*~*MARRASMURUT VUOSI 2007 *~*
Kommentit (52)
no hei! Ihana lukea muidenkin yö käyttäytymisistä! Itselle tulee parempi olo kun tietää yöllä heräillessään että ei ole ainoa !! Meillä ´kin vauvalla on vaikeuksia päivällä nukkumisessa. Rytmi taitaa olla vähän sekaisin muutenkin joulu hässäköiltä, mutta nyt yritän tasoittaa tätä päiväjärjestystä. Tällä hetkellä nukkuu vaunuissa parvekkeella, toivottavasti nyt pitkään!! Jade nukkuu yleensä tässä päivällä nämä päikkärit kello 10.30-13-14 ja sitten onkin valveilla vaikka selkeästi väsyttää. Kello 16-17 viimeistään lähden iltakävelylle, jolloin saattaa nukahtaa vaunuihin, ainakin kävelyn ajaksi. SItten neitiä kyllä nukuttaakin illalla! Eli jos nukahtaa vaunuihin niin nukkuu sitten tunnin tai kaksi, ja sitten mielellään koko illankin jos vain saisi. Olen kuitenkin herätellyt syöämään säännöllisesti ja vaihtanut vaippaa yms, yritän pitää hereillä. Ei se kyllä yleensä onnistu. Tyttö nukahtaa kello 20-21 ja herää sitten noin puolenyön aikaan, sitten aamuyöstä ja lopulta nykyään ennen kello 7 aamulla lopullisesti. SItten saattaa torkkua sitterissä aamulla noin 45 min. max. että tällainen rytmi meillä, ainakin toistaiseksi! Kaikille hyvää uutta vuotta!
Eli nyt on neuvolassa käyty ja kasvanut oli hyvin.
Joel on nyt siis 2kk ja mitat 57cm ja 5,550kg sekä pään ymp.40.4cm.
Edelleen kasvutahti on pituutta 1cm/viikko ja painoa oli tullut nyt 360g/viikko,pelkällä rintamaidolla.
Aikapaljon noussut viikossa paino ainakin minun mielestä mutta neuvolassa oltiin sitä mieltä että saa nousta tuohon tahtiin.
Paino ja pituus ovat sopusuhtaisia toisiinsa nähden.
Mutta eipä nyt sitten muuta...
toivoovauvaa ja Joel
Toivottavasti uusi vuosi toisi tullessaan uudet kujeet.
Meillä on tosiaan nää pyhät nukuttu tosi huonosti! Tein tänne vauva-palstalle eilen ihan oman pinonkin siitä aiheesta...
Viime yö nyt meni ehkä hiukka paremmin. Nukahti lopulta siinä neljän aikoihin ja sitä ennen oli suht rauhallinen. Sinnikkäästi laskin heti sänkyyn kun alko silmät lupsuun. Pierun päästi aina kun laskin sänkyyn. :) Et ilmavaivoja näytti taasen olevan. Jostain kolmesta sinne neljään sitten karjuttiin enempi ja vähempi.. Mut sitten noustiin jo kymmenen aikaan ylös! Kun tässä viime päivinä on noustu ylös vasta puolenpäivän jälkeen! Et siihen nähden ainakin edistystä.
Vähän ärsyttää kun kämppä on ihan sekasin, kun ei päivällä jaksa mitään tehdä. Ja sitten kun ne päivät alkaakin niin myöhään. Illasta kuitenkin on pyritty toimintoja hiljentään ja rauhottaan. Niin siinä käy äkkiä tunnit vähiin. No en mä silti hirveetä stressiä aio kehittää... Olkoon sitten sekasta.
joelaa ja pikkumies reilu 6 viikkoa
meillä nukutaan yöllä 7-8 tuntia, prinsessa käy nukkumaan 23-24 ja heräilee 7-8 aikaan syömään, sitte vielä otetaan parin tunnin nokoset, ulos lähteään vaunuttelemaan 12 maissa ja vaunuissa nukutaan ainakin 3-4tuntia, iltasella valvoskellaan enemmän ,otetaan tunnin torkkuja ja taas yö unille mennää 23 jälkeen. että hyvin tyttö nukkuu.
ja vatsa siitä vatsataudissa imettämisestä, mulla ei ainakaa onnistunut todellakaan imettäminen kun olin niin heikossa kunnossa ja oksensin koko ajan, mies sitten syötteli pullosta ja minä pumppailin kun pystyin.
kaatta&prinsessa 7 vkoa
Rytmi on meillä vallan mainio, nukkumaan tyttö käy tissin kera klo 23 maissa ja heräilee klo 6-7 aikaan syömään. Tänään tosin vasta klo 8. Ja jatkaa uniaan siitä vielä pari-kolme tuntia, tänään herättiin siis vasta klo 10 jälkeen. Kiva :) Päivällä nukkuu parit lyhyet ja yhdet pitkät unet. Ja kovasti juttelee (yleensä joko neuvolasta saadulle naaman kuvalle tai tissille...) ja hymyilee. Ikää tytöllä siis jo 2,5kk ja kuukauden verran ollut tämä rytmi.
Tänään kotipuntarilla sain tytön painoksi 6,3kg, tiedä sitten mikä on oikea lukema. 4 viikkoa sitten neuvolassa oli 5,6kg.
Kanelisokerilta piti kysyä, että kuinka sun selkä näin ei-raskaana jaksaa? Onko vielä huonossa kunnossa?
Ja synttärionnittelut (myöhäiset) efficalle!
Marrastoive
Aattelin vähän nostella tätä meijän pinoa taas etusivulle... tässä just aamupalaa syön ja selailen nettiä kun pikkunen ei oo vielä herännyt.
Viime yönä oli taas sellanen mukava 22.30-04 pätkä unta ja sitten heräs syömään. Ja jatkoi siitä 7.15 asti unia, sitten söi ja nyt vielä ottaa pienet unet. Tuntuu kyllä että itekin saa mukavasti nukuttua kun pikkunen nukkuu aina sen n.4-6 tuntia yhtä päätä ja hyvä niin :)
Piparminttu ja pikku-ukko 5vkoa+4pv
Ei uskoisi, että on tammikuu kun ulkona on plus asteita!
Tämä mamma pääsee lauantaina hieman viihteelle, kun Veetin tulevalla kummilla on 4kymppisten viettoa. Äiti tulee yöksi hoitamaan Veetiä. Tosin, olen ihan tipattomalla linjalla kun en muutenkaan juuri alkomahoolia ota ja päätettiin tulla vielä yöllä kotiin niin olen sitten miehelle kuskina. Esikko taisi olla 1.5 vee ennen kuin raskin lähteä mihinkään viihteelle.
Viime yönä melkein jo nukuttiin koko yö - unille 21.30 ja aamulla syötiin 5.30 ja senkin syötön tein turhaan kun poika kiekui hetken, lämmitin pullon ja kun menin niin siellähän tämä kultapala kuorsasi niin autuaana. Nostin kuitenkin ja söi ehkä 100ml. Pidän koko yönä sitä, että nukkuu illasta yli 06:n. Sitten merkkaan Vauva-kirjaan tämän " maagisen yön" .
MA ja Veeti 8 vk
Kurja joululoma lapsilla kun ei talvesta tietoakaan, ei taida pohjoisemmassakaan olla? Kohtahan se arki taas alkaa, leppoisaa on sikäli ollut että ei tarvi kellon mukaan mennä. Herätään kun herätään jne. vauva ottaa mukavat aamuunet vielä vieressä klo 9 - 10 asti.
Täällä on paljon puhuttu rytmeistä ja hyvin nukkuvia vauvoja näyttää monella olevan. Lohdutukseksi niille joilla ei näin hyvin nukuta niin ei meilläkään läheskään koko yötä nukuta. Vaan pisin väli on ollut 5 h yleensä herää 3-4 tunnin välein, aamuyöstä useamminkin. Olen varautunut heräämään yösyöttöihin vielä pitkään, keskimmäinen heräili vielä vuoden ikäisenä tissille kunnes lopetin imetyksen ja toteutin lempeän unikoulun.
Minä katson yön menevän loistavasti silloin kun herätään vain syömään ja jatketaan unia ja näin on meillä toistaiseksi mennytkin. Myöskin tiedän että minun kohdallani yösyötöt ( ja muutenkin riittävän tiheä imetys) ovat tae maidon riittämisestä pitkälle joten en siksikään koe niitä kohdallani stressaaviksi. Ja varmaan merkitystä on silläkin että osaan nukahtaa heti uudelleen syötön jälkeen sikeästi.
Sellaista mietin että kuinka kauan teidän vauvat jaksaa yleensä kerrallaan valvoa? Meillä tuntuu tunti olevan melkeinpä maksimi aika. ehkä illalla vähän pidempään.
silvain ja veetuli 5 ja 1/2 viikkoa
ai niin hymy on nyt saatu viimein täälläkin : )
Taisin päästä säikähdyksellä tästä vatsataudista. Oli älyttömän huono olo ja vatsa kuralla. Meidän vauva sen sijaan taisi oksentaa yöllä kerran (tuli vauhdilla ulos ja haisi ihan erilaiselle kuin puklu ->oksennukselle) ja aamuyöstäkin kakoi kovasti jotakin, mutta taisteli sen ilmeisesti takaisin vatsaansa. Tätä kakomista on nyt jatkunut koko aamupäivän. Joka syötön jälkeen tulee aina vähän jotakin ulos. Paukkua pukkaa ja tuo maito nousee mielestäni ylös siinä kun hän punnertaa sitä paukkua...Kuumetta ei ole ja valveillakin tyttö jaksaa hymyillä. En ainakaan vielä ole huolissani, mutta lääkäriin varaudun lähtemään herkästi jos tästä vielä jotakin kehittyy...
Silvain kyseli noista valvomisajoista. Minunkin piti kysyä samaa asiaa jo aiemmin, kun tuntuu, että meillä on jotenkin yli-unelias vauveli :-) Meillä tyttö on nyt liki 6vkon ikäinen, ja maksimi valvomisaika on 1-2h kerrallaan. Iltapäivän ja alkuillan unet ovat vain torkkuja joista tyttö herää helposti. Todella väsynyt hän on yö yhdestä seuraavaan iltapäivään klo 16 saakka. Tällöin tuntuu, kuin hän todella nukkuisi ja heräisi vain syömään, taitaa laskea vielä yöksi tuon klo 12-16 välisen ajan.
Marrastoive: kyllä tuo selkä vielä on kipeä, muttei enää samalla tavalla. Yritän kovasti olla liikkeellä päivittäin, jottei se jumahtaisi ihan kokonaan. Si-nivelet tuntuvat löysiltä, ristiselkää hieman aristaa ja jomottelee, vähän niin kuin kuukautisten edellä ja iskias muistuttelee olemassaolostaan säväyttelemällä oikean puolen pohkeeseen saakka. Jalat myös puutuvat herkästi pakarasta varpaisiin saakka istuessani. En kuitenkaan valita, sillä pääsen sentään kävelemään muutenkin kuin seinistä tukien, kivun kanssa todella oppii elämään... :-). Kaipa sitä pitäisi lääkärissä asian tiimoilta käydä.
Piti kysymäni teiltä, että hikoiletteko öisin? Itse herään joka yö aivan läpimärkänä. Siis tukkakin on märkä ihan kauttaaltaan. Voisi luulla, että olen käynyt suihkussa ja heittänyt vain kylpytakin päälleni. Hikoiluongelmani johtuu luultavasti hormoneista...
Syöttekö muuten nyt imetysaikana jotakin vitamiinivalmistetta? Aloitin tänään Lady Vitan syömisen, lopetan sen myös melko herkästi jos vauva saa siitä vatsaoireita, niissä kun on sitä rautaa, jonka tiedetään aiheuttavan vauvalle vatsanväänteitä äidinmaitoon imeytyessään. en halua taas valvoa useita tunteja yösä itkevän käärön kanssa.
Pitäisi siivota vähän täälläkin. Jos nyt tulisi yllätysvieraita, en takuulla päästäisi heitä sisälle...täällä on ihan hirveä sotku...
Kanelisokeri
Pitää oikein miettiä, että onko meillä jotain rytmiä... Tämän äipän pää on niin onneton, että hyvä kun tietää, kuka on, mikä päivä jne. =O
En uskalla kunnon rytmistä puhua ennen kuin on selkeästi vain parit päikkärit päivässä... Siis ehkä ennen yksivuotispäivää... No, meidän typy tuntuu olevan rauhallisempi kuin veljensä ja vetelee tissiäkin harvemmin. Tosin ei todellakaan niin pitkillä väleillä kuin täällä monella!!! Onnea vaan teille =) Neiti kyllä pysyy oikein hienosti lihassa, vaikka syökin keskimäärin *vain* 3-4 tunnin välein. Veljillään kun syöntitiheys oli maksimissaan se 3 tuntia ja silloinkin aina molemmat tissit. Jotta saakin sitä sitten varmasti laihduttaa nämä raskauskilot... =( Nukkumaan meillä mennään 22-23 ja nukutaan nykyisin ensin sellaiset 5 tuntia. Sitten tisua ja unta n.3 tuntia. Sitten taas tisua ja hereille tai vielä hetki unta. Ennen kuin lähdemme ulos isompien kanssa n.9-10 aikaan, tissitellään taas, mutta aina ei maistu. Ulkona aina nukutaan. Päivä etenee vaihtelevasti hereillä, nukkuen ja syöden. Illalla yleensä voi syödä hiukan tiheämmin. Hereillä voi olla parikin tuntia. Iltasella tulevat sitten ne pienet itkutkin. Muutoin tyttö on tosi *kilttiä* sorttia, kuten anoppi sanoo... ihan kuin sen kiltteyden mitta olisi rauhallisuus ja hiljaisuus =P
Olisikin muuten luksusta, jos saisi sen 5-6 tuntia nukkua itsekin putkeen! Meillä vaan nuo isommat herättelevät sitten sopivasti pitkin yötä. Isompi (3v) on nyt alkanut tulla viereen. Pienempi (1½v) on aina ollut huonompi nukkuja ja heräilee vähintään pari kertaa yössä...
Viihteellä... milloinkohan olen ollut edes muutaman tunnin ilman yhtään lasta!?! Ei muista hän. Olisi kyllä tarvetta vaan ei kykyä ja halua. Tosin tiedän tapauksen, että äiti on lähtenyt kostealle viihteelle kun lapsi niukasti kuukauden... ja yöhoidossa mummillaan ja erossa siten vanhemmistaan lähes vuorokauden... Kukin tavallaan.
Mitenkäs se pääkaupunkiseudun tapaaminen? Olikos siihen ajatusta, halua? Kuka toimisi *koordinaattorina*?
Meillä on ensi viikolla neuvola. Neiti tosiaan kasvaa ja pyöristyy silmissä, vaikka syö mielestäni paljon *huonommin* kuin veljensä. Hymyilee, juttelee, harjoittelee nauramista, huitoo käsillään maailmaa ja *lenkkeilee*, innostuu seurasta, ilmaisee syliinhalun....
Ja nyt tissiä =)
TalviSalama + Tiiti (huomenna 2kk)
Kyllä täällä on hikoiltu ja etenkin kahden ensimmäisen kanssa! Siis todella niin, että on paita ja tukka märkänä. Sitä kesti lähinnä ensimmäisen kuukauden. Varmasti johtuu hormoneista.
En enää syö vitamiineja, kun Multivita loppui jo ajat sitten. Voisi olla tarpeellista, kun ruokavalioni ei ole niitä monipuolisimpia...
TalviSalama
Enpä oo hirmusesti kerinny tänne kirjotteleen taas...noo...
Pojan kanssa oltiin taas tänään Porin reissulla ja niin siinä vaan sitte kävi, että poika joutu jäämään osastolle tiputukseen =( !!! Paino vaan laskee ja laskee, nyt ollaan jo melkein 300g alle syntymäpainon. Johtuu ihan siitä sydämestä (ilmeisesti vajaatoimintaa...) ja nesteenpoistolääkityksestä jne...
Mä oon ite ihan kuitti... Tissimaidon antaminenkin loppuu (sekin vähä), koska pojalle alotetaan huomenna ravintolisä ja sitä ei vissiin voi tissimaitoon sekottaa.
Molemmat miehen kanssa kovasti toivotaan,että se sydänspesialisti sillon 13. päivä sanois että poika leikataan mahdollisimman pian,olis yhdenlainen stressi ja murhe vähemmän.
Nyt on kamala huono äiti-syndrooma,kun ei osaa edes lastaan ruokkia ja saada sen painoa nousemaan...vaikka eihän se mun vika oo mutta ainahan sitä näin aattelee.
Nyt on pakko mennä nukkuun ni jaksaa aamulla lähtee sitä pikkumiestä kattomaan=)!
Palailen taas ja koittakaahan muut pärjäillä ja jaksella=)!
Tiitiäinen78 ja poitsu reilu 7vkoa
Huomenna aamulla olisi lääkäri ja silloin keskustellaan siitä mikä ehkäisykeino olisi mulle kaikista sopivin. Kapselia mietitään mutta en tiedä voinko perussairauteni vuoksi saada sitä. Se jää nähtäväksi.
Samalla pyydän rotavirusrokotereseptin tytölle. Rokotatteko te lapsenne rotaviruksen varalta? Oli myös tarkoitus seurata tuota vuotoa mikä mulla oli vielä viikko sitten mutta koska se loppui tuossa joulun jälkeen niin siihen tuskin nyt enää puututaan.
Itse olisin valmis saamaan uusia ystäviä :) joten itse voisin tulla tapaamaan muita marrasmuruja jos sellainen tapaaminen saadaan aikaseksi. Siskon laskettu aika lähenee...jännittää! :) Serkuksille tulee ikäeroa vain muutama kuukausi. Hiljaa mielessäni toivon että siskoni saisi tytön ;) koska tää meidänkin pikkuinen on tyttö niin ... heistä voisi tulla ylimmät ystävykset :) ja samat leikit ja kaikki. Saisin samalla annettua meidän tytön pieniksi menneitä vaatteita eteenpäin. Poika jos tulee niin ei sekään menoa haittaa :D saattaahan heistä silti tulla ylimpiä ystäviä mutta jooh, mulla on oma lehmä ojassa joten ehkä annan luonnon päättää enkä puutu asiaan tämän enempää.
Ystävät vaan katoaa, eivät ole ottaneet yhteyttä paljoakaan tytön syntymän jälkeen, itse ole kyllä yrittänyt mutta en tiedä mikä heitä riivaa kun yhtäkkiä olen heille ilmaa...
Nyt sitten vain suunnittelemaan sitä tapaamista, minä olen yksi erittäin innokas tapaus :)
Nyt nukkumaan!
Huomenna lisää.
Swehina
Yksi hormoonihörhö täällä istuu ja kaikki muut nukkuu!
RYTMISTÄ:tai sen puutteesta...Meillä päivä alkaa yleensä 9-10 maissa. Sen puolitoista tuntia yleensä valvoo ja sitten parvekkeelle. Parvekkeella nukkuu 3-6(!) tuntia. Nukahtaa pukiessa ja harvoin tarvitsee välissä tutin laittoa. Kotona nukkuu sitten sitterissä pienempiä unia loppupäivästä. Nukkumaan menee noin puolenyön paikkeilla. Tietysti jos liikkeellä ollaan, niin rytmi eri. Vaunuissa ja autossa nukkuu. Sitterissä/yksin ei välillä viihdy pätkääkään. Toissapäivänä sainkin rengasliinan ja eilen siihen ohjausta = ).
HIKOULUSTA:täälläkin hikoillaan! Tyynyliina ja peiton yläpää on märkänä. Rintojen väli/aluset märkänä...
TAPAAMINEN:minä siitä ainakin kerran mainitsin. Pitäisi kartoittaa ketä kiinnostaa ja sitten vaikka äänestää, että onko paikka Hesa, Lahti, Tampere vai joku muu. Pääkaupunkiseudulta ja Pirkanmaalta taisi olla aika paljon porukkaa. Minä ainakin tulen mukaan!
Kyseliköhän joku vielä muuta...?
Heräis nyt toi jätkä, kun mun vasen rinta huutaa apua! Liivinsuojus ja rintsikat litimärät!
TIITIÄINEN: Voimia teille! Kyllä kaikki hyvin menee! Juuri teidän tilanteesta silloin alussa lukiessani ajattelin, että nyt tuntuu todella hyvältä, että leikkaus oli silloin 4 päivää vanhana! Nyt on jo kaikki ohi ja mieli aika levollinen. Koko ajan sitä kyllä kyttää syömisiä ja väsymystä, mutta niinhän jokainen äiti tekee, oli sitten täysin terve lapsi tai ei. 18. tammikuuta meillä seuraava poli ja sitten mennään maalis-huhtikuuhun jo. Arpi on tosi pieni ja siisti. Hiukset eivät ole vielä kasvaneet niille paikoille, joissa tipat oli. Kirjoittele vaikka s-postia, jos haluat. Eli Effica@netti.fi
Ristiäiset lauantaina! Ihanaa! Pappi kyseli, onko porukassa kovia laulajia. Sanoin, että minä olen, mutten pysty laulamaan tai rupean itkemään... Ystävä sä lapsien saa varmasti tipan linssiin, kun rupeaa alkuaikoja miettimään.
Viihteellä en ole ollut ties koska viimeksi. Toissa uutena vuotena meillä oli bileet, että silloin vissiin! Eipä ole kiirekkään. Joskus keväällä sitten leffaan tms. Poikahan suostuu kyllä pullosta juomaan ja lypsettyä maitoa on pakkasessa. Kummitäti lupasi joskus pojan ottaa!
Nyt kuuluu ähinää... Tissi äkkiä suuhuun!
Effica ja nukkuvat muksut
Tiitiäiselle voimia :)
Nukkuuks muuten teijän muiden vauvat mielellään päiväunia omassa sängyssään? Kun meillä nukkuu paljon paremmin vaunuissa ulkona ja mietin tässä että miten saisin kätevästi pikku-ukon nukkumaan sängyssään kunnon päikkärit, eikä mitään 30 minuutin pätkää vaan...
Syliin nukahtaa mutta kun siirtää sänkyyn niin jos ei heti herää, niin jossain viim puolen tunnin päästä aika usein heräilee. Ja hyssyttely ei auta, ei rauhotu enää unille sillä kertaa vaan tarvii nostaa sängystä pois.
Tokihan parvekkeella nukuttaminen nyt onnistuu, mutta siltä varalta täytys saada unet sisällä maistumaan päivällä yhtä hyvin, JOS vaikka tulee kovat pakkaset jossain vaiheessa...
Piparminttu
Kyselinkin tosta sängyssä nukuttamisesta päivällä jo aiemmin, mutta siihen ei tullu hirveesti vastauksia joten sen takia se kysymys on tossa taas... ;)
Joku kyseli vitamiineista, mä syön Multi tabseja, jotka on tarkotettu raskaana oleville ja imettäville. Ja sitte Obsidania (ei kyllä vitamiini, mutta kuitenkin...) matalan hemoglobiinin takia.
Tietty ruokavalio pitäs olla varmastikin PALJON monipuolisempi, tuntuu vaan ettei mitään salaatteja ehdi tehä päivisin ollenkaan kun päivät menee niin ton pikku-ukon kanssa touhutessa.
Piparminttu
Herra on kohta 2kk vanha ja nukkunut omassa sängyssään vissiin kaksi kertaa...
Ihan sama, juttu, että kun siitä lämpimästä, pehmeästä sylistä kovaan ja kylmään sänkyyn kippaa, niin herääminen on taattu.
Tarvis vissiin myös yrittää opetella tuohon sänkyyn.
Tuossa aiemmin viestiä kirjoittelin. Pikku-ikko otti tisua ja nukuttiin sitten tähän asti = ). Nyt tuli esikko herättämään.
Tiitiäiselle jaksamista! En osaa edes kuvitella sitä huolen määrää mikä sinulla tällä hetkellä on. *halaus* Älä siitä imetyksestä nyt murehdi, vaikka kyllähän se tietenkin harmittaa. Pääasia on, että vauva saataisiin kasvamaan ja vahvistumaan.
Sänkyyn nukahtamisesta: Meillä tuppaa myös olemaan niin, ettei tyttö suostu nukkumaan omassa pedissään kuin öisin ja jos suostuu muulloin, on neidin oltava niin väsynyt sänkyyn laitettaessa, ettei välitä mihin hänet lasketaan. Nukahtaa kyllä sänkyyn kun hetki on oikea ja todellakin on unen aika. Illat menevät sylitellen ja tisutellen. Meillä on muuten ollut paljon enemmän kiinni patjasta kuin sen viileydestä, että miten sinne petiin suostutaan jäämään. Tälle kolmannelle tajusimme ostaa paksumman (10cm) ja mukavamman patjan (ei kuitenkaan mikään upottavan pehmeä). Nukkuu sängyssään paremmin kuin sisaruksensa aikanaan. He kun eivät suostuneet jäämään sinne lainkaan. Nukahtamista helpottaa se, että ottaa vaikka vauvan peiton mukaan imetyshetkeen ja laskee vauvan nukkumaan niin, että häntä ympäröi jo valmiiksi lämpöinen peitto.
ON: Enpä ole vielä edes päivävaatteita saanut päälleni puettua. Aino tuunasi kakkaa koko aamun, enkä oikeasti voi käsittää, miten kakkaaminen on niin vaikeata. Sellaista kovahkoa tahnaa neiti sai aikaiseksi, ummetusta siis, vaikka on täysin rintaruokittu lapsi -Käsittämätöntä, mistäköhän tuokin nyt johtuu...? No nämä minun murheeni ovat ihan mitättömiä esimerkiksi Tiitiäisen murheisiin verrattuna...
Tänään olisi tarkoitus käydä ostamassa kokeilumielessä ruskovillan kestovaippoja. Nuo ostamani AIO-vaipat ovat jotenkin tönkköjä ja isoja ja ajattelin nyt sitten olla täysin luomu...nuo villavaipat eivät liene niin kamalan tönkköjä, tosin vähän mietityttää ne villaiset vaippahousut, että pistelevätkö ne vauvan iholla ja kastuuko vauva kauttaaltaan jos pissaa paljon, kuten meidän tyttö. Onko täällä joukossamme muita, jotka ovat kokeilleet noita Ruskovillan kestoja? Kokemuksia otan ilolla vastaan, ennen kuin ostan koko satsin vaippoja...paketin hinta on niin suolainen (n. 200e), etten halua riskeerata ennen kuin kokeilen ensin parilla, kolmella vaipalla.
Kiva, että muutkin hikoilevat:-) Ajattelin jo olevani ihan mummotautinen...löysin toissapäivänä täysin harmaan hiuksenkin päästäni ja ajattelin että nyt se on sitten menoa...eikä ikää ole kuin kohta 34v!
Minä olen ainakin ihan kiinnostunut mahdollisesta tapaamisesta, tosin pääsen vain Tampereen keskustan alueelle ja mielellään aamupäivällä ;-) kun minulla ei ole päivisin autoa käytössäni, enkä muutenkaan uskalla vielä ajaa meidän uudella tila-autolla. Päätin siirtää ajokokemuksen kesälle...jos uskallan silloinkaan.
Kanelisokeri
Tylsät kelit ,toista viikkoa jo sisätiloissa.Koululaisilla on tylsää,onneksi ollaan käyty muutama kerta luistelemassa hallissa niin tulee sentään jonkun verran liikuttua. Uimaan voisi kohta jo mennä,mutta jonkun pitäisi hoitaa vauvaa ja olla aika lähellä jos paniikki iskee..
Meillä ei ole minkäänlaista rytmiä.Päivällä neiti nukkuu miten sattuu, todella lyhyitä pätkiä.Joskus alkuillasta voi nukkua jopa pari tuntia. Neiti viihtyy onneksi vaunuissa ja nukkuu vaikka kuinka kauan jos olemme shoppailemassa :) Pitäisi jaksaa harrastaa sitä varmaankin??
Ristiäiset reilun viikon päästä,en jaksaisi järjestää sellaista ja katsella sukulaisia..Tekisi mieli kutsua ainoastaan kummit.
t.Jas ja pikkuneiti 5,5 viikkoa