Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kohtalotovereita? Vinkkejä otetaan vastaan...

01.01.2007 |

Mikä avuksi kun 6kk poitsu heräilee yöllä kahden tunnin välein?

Ei syö enää yöllä ja rauhottuu kyllä tutille alkuyöstä

mutta kun herää 05 jälkeen, niin nukuttamiseen menee ainakin tunti ja siitä suurin osa vietetään huutaen:(

Jos nukuttaminen onnistuu, niin nukkuu vielä 08 asti. Joskus ei onnistu...

Syö päivällä kiinteitä ja illalla kunnon puuroannoksen ja vielä velliä/maitoa päälle. Nukahtaa hyvin omaan sänkyynsä 21 maissa mutta herää aina samoihin aikoihin eli 23.30, 01.30, 03.30 ja sit 0500-0600 välissä.

Heräämisestä on ilmeisesti tullut tapa, millä sen saisi pois?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jonkinlaista unikoulua tuo kuulostaisi vaativan.

Perinteisestä unikoulusta voi kysyä esim. neuvolasta, suosittu vaihtoehto on ns. lempeä unikoulu, joka perustuu Elisabeth Pantleyn kirjaan Pehmeä matka höyhensaarille (löytyy kirjastoista tai voi tilata kirjakauppaan).

Vierailija
2/4 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä, poikamme heräili öisin n. kahden tunnin välein ollessaan 7-8kk ikäinen. Imetin tuolloin (sai siis toki jo kiinteitä) ja koitin aina ensin saada rauhoittumaan ilman syöttöä, mutta ei herra rauhoittunut vaan nukahti vasta heti syönnin jälkeen. Itselläni oli tunne että poitsu imee äipän kuiviin ja aamuisin oloni oli toisinaan haamumainen, mutta aina se päivä alkoi paistamaan kun lähdettiin esikoisen kanssa puistoon kavereita tapaamaan. No tuo vaihe meni ohi näin jälkikäteen muisteltuna melko nopeasti (tosin yöllä tunnit ovat lyhyitä ja tuntui että olen kokoajan hereillä vaikka en ollut , kello se todisti) ja tuohon samaiseen aikaan herra sitten kasvoi hurjaa vauhtia eikä siitä yö syöpöttelystä jäänyt tapa ainakaan meille. Vaan herra alkoi taas nukkumaan yönsä kunnolla. Ja itse sain nukuttua enemmän, kuin että olisin päivystänut yöllä pojan sängyn vierellä ja koittanut saada häntä nukahtamaan ilman syöttöä.

Siis pointtini on se että kannattaa koittaa josko yöheräily johtuu ravinnon tarpeen lisääntymisestä syystä tai toisesta. Ja voihan olla että jos annat maitoa vaikka vain kerran yössä niin se riittääkin hänelle. Vauvat ovtat niin ihanan ihmeellisiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kahden yön jälkeen kun oli vain isä antamassa tuttia. Itse nukuin eri huoneessa, ja tulin vasta aamulla imettämään. Minulta tutti ei kelvannut, vauva " haistoi" äidin ja huusi kunnes sai rintaa. Kahtena yönä mies siis heräili parin tunnin välein (alkuyöstä useamminkin) ja antoi tutin ja rauhoitteli lasta silittelemällä ja tassuttelemalla. Kun vain mies oli paikalla, vauva ei itkenyt rinnan perään vaan nukahti tutin kanssa. Jo kolmantena yönä poika ei enää heräillyt! Olen palannut makkariin nukkumaan eikä ole ollut heräilyjä. Kieltämättä meni niin ällistyttävän hyvin tämä " unikoulutus" etten oikein vielä uskokaan. Eikä tarvinnut siis huudattaa. Vauva täyttää kohta 6 kk ja jonkun verran kiinteitä syödään.

Luulen että meillä oli myös hyvä tuuri kun onnistui näin hyvin, mutta kannattaa varmasti kokeilla tätäkin jos mahdollista. Meillä se onnistui nyt kun mies oli välipäivät lomalla. Tsemppiä!

Vierailija
4/4 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin huonosti alkuperäisen viestin, ei teillä ollutkaan enää yösyöttöjä. Vauva sylissä tulee hutiloitua :) No, ehkä kirjoituksestani sattuu olemaan jollekin muulle jotain hyötyä.