Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivouspalvelusta kyselisin

01.01.2007 |

Ollaan päädytty helpottamaan arkeamme ottamalla siivousapua kotiin.

Onko kenelläkään kokemuksia Itä-Vantaalla palvelujen tarjoajista?

Käsittääkseni hinnat ovat kutakuinkin samaa luokkaa, mutta kaikesta muusta kyselisinkin.

Suositelkaa hyviä ja onko huonoja kokemuksia?

Emme ole aikaisemmin tällaista käyttäneet, joten nyt hieman hirvittää, vaikka samalla se on upea juttu...

Mitä pitäisi ottaa huomioon (tähän tietysti osaavat kaikkialta kotoisin olevat ko palvelun käyttäjät varmaan vastata)

Kaikki tieto/ vinkit tervetulleita!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla tuntuu olevan aikamoiset myyjän markkinat tässä asiassa, eli asiakkaita riittää. Sopivaa firmaa ei oikein löydä kuin kokeilemalla, jos ei sitten joku tuttu satu suosittelemaan jo hyväksi havaitsemaansa yritystä.

Meillä oli muutaman kuukauden sopimus Lekatorin kanssa, ja heistä minulla ei ole kyllä mitään hyvää sanottavaa. Kahden tunnin siivousaika jäi melkein aina vajaaksi (eli laskuttivat enemmän kuin tekivät), siivoojat olivat aina eri ihmisiä, aina oli kova kiire, siivouksen jälki oli todella huonoa, eikä edes kaikkia sovittuja töitä tehty ollenkaan. Vastaavia kokemuksia olen kuullut jälkeenpäin muiltakin.

Kuulostele kokemuksia, ja tilaa joku hyvämainen firma. Jos ovat huonoja, vaihda seuraavaan.

Onnea metsästykseen!

Vierailija
2/8 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

numero löytyy ainakin Vaaralan pienen k-kaupan ilmoitustaululta

tekee duunia koko rahan edestä, suosittelen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekator kävi tekemässä meillä muuton yhteydessä pari siivousta enkä ollut kovin tyytyväinen siivousjälkeen. Heillä oli jatkoa ajatellen myös se miinus, että mitään vakisiivoojaa ei ollut antaa. Jostain toisesta isosta firmasta pyysin myös tarjousta mutta heidän kanssan tökki tämän vakisiivoojan puuttumisen lisäksi se, että vakipäivää ei voitu antaa (olisi pitänyt itse tsekata netistä etukäteen milloin siivooja tulee). Tämän lisäksi jälkimmäinen firma olisi edellyttänyt meidän laittavan ulko-oven läheisyyteen jonkinlaisen avainboxin kiinni, josta sitten vuorossa oleva siivooja olisi saanut avaimet itselleen.

Meillä tuo vakipäivä (kaksi koiraa pitää laittaa pois tieltä!) on ihan ehdoton vaatimus. Samoin halusimme vakisiivoojan sillä hälytyskoodeja ei haluttu antaa useammille. Etsinkin sitten netistä toiminimellä töitä tekeviä " yksityisiä" siivoojia ja pienen soittelurumban jälkeen löysin siivoojan, jolla sattui olemaan yksi aika vapaana. Kannattaa pyytää suosituksia, teettää pari koesiivousta ja ennen kaikkea sopia kirjallisesti siitä mitä siivoukseen kuuluu. Olemme olleet todella tyytyväisiä kaksi kertaa kuussa tapahtuvaan yleissiivoukseen ja monesta muusta asiasta olemme valmiita tinkimään ennen kuin siivoojasta luovutaan;)

Vierailija
4/8 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi Kodinavuksista yksi vakkarisiivooja 2 viikon välein. Hän alkoi sairastelemaan ja sijaisiin en koskaan ollut tyytyväinen. Tajusin vasta sen jälkeen kuinka hyvä tämä vakkari olikaan ollut, niin tarkka ja kukaan ei ole saanut keraamista liettä kiiltämään sammalla tavalla.

Halusin vaihtaa siivouksen kerran viikkoon, mutta vakkarille ei käynyt ja tympiinnyi reklamointiin, joten lopetin.

Uusi siivousfirma löytyi helposti ja sain pirteän oloisen siivoojan. Sitten ilmeni että he eivät kerro tarkkaa kellon aikaa koska tulevat -paitsi lisämaksusta. Samoin käyntilisä per käynti tuli yllärinä. Sovittiin kuittenkin että ennen k.10 he eivät tule. Tänään heräsimme k.8 (3 tunnin unien jälk) ja siivooja oli tulossa. Ei kun sängystä ylös. Oli sitten jättänyt juu muutamia oleellisia asioita tekemättä (päiväpeitto, sohva, vaatteet pihalla) .

Nyt sitten tulee eräs yksityishenkilö käymään ja ehkä kokeilemme häntä. Ei siis mikään siivousfirma, mutta tekee omalle tmi:lle.

En sitten tiedä onko sillä merkitystä, että onko oikea siivousfirma vaan tavan ihminen, joka osaa kuulemma siivota??

Enkä tiedä tästä nykyisestä, että kuinka tarkka sitä pitää itse olla ja kuinka paljon katsoa sormien läpi. Mahtavahan tämä on tulla puhtaaseen kottiin!!!

Vierailija
5/8 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että onko 2 viikon välein liian harvoin käydä, jos ei itse jaksa juurikaan imuroida ja pyyhkiä pölyjä sillä välin?

Vierailija
6/8 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta joka toinen viikko on liian harvoin, ainakin jos haluaa että paikat on suunnilleen kuosissa ilman että itse tarvitsee siivota.

Meillä on aikaisemmin ollut kahdesta isommasta firmasta siivoja, molemmista reilun vuoden ja olin kumpaankin niin kauan tyytyväinen kun vastaava (joka siis vaihtoi ekasta paikasta toiseen) siivosi meillä. Aina kun joku muu siivosi, jälki oli aika ala-arvoista. Senpä takia taas kesällä vaihdoin yksityiseen ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Ei ole mitään valitettavaa ollut vielä puolen vuoden aikana.

Vierailija
7/8 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatteko yksityiselle saman hinnan kuin firmoille?

Eräs yksityinen haluisi että maksetaan pimeänä, jolloin hänelle jää kaikki käteen. Siis tietenin tuntitaksa on silloin yli puolet vähemmän.

Me ei vaan periaatteesta haluta tukea pimeää työtä, mutta kuitenkin on käynyt mietityttämään.

Myös sen pohdin, että mitä se se kertoo ihmisestä jos haluaa palkan piemeänä?

Perusrehellisyys ja arvomaailma???

-kommetteja

Vierailija
8/8 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin jo arvomaailma estää pimeän työn teettämisen varsinkaan säännöllisesti (on vähän eri asia jos joku sukulainen käy auttamassa muutaman tunnin vaikka tapetoinnissa ja hänelle antaa jonkun kympin vaivanpalkkaa, kuin esim. juuri viikkosiivous).

Olen pohtinut asiaa myös riskinäkökulmasta. Mitäs sitten, jos siivooja vaikka liukastuu ja lyö päänsä ja loukkaantuu vakavasti teillä siivotessaan? Pimeällä siivoojalla tuskin on vakuutuksetkaan kunnossa, etkä itsekään saa korvausta mistään vaikka kävisi kuinka pahasti. Entä jos huomaat kotiin tullessasi, että asunto on tyhjennetty poissaollessasi? Olet itse antanut pimeälle siivoojalle avaimet asuntoosi -> mikään vakuutus ei korvaa ja poliisille ilmoittaessasi joudut myös selittelemään pimeän työn teettämistäsi.

Joten itse kyllä mieluummin käytän ihan laillisia siivoojia ja makselen alvit kiltisti. =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän