Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te jaksatte huonosti koulussa pärjäävien teinienne kanssa?

Vierailija
08.11.2023 |

Eikö tulevaisuus pelota?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mietitty kun ymmärrettiin realiteetit heti. Tähtäimensä oli ammattikoulu. Sen verran pinnisteli, että pääsi opiskelemaan. Ei ole tyhmä mutta erinäisten syiden takia alisuoriutuu. Amis mennyt hyvin, jopa erinomaisesti kun päässyt oikeisiin töihin. Ei ole lukuihmisiä tämä lapsi. Kaikki käytännön tekeminen taas onnistuu loistavasti. On myös töissä koulun ohessa, sai harjoittelupaikasta heti töitä. Olen ylpeä lapsestani vaikka peruskoulu ei sujunut.

Vierailija
22/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni halusi välttämättä lukioon, vaikka koulussa käynnin ongelmia oli jo yläkoulussa. No, nehän ovat jatkuneet lukiossa. Olen ehdottanut amista, mutta ei missään nimessä sovi. Itse olen uupunut valtavaan tuen tarpeeseen, apua on ollut vaikeaa saada. Surettaa myös tosi paljon lapseni tilanne, en tiedä enää miten muuten voisin auttaa. Tulevaisuus huolestuttaa, totta kai. Kotona poika voi onneksi hyvin, ilmeisesti koulukiusaaminen aiheutti sosiaalisten tilanteiden pelon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En meinaa jaksaa jatkuvaa huolta, myös tulevaisuudesta. Olen yrittänyt saada itseäni etäämmälle, että en olisi niin rikki koko ajan, mutta en onnistu. Hirveää seurata avuttomana vieressä, kun toinen rimpuilee ja kipuilee. Välillä se on huolesta ahdistunut ja lannistunut, välillä se pakenee tietokoneelle. En ilmeisesti pysty auttamaan, olen monta vuotta yrittänyt tsempata ja kannustaa ja luoda toivoa. 

Tuleva nisti, hyvin sä vedit!

Vierailija
24/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa omalta kouluajaltani sen, että 25 oppilaasta 5 jatkoi lukioon. Muut menivät kymppiluokalle ja heillä oli muita suunnitelmia. Heistä yksi on sairaalassa osastonhoitajana nykyään ja muutama muukin on sotealalla sairaanhoitajana. Pari on yrittäjänä. Joidenkin urat menevät eri tietä kuin valtavirran ja sitä on joidenkin vaikea ymmärtää ja hyväksyä. 

Vierailija
25/25 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En meinaa jaksaa jatkuvaa huolta, myös tulevaisuudesta. Olen yrittänyt saada itseäni etäämmälle, että en olisi niin rikki koko ajan, mutta en onnistu. Hirveää seurata avuttomana vieressä, kun toinen rimpuilee ja kipuilee. Välillä se on huolesta ahdistunut ja lannistunut, välillä se pakenee tietokoneelle. En ilmeisesti pysty auttamaan, olen monta vuotta yrittänyt tsempata ja kannustaa ja luoda toivoa. 

Tuleva nisti, hyvin sä vedit!

18-vuotias jo eikä käytä päihteitä lainkaan, ei ole edes alkoholia kokenut. Terveys tärkeää ja treenaa tosi paljon. Senkin tollo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme