Paljonko maksaisit muotokuvasta?
Hei. Olen aloitteleva harrastajamuotokuvamaalari. Ei mitään kouluja käyty tähän asiaan. Haluaisin harjoitella maalaamista ilman että työt jäävät omiin nurkkiini pyörimään. Ajattelin, että voisin tarjota palvelujani siten, että tekisin töitäni materiaalien hinnalla (20-30e), tällöin työn koko olisi esim.45x55cm.
Kerrothan mielipiteesi, olisitko valmis maksamaan muotokuvasta tuon hinnan? Työn tekemiseen menee useampi päivä ja akryylivärejä olen käyttänyt.
Kommentit (9)
Nämä minun tekemäni ovatkin sellaisia hyvin värikkäitä, esimerkiksi en tee ihoa ihonväriksi. Eivät ole näköistöitä muutoin kuin kasvonpiirteiltä, taide-elementti on siis vahvasti mukana, mikä tekee töistä hyvin erityisiä.
Materiaalien hinta nyt ainakin ja jos olet taitava maine kasvaa ja pystyt ottamaan hieman enemmän.
Pitäisi nähdä edelliset työt ensin. Jos tosi hyviä niin voisin maksaa 200 euroon asti , huonoa en ostaisi ollenkaan
Vaikea sanoa. Itsellä ei ole varoja laittaa tähän lainkaan, mutta jos olisi haluaisin maalauksen, johon on maalattu jotain minusta. Siis muutakin kuin ulkonäkö. Ihmiset haluavat yleensä kauniin kuvan ilman tulkintaa. Kysyy maalarilta voimia ja syö ihmistä.
Jos pystyt maalaamaan muutakin kuin kuvan, voit asettaa itse hintasi.
Vaihtaisin akryylivärit öljyväreihin.
Kuvasta 100-500 (öljy, perinteinen)
Tulkinta, aito maalaus 1000 -
Voisin kyllä maksaa 200€ asti taideteoksesta, joka minua miellyttää. Toisaalta en ottaisi omaa muotokuvaa itselleni vaikka minulle maksettaisiin siitä :D
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa. Itsellä ei ole varoja laittaa tähän lainkaan, mutta jos olisi haluaisin maalauksen, johon on maalattu jotain minusta. Siis muutakin kuin ulkonäkö. Ihmiset haluavat yleensä kauniin kuvan ilman tulkintaa. Kysyy maalarilta voimia ja syö ihmistä.
Jos pystyt maalaamaan muutakin kuin kuvan, voit asettaa itse hintasi.
Vaihtaisin akryylivärit öljyväreihin.
Kuvasta 100-500 (öljy, perinteinen)
Tulkinta, aito maalaus 1000 -
Kiitos vastauksestasi. Toistaiseksi olen pysyttäytynyt akryyleissä, koska ovat helpommat. Tarkoitatko "jotain sinusta" esimerkiksi luonteeseesi liittyvää, tai esim. harrastustasi? Toki olen tälllaistakin halukas harjoittelemaan, toisi työhön tiettyä syvyyttä. Muutenkin työn toteuttaisin asiakkaan toiveiden mukaan, esim. asettelun ja värityksen suhteen. Toki sekin on haaste, jos saa ihan vapaat kädet, jolloin on mahdollista pyrkiä parhaaseen mahdolliseen lopputukseen oman makuni mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisin kyllä maksaa 200€ asti taideteoksesta, joka minua miellyttää. Toisaalta en ottaisi omaa muotokuvaa itselleni vaikka minulle maksettaisiin siitä :D
Kiitos vastauksestasi. Moni haluaakin muotokuvia nimenomaan perheenjäsenestään, esim lapsestaan tai vaikka lemmikistään. Lemmikkien muotokuvia onkin ollut mukava tehdä :)
"Kiitos vastauksestasi. Toistaiseksi olen pysyttäytynyt akryyleissä, koska ovat helpommat. Tarkoitatko "jotain sinusta" esimerkiksi luonteeseesi liittyvää, tai esim. harrastustasi? Toki olen tälllaistakin halukas harjoittelemaan, toisi työhön tiettyä syvyyttä. Muutenkin työn toteuttaisin asiakkaan toiveiden mukaan, esim. asettelun ja värityksen suhteen. Toki sekin on haaste, jos saa ihan vapaat kädet, jolloin on mahdollista pyrkiä parhaaseen mahdolliseen lopputukseen oman makuni mukaan."
Hyvä muotokuvamaalari maalaa sielun. Ikävä sanoa, mutta oma maku ei välttämättä myy. Alku voi olla tosi vaikeaa. Ja jos haluat myydä teet niinkuin tilataan. Raskastahan se on. Minä en kuitenkaan voi tilata mitään. Jos haluat oman tyylisi lävitse viet töitäsi jokaiseen mahdolliseen galleriaan ja kilpailuun, kahvilaan sekä ravintolaan.
Valokuvat tulleet tilalle, ainakaan mitään näköistä ei hyödytä alkaa.