Miksi fazerin sininen on parempaa, kun syö erillisiä käärössä olevia konvehteja kuin levyä?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! Konvehdit ovat parempia kuin levysuklaa.
Niin minustakin. Ja olen pohtinut samaa kuin ap, että miksi. Onko reseptissä tai raaka-aineissa joku ero? Käytetäänkö konvehteihin laadukkaampaa kaakaota tai jotain?
Kyllä niissä molemmissa näyttää olevan täsmälleen samat raaka-aineet, ainakin Fazerin omien nettisivujen mukaan.
Raaka-aineiden laatu, esim. kaakaopapujen viljelypaikka, voi silti vaikuttaa. Jos näihin käytetään jotenkin laadultaan erilaisia raaka-aineita. Siis jos.
Vierailija kirjoitti:
Fazerin sininen ei muutenkaan maistu miltään, Maraboun suklaat ovat paljon parempia.
Just söin Marabouta. Ei ole lähellekään yhtä hyvää kuin Fazerin sininen. Joskus aikanaan tykkäsin Marabousta enemmän, nykyään siinä on enemmän sellaisen halvan joulukalenterisuklaan maku ja tuntuma. Enkä usko että itse suklaa on muuttunut, vaan oma maku.
Vierailija kirjoitti:
Vanha pieni ohut levy oli paras. Uudet pienet levyt ei ole lähelläkään sitä makuelämystä, koska ne on jätetty paksuiksi, ja juuri se levyn ohuus oli parasta.
Tavallinen levy ei ole ollut hyvää laatua enää moneen vuoteen.
Maistoin myös Tobleronea, heitin pois.
Fazerin sininen haisee paskalta. Oli sitten levynä tai konvehtina. En ymmärrä miksi joku haluaa vapaaehtoisesti sitä syödä. 165
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minustakin. Ja olen pohtinut samaa kuin ap, että miksi. Onko reseptissä tai raaka-aineissa joku ero? Käytetäänkö konvehteihin laadukkaampaa kaakaota tai jotain?
Kyllä niissä molemmissa näyttää olevan täsmälleen samat raaka-aineet, ainakin Fazerin omien nettisivujen mukaan.
Raaka-aineiden laatu, esim. kaakaopapujen viljelypaikka, voi silti vaikuttaa. Jos näihin käytetään jotenkin laadultaan erilaisia raaka-aineita. Siis jos.
Kaikki afrikkalaiset Suomeen tuotavat elintarvikkeet ovat kokemukseni mukaan mauttomia, siis huonolaatuisia. Mutta varmasti muuallakin tuotetaan huonoa.
Vaikea uskoa, että Fazer saisi hyvät raaka-aineet pilattua!
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fazerin sininen ei muutenkaan maistu miltään, Maraboun suklaat ovat paljon parempia.
Just söin Marabouta. Ei ole lähellekään yhtä hyvää kuin Fazerin sininen. Joskus aikanaan tykkäsin Marabousta enemmän, nykyään siinä on enemmän sellaisen halvan joulukalenterisuklaan maku ja tuntuma. Enkä usko että itse suklaa on muuttunut, vaan oma maku.
Usko pois, että Fazerin levy on samaa. Mutta ehkä konvehdit on syömiskelpoisia?
Mietiskelin samaa. Se on se rapiseva paperi ja suuhun sopiva koko. Sulaa just hyvin ja pari kolme riittää.
Maistuuko ko. konvehdeissa suklaa kunnolla? Vai saako suklaan makua hakea, kuten levyä maistellessa?
Vierailija kirjoitti:
Mietiskelin samaa. Se on se rapiseva paperi ja suuhun sopiva koko. Sulaa just hyvin ja pari kolme riittää.
Mutta onko suklaan maku suuri elämys? Onko aromikas, toffeemainen, täyteläinen?
Fazerin sininen ei ole missään muodossa hyvää. Kitkerää.
Kyllä ne konvehdit on parempia, suklaamassassa joku ero. Nykyisin palmuöljy pilaa kaikki suklaat.
Sama kuin kokis on parempaa tölkistä kuin pullosta.
Joo ne konvehdit on edelleen ihania! :)
Konvehdeissa on palmuöljyä, mutta fazerin sinisessä suklaalevyssä ei ole.
Normi voimis hotkii levyn maistamatta . Eriksene pakatut pitää aukoa ja menee enempi aikaa eli maistaa enemmän.
Minun mielestäni konvehdeissa varsinkin pinta on koostumukseltaan sellainen kiinteämpi, sileämpi ja tasakoosteisempi, levyissä taas huokoisempi ja rakeisempi. Se vaikuttaa suutuntumaan.
Yleensä tuo johtuu siitä, että kun sinulla on vain se yksi ainokainen konvehti, niin se on kallisarvoisempi herkku verrattuna siihen, että edessä lötköttää kokonainen levy sitä tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaukseni on, että kaakaon laatu on vaan tosi huono.
Vieläkö Fazerin sininen levy maistuu puulta? En ole vuosiin ostanut enkä syönyt, kun viime kerrasta jäi traumoja. Hyi oksennus!
Fazerhan halvinta mahdollista bulkkisuklaata, joka kaukana oikeasta suklaasta, mutta toki on parasta täällä koska halvinta.
Tuorekin on pahaa.