Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomatonta opettasijaisten kohtelua

Vierailija
09.11.2023 |

Olin jokin aika sitten muutamia viikkoja opettajasijaisena eräässä koulussa. Ei voi kuin hämmästellä miten lapsellisia kiusaajia aikuiset etenkin keski-ikäiset naiset voivat olla sijaista kohtaan. Ensinnäkään en ollut saanut minkäänlaista perehdytystä talon tavoille, edes koulua ei minulle esitelty mitenkään puhumattakaan työvälineistä. Jo ensimmäisestä päivästä lähtien minun odotettiin tietävän kaikesta kaiken ja osaavan joka paikkaan. Kun olin pitänyt tunteja koululla eri luokissa ja eri ryhmissä  ja ne olivat mielestäni menneet mukavasti, seuraavana päivänä saatettiin antaa ymmärtää, että juuri minun tunneilla ei opittu. Oppilaat kuitenkin pitivät minusta ja tein tehokkaasti töitä koko ajan. Myös varsinainen opettaja saattoi haukkua jotain toista sijaista tunnilla minunkin kuullen ja näin oppilaille murentaa sijaisten auktoriteettia. Sain monissa tilanteissa kuin koiran kohtelua. Myös suorastaan ovelilla tavoilla minut pyrittiin saamaan näyttämään huonolta.  Minulle myös sysättiin semmoisia tehtäviä, jotka olivat mahdottomia toteuttaa esimerkiksi tietyssä aikataulussa. Saatettiin puhua, miten ikävää on, kun se oikea opettaja on poissa. Ihan kuin se olisi minun syy.  Pitämissäni aineissa minulla on vahvat taidot. Olen korkeasti koulutettu, vaativia töitä tehnyt ja myös pedagogisen koulutuksen omaava henkilö, joka yleensä tulee ihmisten kanssa hienosti toimeen, samoin omien lasteni kanssa. Puhutaan, että on pula sijaisista, no en ihmettele miksi. Jotenkin varsin ristiriitaista, että lapsille ja nuorille puhutaan, että ei saa kiusata muita. Sitten aikuiset itse toimivat pahimpina työpaikkakiusaajina. Tuollaisesta käytöksestä toki kenenkään ei pitäisi välittää. Niin tyhmää ja lapsellista se on.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet myös kohtelevat sijaisia kuin ilmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän