskä laittaa tuoma-meturia" ... ääh.... :( Ei taida kaikkivoipa iskäkään kyetä tuohon temppuun...

No niin, nyt taidan mennä viettämään laatuaikaa tuon esikoisen kanssa! Anja vielä nukkuu.

Hyvää arkiviikon alkua kaikille.

Coe + tytöt

P.S. BERNUSKI, onpa kiva että teillä yöt menneet hyviksi! :)

Vierailija
6/61 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti pitkästä aikaa ruveta kirjottelemaan, kun rupes naurattamaan Coen Tuomas veturi-ongelma. Meillä nimittäin ihan sama juttu. Nyt sitten katsoo TiTi-nallea. Siinä on taas yksi asia, missä olen joutunut pyörtämään pyhät puheeni. Nimittäin telkkari ja lastenohjelmat. On niin helppo laittaa TiTi-nalle pyörimään ja itsekin saa tehtyä jotain. Ulkoillaan kyllä paljon, siitä olen tyytyväinen. Esikoinen on ihan mahdoton, jos ei olla ulkoiltu tarpeeksi.

G; Laura syö yöllä 1-4 kertaa. Riippuu nukkumaan menosta. Meillä edelleen jatkuu iltahulinat -kitinät. Nukkumaanmenossa ei edelleen ole rytmiä, mikä on tylsää. Sitten kun nukahtaa, niin nukkuu yleensä hyvin.

Jaahas, nyt ulos.

Mukavaa viikkoa kaiki8lle!

Vierailija
7/61 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko vastata tuohon galluppiin yösyömisistä, kun meillä on niin ihmeellisen hyvällä mallilla nukkuminen...

Meiän tyttö 2,5 kk nukahtaa noin 23-24 aikaan. Nykyään tuo nukkumaan meno on jotenkin hankaloitunu. Ennen nukahti niin, että syötin (en siis imetä enää) ja laitoin sit tutin kans sänkyyn ja sinne aika pian nukahti. Nyt sit ei meinaa tutti kelvata, vaan sitä sylkee pois ja käsiä työntää suuhun ja hullun lailla niitä jyystää. Vaikuttaa siltä, että ikenet kutiaisi tosi paljon. Mut voiko niitä hampaita jo tässä vaiheessa alkaa tuleen? No kuitenkin...Sit herää syömään ekan kerran noin 8 aikaan, nukahtaa ja nousee ylös 10-11. On mahtavaa, kun itse saa nukkua aina 8 tuntia putkeen. Toisaalta olis mukavaa, että saisin nukkuun vähä aikaisemmin, niin voisi viettää vähän omaa/parisuhde aikaa illalla... Tietty oon tässä jännitelly, et millon alkaa niitä hampaita tuleen, et heräillään sit useammin...

Oon miettiny niitä hampaiden tuloa myös, kun syötän, niin välillä suuttuu tosi paljon, kun pullon laittaa suuhun. Saa hirveän raivokohtauksen! Neitillä pitää olla oikeasti nälkä, jos maitoa antaa. Ennen oli sellainen tuttimaakari, et tykkäs lutkuttaa pulloa ja tuttia ihan huvikseen, mut nytten ei enää...

Millon ootte ajatellu antaa ekan kerran kiinteitä ja millä alottaa? En oo lueskellu juttuja nyt vähään aikaan, niin toivon, etten nyt kysy juuri kysyttyä kysymystä uudelleen :)

Sitä viel piti kysymäni, et ootteko matkustanu pitkiä matkoja autolla vauvan kans? Miten matkat on menny? Meillä olis edessä useampi sata kilsaa automatkaa ja jännittää tosi paljon lähteä reissuun, kun ei olla kovin paljon ajeltu.

Eipä nyt kummempia... Hyvät uudet vuodet kaikille!

Heibi ja Josefina 2,5kk

Vierailija
8/61 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin on pakko vastata Camelotille, että tekstisi oli ihan kuin minun suusta. Raskaus ja synnytys ei tällä toisella kerralla todellakaan mennyt niin, että haluaisin kokea sitä uudelleen. Jos joku toinen voisi kokea ne minun puolestani, niin kyllä minä sen kolmannenkin lapsen haluaisin. Mutta olen erittäin tyytyväinen ja onnellinen kahdesta terveestä ja erittäin rakkaasta lapsestani. Nyt heitä on molempiin kainaloihin!

Joku kyseli parisuhteen kunnosta. Siis minkä parisuhteen? Tuntuu lähinnä siltä, että olen täysin yksin näiden lasten kanssa. Joku mies vaan käväisee viikonloppuisin sotkemassa meidän elämään. Isäntä on nimittäin alkanut niin itsekeskeiseksi kuin vaan voi olla. Olen kohta sen kolme kuukautta pyytänyt häntä hoitamaan lapsia edes sen verran, että saisin viikonloppuna yhdet päikkärit, että sitten jaksan viikot yksin, niin ei ole tätä ihmettä tapahtunut. Ei yhtään kertaa. Eilen viimeksi hän lupasi lähteä meidän kanssa ulos niin heti löytyi jotain omaa tekemistä ja sain ihan yksin mennä taas lasten kanssa ulkoilemaan. Saa varmaan odottaa kevääseen että pääsee edes lenkille, kun ei tuolla ole niin paljoa lunta, että saisi isomman pulkalla mukaan. On kaksilla erillisillä vaunuilla ja rattailla aika vaikea yksin lähteä yhtään minnekään...

Rivien välistä luettuna, olen siis hyvin pitkälti kypsynyt mieheeni...

Mutta nyt täytyy lähteä ulos isommankin pojan kanssa. Viljami on siellä ollut unillaan jo klo 8 lähtien... Kuten yleensä jokaisena päivänä.

tikru ja pojat

Vierailija
9/61 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo muuta tekemistä... ;) No just sain Anjan nukkumaan ulos ja esikoista pitäis ruveta pukemaan mutta kun on vielä aamiainen hänellä kesken.

TIKRULLE jaksamista sooloarkeen! :/ Kuulostaa ihan hemmetin mälsältä tuo miehesi suhtautuminen, uskon että olet kypsä. Toivottavasti selviää, vaikka muistan kyllä että oot jo pidemmän aikaa puhunut että ongelmia on just miehen suhtautumisen kanssa, eli syvällä ovat.

KIINTEISTÄ: En oo kyllä vielä ajatellut kun meillä on loppukuun vauva :) Mutta jos nyt ajattelen niin ehkä joskus 5kk iässä voisin ruveta maistattamaan. Toivon kyllä että puoleen vuoteen asti päästäisiin täysimetyksellä (+ ehkä vellejä?), kun on niin hirveä homma niiden soseiden tekeminen ja ostaminen käy hinnakkaaksi + tulee sitä lasiroskaa. Olen siis laiska :) Mutta tuota maistatusta vois ruveta hiukan aiemmin tekemään.

Vielä yks kysymys PÄIVÄUNISTA: Nukutatteko sisällä vai ulkona? Nukahtavatko lapset hyvin ulos?

Esikoinen nukahti meillä näet " hetkessä" ulos vielä tässä vaiheessa, mutta Anja pitää heijata uneen ja se on vähän hankalaa kun esikoinen on sisällä puuhaamassa omiaan. Pitäis vissiin pukea esikoinen ensin pihalle ja sitten vasta vauva, mutta eipä se nyt paljon parempi ole että esikoinen pihalla puuhaamassa omia kun puen vauvaa :o

Mietin että puenkohan nyt Anjalle liikaa tai liian vähän kun nukahtaminen siis vaikeaa ja myös heräilee unesta? Antakaapa joku kritiikkiä, että onko tämä ok, kun meillä 3 astetta lämmintä ja tihkusadetta, nukkuu kyllä katoksen alla:

Body + potkarit, alla pikkusukat, Ruskovillan villa-asu, fleece-paita, parit sukat ja parit hanskat (ohuita molemmat), sitten toppis ja makuupussi puoliksi kiinni. Päälle tulee vielä kovan kantokopan peiteosa, joka on vedenpitävä.

Onko vika tuossa pukemisessa?

Nyt pitää mennä pukemaan esikoista. Tuli äitin sylkkyyn ja osoittelee suklaarasiaa " tommotta, tommotta, yhden saa, yhden saa!" :D

Coe

Vierailija
10/61 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]kiinteistä:[/b] tavoitteena olis aloittaa 5½kk iässä maistelemaan.

[b]Coe:[/b] mä puen tolla säällä bodyn, sukkikset ja housut/potkari. " Ulkosukat" ja lapaset, toppapuku. Sitten makuupussin päälle, en siis laita sisälle. JOs laitan makuupussiin, niin sit toppapuvun tilalle isomummon tekemä villapuku. Näin on ollut aina ihan lämmin. Jos tuulee kauheasti tai on pakkasen puolella, niin sit laitan makuupussiin. Meillä vaunuissa lämmin kantokoppa.

A & Kirppu-neito 2kk4vkoa

Vierailija
11/61 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin eilen pitkät pätkät mutta aamulla huomasin ettei se ollutkaan lähtneyt matkaan koko kirjoitus;)

Vettä ja räntää sataa - jee. Oltiin sentään vähän aikaa pihalla silti.

PARISUHDEGALLUP: minä voin hyvällä ja puhtaalla omalla tunnolla sanoa, että meidän parisihde kyllä kukoistaa eikä ole juurikaan muuttunut sen jälkeen kun lapset ovat syntyneet. Tottakai menot ovat vähentyneet jne mutta jos ajatellaan parisuhteen kuntoa eikä sitä mitä ennen teimme yhdessä niin suhde voi paremmin kuin hyvin. MEillä pelastus on ollut se, että olemme heti esikoisen synnyttyä minimoineet KAIKKI menot ja kaikki vapaa-aika pyhitetään yhdessäololle. Kun esikoinen meni nukkumaan aikanaan tai kun nyt molemmat menevät nukkumaan, niin me ollaan loppuilta miehen kanssa yhdessä, katsotaan telkkua, jutellaan, tehdään yhdessä iltapalaa, ollaan koneella yhdessä tms. Sen lisäksi meillä molemmilla on yksi vakioilta omalle harrastukselle, mulla torstai ja miehellä perjantai. Se pitää aina. Lisäksi yksi asia mikä mielestäni on aivan ihanaa meidän suhteessa on se, että me nauretaan ja hassutellaan joka päivä kauheasti. Yleensä kiusoitellaan, kutitellaan tms - se on tosi kivaa. Jos tulee riitaa, se olen minä joka mesoaa, mies ei koskaan hermostu saati kiukuttele, korota ääntään tms. On meinaan pikkuisen rauhallinen tapaus tuo mun mies. Toisaalta tuosta rauhallisuudesta johtuen " pakotin" miehen seurustelun alussa jo puhumaan IHAN kaikesta ja nyt me kyllä puhutaankin niin kauan, ettei epäselvyyksiä jää vaikka sitten koko yö. Mutta kaiken kaikkiaan parisihde on erinomainen, eikä lasten syntyminen ole sitä muuttanut. Mutta vielä pakko mainita, että ollaan kyllä miehen kanssa aina saatu kahdenkeskistä aikaa muutenkin kuin nuo illat jos on siltä tuntunut kun isovanhemmat asuvat lähellä ja lapset ovat molemmilla ainuita lapsen lapsia. Minä olen kyllä aina soittanut ja kysynyt haluavatko tulla tyttäjen kanssa jos on ollut tarvetta, esim. jos olemme lähteneet käymään yhdessä kaupoilla, menneet kahdestaan saunaan tms, sillä tiedän, miten mielellään isovanhemmat tulevat lapsia katsomaan. He eivät kuitenkaan koskaan itseään tyrkytä jotenihan mukava heille on soittaaa. Tulipa romaani!!

ÖISTÄ; tiheän syönnin jälkeen Lilia on palannut normaaliin rytmiin eli syö 1krt/yö ja toinen syönti on kuuden maissa aamulla joten on siinä yösyönnin rajoilla. Nukkumaan menee 20.45 (tosi tarkasti muuten pitää tuo aika paikkaansa) joka ilta ja aamulla noustaan 7.30-8.00. Lilia on jo 3KK!!!!!

COE; mulla olis kanssa raskaustestin tekeminen edessä, sillä menkkamaiset jomotukset yhä jatkuvat vaikka ne menkat joiden luulin alkaneen olivatkin vain parin tunnin tiputtelu ja siihen loppuivat. Vähän jänskättää. Mutta kai tämä silti on normaalia hormonitoiminnan sekoilua vain;)

KATSURA; meillä on kanssa tuo esikoinen kohta 2v ihan hulluna Ti-Ti-nalleen!! 2-3 viikkoa sitten ei ollut eläissääin katsonut sekuntiakaan teeveetä ja sitten kun kerran kokeilin titi nallea niin nyt sitä pitäisi katsoa koko ajan. Ei sen puoleen, ihan kiva että tyttö saa musiikkikasvatusta edes jostain ja onkin kovasti jo opetellut sanoja, tanssiaskelia jne. AInut vaan että vain tietyn kappaleet käyvät ja niitä saa olla kelaamassa kokoa ajan...

Nyt mentävä, palataan asiaan myöh.

Nazu kera flikkojen

Vierailija
12/61 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sitten sairastetaan, plääh! Esikoiselle oli eilen paluumatkalla noussu kuume (oli siis mummin ja papan kans reissussa). Muuten on poika ihan ok, mutta siis kuumetta ja pikkasen flunssaa. Tytöillä meillä on pari päivää räkä valunut ja sanoin eilen jo päivällä miehelle ja appivanhemmille, että katsotaanpa vaan, niin ensyö valvotaan. Oli vaan NIIN vahva tunne siitä, että pienemmällä tytöllä menee taas korviin tuo flunssa. Ja niinhän siinä kävi, että puoliyötä meni kiikkustuolissa tytön kans, joka piti kättä korvalla ja hoki " auauauauau" . Vasta 2 aikaan sain annettua hälle Panadolia (supot oli loppu) ja sitten pikkuhiljaa tyttö rauhottui nukkumaan. Aamulla sitten päivystykseen ja meni tällä kertaa " vaan" 1,5t siellä istuessa, kunnes päästiin lääkärille ja molemmissa korvissa selvä tulehdus. On nyt siis kolmas kerta tällä tytöllä, toisella ei oo ollu koskaan ja esikoisellaki vaan kahdesti. No mutta, onneksi lääkkeet helpottaa oloa aika pian ja eiköhän tästä taas selvitä kunnialla :)

YÖSYÖMISISTÄ: Meillä Tuomas (2kk) herää yleensä aina kerran syömään. Kahdesti on nukkunut syömättä koko yön ja muutaman kerran on herännyt kahdesti tai jopa kolmesti (siis jos nyt otetaan esim. viimeisen kuukauden ajalta tämä otos :) Ehdottomasti yleisin yö menee niin, että Tuomas nukahtaa klo 22, syö klo 3 ja herää aamulla 7 aikoihin (+-30min).

COE kyseli vaatteiden määrästä. Minä laitan kyllä Tuomakselle paljon vähemmän päälle. Esim. eilen oli -1 aste ja vaunu-unille Tuomakselle laitoin pitkähihaisen bodin, potkuhousut, villasukat, puuvillatumput, kypärälakin, villatakin, ohkasen puuvillalakin ja sitten pakkauksen vanuhaalarin. Lopuksi poika pakkauksen pussiin ja vaunuihin (kova kantokoppa). En edes laita sitten vaunuihin mitään jalkapeittoja jms vaan pelkän sadesuojan vetäsen päälle ja jos tuulee / sataa niin harson. Meillä on tuo määrä siis Tuomakselle oikein sopiva, ei oo koskaan ollut kuumissaan tai kylmissään. MUTTA, lapsethan on yksilöitä, meilläkin isompi tyttö tarvii samalla ilmalla paljo enempi vaatetta päälleen kuin muut.

PÄIVÄUNET meillä Tuomas nukkuu yleensä niin, että yhdet ulkona ja kahdet sisällä.

Ois vielä ollut jotain, mutta ei vaan muistu mieleen. Pitänee lähteä siivoilemaan, kun 3 nukkuu ja yks katsoo -yllätysyllätys, täälläkin DVD:tä

Mianni + katras

Vierailija
13/61 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitanpa jättää tuosta yhden kerroksen pois, jos se auttaisi. Musta vaan tuntuu että nämä pienet tarvii niin paljon vaatetta kun on niin huono vielä verenkierto niin tulee pantua enemmänkin. Esikoiselle oli helpompi annostella vaatteita, kun syntyi keväällä ja koko ajan tuli lämpimämpää - tai no itse asiassa kelit oli varmaan about samat kuin nyt :D

Noista meidän vaatteista pitää kyllä mainita että toi Ruskovillan villa-asu on siis se ohkaisempi versio, valkoinen, ja sekin kulunut, ja potkarit olikin puolipotkarit ja toppa-asukin on ohkaisempi kuin pakkauksen... luin vaan että kuulostaa kun laittaisin ihan HIRVEESTI vaatetta lapselle :) :) :) Niin että pakko puolustella :)

Nyt ekat päikkärit nukkui kyllä 2h eikä välissä herännyt, mutta nyt oli mielestäni herätessä vähän hiki niskassa.

Coe

Vierailija
14/61 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toi PARISUHDE menee tällä hetkellä tossa talonrakentamisen ja vauvanhoidon sivussa... eli ei hurramista :(

YÖHERÄÄMISET, meillä Jenna herää 1-2 krt yössä pikaisesti syömään ja jatkaa heti unia, eli ihan mukavasti, vaikka siltikin oon päivisin väsynyt.

Coe, ajattelin ihan samalla lailla kun Jenna tippui siitä kopasta, että jokainen vauva putoaa kerran, toivotaan, että tää oli sit ensimmäinen ja viimenen kerta.

Hui, kun kuullosti tosi kauheelta toi teidän esikoisen putoaminen, onneksi selvisitte silti pelkällä säikähdyksellä.

Näitä kun ei vaan aina voi välttää, vahinkoja sattuu vaikka kuinka yrittäisi olla extra varovainen.

Mitäs muita galluppeja niitä taas olikaan, Coe oli laittanu niitä oikeen urakalla ;)

Jenille vielä tosta rasvaamisesta.

Toivottavasti en säikäyttänyt sinua mitenkään, kun kerroin että meillä esikoisella iho kuivu entisestään kun sitä rasvaili ja helpotti, kun rasvaamisen jätti pois..

Jokaisellahan on tietysti erilainen ihotyyppi, toiset varmasti tarvitsevatkin rasvausta.

Ja luota vain omiin äidin taitoihisi, sinä tiedät parhaiten mikä on lapsesi hyväksi :)

Kannattaa vaikka kokeilla eri vaihtoehtoja, niin se sopiva kyllä löytyy sieltä.

Nyt juttelemaan Jennan kanssa.. kova typy höpisemään.

Zimppu ja Jenna 2kk, 3pvää

Vierailija
15/61 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan taas uusi vuosi pyörähti käyntiin ja meidän vauvat alkaa olemaan jo 3kk!!!! Kamala miten nopeasti aika rientää!

Täällä muuttui aamuinen vesisade lumisateeksi, tulisi nyt vaan maa valkeaksi, niin ei olisi niin kurjan pimeää!

Mitäs galluppeja niitä oli....

Parisuhde asiaa ainakin, meillä on menossa taas hiukka hiljaisempi vaihe parisuhteessa eli käytännössä hoidellaan omat hommat ja nukutaan samassa sängyssä!! Mua jotenkin ei innosta noi sänkypuuhat ollenkaan ja sekös vetää miehen mielen matalaksi! =(

No, jospa kohta alkais taas nekin hommat kiinnostamaan.

Sanni syö yleensä vain kerran yössä, jos käy n.23 nukkumaan niin herää neljän maissa syömään ja jos nukahtaa vasta 01 aikoihin niin sitten herätys on aamu kuudelta. Eli hienosti menee yöt, saisi vaan ruveta aikaisemmin nukkumaan, niin pääsisi itsekkin! Aamulla sitten kyllä nukutaankin tuonne kymmeneen helposti koko sakki! =)

Mä olen ollut laista tuon ulkona nukuttamisen kanssa, kun alussa ei suostunut siellä olemaan, jos vaunut pysähdyksissä. Täytyis varmaan taas joku päivä kokeilla josko nyt jo nukuttaisi sielläkin. Kaksi vanhinta nukkuivat aika isoiksikin vaunuissa päikkärit, kun ovat alkukesästä syntyneet ja nyt nämä kaksi nuorinta syys/talvivauvat enemmän sisällä. Laiskuus taitaa vanhemmiten iskeä! =)

Ihanan rauhallista täällä meillä, kun esikoinen koulussa, vauva nukkuu ja kaksi keskimmäistä lähtivät isänsä kanssa eilen mummolaan ja tulevat vasta torstaina.

Joku kyseli soseiden aloittamisesta, niin meinasin vielä n. kuukauden odotella ja alkaa maistattamaan siinä lähempänä 4kk.

Täytyy lähteä kahvin keittoon ennenkuin tyttö heräilee.

Mukavaa viikonalkua kaikille!!

T:Neljäs ja Sanni 10vk

Vierailija
16/61 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion antaa heti kun alkaa näyttämään siltä, että lapsi tarvitsee enemmän syötävää, kuin pelkkää maitoa.

Nyt kun meillä nukutaan 4-6 tunnin yöunet putkeen ja sen jälkeen herätään parin tunnin välein, niin mielestäni riittää vielä pelkkä maito.

Esikoiselle annoin kiinteetä viikon vajaa kahden kk:n iässä jo, sille ei yksinkertaisesti riittänyt pelkkä maito.

Sitten kun sai kunnon ruokaa, niin oli tosi tyytyväinen taas.

Ajattelin taas antaa ensimmäisenä kiinteenä ruokana Jennallekkin perunaa.

Koska peruna on sellainen raaka-aine jolle tosi harva on allerginen, niin musta on turvallista aloittaa sillä.

Esim. vellit sisältää vehnää, jolle aika moni suomalainen on allerginen.

Meidän esikoisellakin kun on toi keliakia, eli sen suolisto ei siedä vehnää, ohraa eikä ruista missään muodossa, niin saattaa tulla myös tuolle meidän pikkuisellekkin huonolla tuurilla sama vaiva, kun on geeneissä..

Mutta luulen että Jennallekkin joudun alkaa antamaan kiinteetä ruokaa jo noin kuukauden päästä, kun on niin iso tyttö jo.

Nyt antamaan neidille maitoa :)

Zimppu ja Jenna

Vierailija
17/61 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oikee ehtiny kaikkee lukeakaan, tyttö herää varmaan kohta päikkäreiltä...Nopsaan aattelin noihin gallupeihin vastata.

Parisuhteesta: Meillä mielestäni oikei hyvässä kuosissa parisuhde. Vauva on saanu miehenki näyttämään tunteitaan enemmän ja ainakin mun rakkaus miestä kohtaan on vaan kasvanu ku näen miten paljon se tyttöä rakastaa... Kuulostaapa sekavalta mutta toivottavasti tiedätte mitä tarkotan. Seksielämä ei ihan normaaliksi ole palautunut kun tyttö käy niin myöhään yöunille ettei iltasin oikein ole omaa aikaa. Tietysti välillä tulee riitaakin, lähinnä siitä kun mulla ei omaa aikaa ole juurikaan, eikä mies oikein ymmärrä sitä... Onhan silläkin rankkaa kun on työ ja jääkiekkovalmennus mutta se tuntuu välillä kuvittelevan että mä vaan nukun ja rentoudun täällä päivät pitkät. Nää nyt on kai nää perusjutut mistä vauvaperheissä riidellään... Joka tapauksessa vauva ei ole parisuhdetta huonompaan suuntaan muuttanut, päinvastoin. Toinenkin lapsi on jo suunnitteilla, tosin ei nyt ihan heti perään... :)

Sitten nukkumisesta: Meillä tyttö käy yöunille 22-00 välisenä aikana, herää 05-07 syömään ja nukkuu vielä pari tuntia kunnes noustaan ylös 08-10 aikoihin. PÄivällä sitten nukkuu yhet pitkät 3-4 tunnin päikkärit ja iltapäivällä ja illalla ottaa parit pikkutorkut. Ikää neidillä nyt 2kk.Näin ollut melkein alusta asti, mulla ei ole mitään tietoa mistään yövalvomisista... Hatunnosto teille joilla öisin valvotaan, en tiedä miten ite jaksaisin...

-Late-

Vierailija
18/61 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika menee NIIN nopsaan,aatella että tämä vuosi on se kun meidän pienokaiset täyttvät kokonaisen vuoden!!! niisk!

ihan ensin tuosta odotuksesta ja synnytyksestä..mä voisit ottaa uusinnan koska vaan,ei sillä että se synnytys ois leikkiä tai odotuskaan kaikkine kipuineen ja vaivoineen sekä huolineen,mutta on se niin ihanaa,ja se oman pienen lapsen saminen,uih,ihan itku tulee!!!

mulla siis sitten tuli se niin pelkäämäni vauvakuume!!! tai mistä lie hormooneista johtuutms...varmaan joku ainainen vauvakuume;) sama kun esikon syntymän jälkeen,heti kaipuu siihen odotukseen ja lapsen saamiseen, ei sillä ettenkö nyt haluaisi ja nauttisi täysin rinnoin tästä vauva-ajasta ja muustakin...on vaan jo semmoinen hirmuinen ikävä saada lisää lapsia, en toki juuri tähän tilanteeseen lasta haluaisi tuoda,mutta aina järki ei pärjää tunteille:)

joo,siis sekaisin olen;) hihii!!!

niin ja vielä kauhea paniikki jos tämä jääkin meidän viimeiseksi lapseksi,mies ei enempää halua,ja tottakai ymmärrän että ei niitä lapsia yksin tehdä vaan kyllä siihen tarvitaan molempien halu saada lapsi.. minä niin haluaisin vielä lisää..no aika näyttää...

josta sitten parisuhteeseen...

meillä ollut aika kauheaa..taisinkin jo jossain vaiheessa sydäntäni purkaa tänne..vähän tytön syntymän jälkeen huomasin(kun pahin pää pilvissä vaihe oli mennyt ohi ja pystyin huomioimaan muutakin kuin vauvan) että mies ei paljoa vauvasta välittänyt,saatikka minusta, ei ottanut lasta syliin vaikka pyysin yms. tuli hirmu paha mieli,itsellä kun rakkaus vauvaan oli syntynyt jo odotusaikana ja niin halusin että pieni saa vain parasta ja paljon rakkautta! otin sitten asian puheeksi että mikä oikein on niin mies ssanoi suoraan että ei tiedä rakastaako minua enää, oli kyllä yksi maailmanlopun fiilis,se ainoa asia mihin luuli voivansa luottaa katosikin...mies oli jo pitkään ollut tosi tyly ja tiuskinut ja suuttunut kaikista asioista mutta ajattelin sen olevan vain väsymystä tms stressiä... jossain vaiheessa tilanne meni niin pahaksi että sanoin ukolle että saat sitten muuttaa pois jos et pysty käyttäytymään aikuismaisesti että lapset ei ainakaan saa joutua kärsimään sinun pahasta olosta kun tuntui että se ainainen kiukuttelu pilaa oikeasti lasten elämän, no ei mies halunnut pois meidän luota muuttaa ja sanoikin että esikoinen on hänelle kaikki kaikessa.. itellä olo oli omassa kodissa vieras,tuntui että eihän täällä voi enää tehdä mitään mitä ennen että voinko ees suihkusta tulla pois ilman vaatteita kun en tunne enää omaa miestäni..

asioista on sitten puhuttu vaikka kuinka, ei mies erota halua ja onkin sanonut rakastavansa,en vain enää tiedä mihin uskoa kun on kerran kertonut asiaa epäilevänsä... välillä on hyviä päiviä ja välillä taas huonompia mutta itsellä kokoajan semmoinen epävarmuus...

miestä olen patistanut puhumaan asoista ammattilaisen kanssa että saisi jotain selvyttä pahaanoloonsa,kun ei varsinaista syytä osaa itsekkään sanoa...

välillä on vaan olo että minä yritän kaikkeni,yritän keskustella,olla ystävällinen,pitää kodin kunnossa ilman apua,hoitaa lapset,tiedustella vointia,hoitaa parisuhdetta,antaa hellyyttä,mutta mies vaan jöröttää.

yritän että pussattaisiin ja halailtaisiin kuin ennenkin mutta tuntuu että ei miestä kiinnosta,tekee vain velvollisuudesta..

ajatukset pyörii itelläkin päässä ja olen sanonutkin että kohta täällä sekoaa muutkin jos ei hän tee asialle jotain,hanki apua tai muuta..

eniten pelottaa lasten hyvinvointi...

pöh,tulipas sekavasti kirjoitettua..

no itelläkin kyllä kaikki niin sekavaa..

vauvaa ja isompaa rakastan koko sydämestäni ja haluaisin antaa vain hyvää! tuntuu hiru pahalta että tytön elämän elkutaival menee tavallaan ihan ohi ja kurjasti kun miehellä on tämä " synnytyksen jälkeinen masennus" ...ei siis siitä johdu,oli tuo jo ennen synnytystä..mutta onpahan joku nimi sille ainakin..

kiinteistä,...mä toivon ainakin tuon puoli vuotta menevän täysimetyksellä..esikoiselta kiinteät aloitettiin 8kk iässä..

saa nyt nähdä miten tämä menee..tilanteesta riippuen..

kiva kuulla bernuski että teillä on alkanut vauva voida paremmin ja nauttia elämästä! kyllä se uni on aika tärkeää!!

meillä oli tuossa päivällä se b-hep rokote, nyt jännätään että ei vaan tule mitään jälkijuttuja...

painoa oli nyt 5200 ja pituutta 60cm

jaahas,nyt alkaa ruoka tuoksua,pitää mennä laittamaan lautasia...

oikein hyvää vuoden alkua kaikille!!!

fiikuna ja martta 2,5kk!!!

Vierailija
19/61 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taida taaskaan muuta ehtiä/jaksaa kun COE tykittää noita galluppeja siihen tahtiin että;) Mutta jos nyt edes niihin:

YÖSYÖNTI: Elli (2,5kk) on palannut ruotuun ja syö taas vain kerran yössä. Näin on ollut muutamaa ihan alkupäivää, ts. yötä, lukuunottamatta, jolloin söi 2-3 kertaa. Viime yönä nälkä iski vasta klo 06, vaikka iltapala oli nautittu jo 21.30. Itse heräsin neljän aikoihin ihmettelemään, oli hieman tukala olo jo ja lakanat lainehti;) Normaali ateria-aika tytöllä 04-07:n välillä riippuen siitä, monelta nukkumatti on illalla tullut.

PÄIVÄUNET: vaunuissa Elli nukahtaa helposti ja nukkuu kevyeen 2-4 tuntia. Sisällä nukkuu joko sylissä, sohvalla tai kopassa, harvemmin vien sänkyyn kun siellä tuppaa heräämään samantien:O Sisällä unta yleensä max. tunti/laaki. Päiväunissa ei vielä selkeää rytmiä, riippuu tosi paljon päivän ohjelmasta ja menoista.

PUKEMISESTA: mä pue näillä plussakeleillä Ellille bodyn ja potkarit, lapaset ja villasukat, fleecehaalarin, makuupussin (jonka jätän auki) ja pehmeän kantokopan (topattu) kansi kiinni. Niin, ja hattu päähän (kaksinkertainen puuvillainen). Elli on selvästi kuumaverisempi kuin isosiskonsa ja äitinsä, itse olen aivan mieletön vilukissa ja puen herkästi lapsia vähän liikaakin. Ellin kanssa saa tosiaankin olla tarkkana, usein on ihan pää märkänä nukkunut, kun mamma on vähän pukenut=) Mutta siis aika paljon vähemmän vaatetta kuin Anjalla...

KIINTEÄT aloitan samaan aikaan kuin COE eli mahdollisimman myöhään;) Esikoisen kanssa olin ihan into piukeena sössäämässä (perunalla aloitettiin n. 4,5kk iässä) mutta nyt saan ihan riittämiin muutenkin häärätä keittiössä, joten niin kauan kuin pelkkä maito riittää niin hyvähyvä. Tottakai jos alkaa näyttää siltä, että pelkkä maito ei riitä, niin tietenkin aloitan kiinteät aikaisemmin. Vellikin olisi varmasti ihan varteenotettava vaihtoehto, esikoiselle ei annettu kun a) olin vähän turhan tarkka että tyttö ei saisi lehmänmaitoa ennen puolen vuoden ikää (kun olin kuullut sen mahdollisesti ehkäisevän maitoallergiaa...esikoisella oli siitä huolimatta jonkin asteen maitoallergiaa, vasta nyt 2v tavan maito sopii) ja b) tissien kautta velliä on vähän hankala juottaa, esikoinen kun ei ollut pullotyttöjä lainkaan:)

Oi oi, meinaa silmät väkisin mennä kiinni mutta johan tuo kellokin on taas vaikka mitä. Ei muuta kuin hyvät yöt kaikille. Ai niin, ELMAn ja äidin kanssa iloitsen parantuneista öistänne, mahtavaa!!!

Lillis

Vierailija
20/61 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki voimahalit ja jaksut Fiikunalle ja Tigrulle. Muistan odotusajalta Fiikunan ja oit aina jotenkin niin energisen kuuloinen enkä osannut ainakaan yhtään aavistaa, millainen tilanne teillä on. Voimia teille molemmille - ei varmastikaan ole helppoa.

BERNUSKI - miten ihanaa, että Elma on alkanut nukkua. Minun pitikin ehdottaa tuota päiväunilta herättämistä mutten muistanut. Meillä se on ainakin toiminut esikoisen aikana kun halusimme aikaistaa tytön nukkumaan menoa. Nykyäänkin, jos jostain syystä esikoisen päiväunet siirtyvät (yleensä vain pakon edessä annan tytön päiväuniajan venyä) ja tyttö pääsee nukkumaan vasta esim. kahden maissa, herätän hänet aina kolmelta sillä muuten hänen nukkumaan menonsa siirtyy ja siirtyy ja nukahtaminen on vaikeaa. Tuo klo 15 on se maaginen raja meillä. Sitä ennen kuin tyttö herää niin nukkuu nätisti klo 20.30.

PÄIVÄUNET; Lilia nukkuu vaunuissa nykyään ihan ok yleensä 1,5 - 4 tuntia. Normaalissa rytmissä nukkuu ulkona aamupäivällä ja iltapäivällä joko sisällä tai vaunuissa. Aina ei välttämättä ole eroa unien pituudessa nukkuuko sisällä vai pihalla, mutta yleensä sisällä vähän lyhyemmin. Vaikka ekat 2 kk Lilia nukkui sisällä paljon paremmin ja pitkiä unia. Se on muuttuunut nyt.

Jee, mä pääsen tänään parturiin!!! Viime kerta oli lokakuussa.

Olikos muita galluppeja??

Eilen muuten juteltiin anopin ja mun siskon kanssa kun olivat yhtäaikaa meillä että tuo meidän esikoinen puhuu jo aika hyvin ja paljon. PItkiä ja aika vaikeitakin lauseita ja on kuukauden sisällä oppinut monta lorua ja laulua ulkoa jne. Ja eilen alkoi käyttää kysymyslauseita; " mikä tuo on? Minne äiti meni? " jne. Todella nopeasti on kehittynyt kun ennen heinäkuuta ei sanonut kuin ehkä sanan tai kaksi. Ihan yhtäkkiä rupesi sitten heinäkuussa puhumaan ja nyt jo tekee sen kuin mikäkin vanha tekijä. SUloista mutta haiketa!

Nazu ja tytöt joista pienempi vielä höyhensaarilla