Nyt potkaiset itseesi ryhtiliikkeen !
Notkutko täällä päivät ja illat?
Menevätkö ns vapaahetket päämäärättömään surffaamiseen?
Katsotko telkkaria yli 2 tuntia illassa?
Jätätkö hommia tekemättä tai lykkäät niiden tekoa aina myöhemmäksi?
Oikein hyvää keskiviikko-huomenta, mukavaa että olet jo tunnistanut että jotain asioita pitäisi muuttaa omassa elämässä. En tarjoa mitään taikakeinoa, en myy mitään. Löysin vain niin mahtavan kirjan vajaa vuosi sitten, että se muutti elämäni. Sen sijaan että annan asioiden vain tapahtua, kitisen turhista ja olen passiivinen päivästä toiseen, tarkistan aamulla mitä päivänä aikana pitää saada aikaan ja mitä on huomenna tulossa. Samalla sovitellaan miehen kanssa asiat ja aikataulut toimimaan. Tämä vie vain n vartin aamuisin ja on todella sen arvoista.
Mies innostui myös keväällä lukemaan kirjan ja uskokaa pois, meillä menee ihan hienosti. Haluan jakaa tämän kirjasuosituksen kanssasi. Kirja nimeltään "For the rest of your life", kirjoittaja Stephen Covey. Luin kirjan tehden muistiinpanoja, pistin omat "huonot tavat" paperille ja muutaman tunnin mietin, miten muuttaa elämääni ja miten ohjata itse elämää, ettei se ole vain ajelehtimista tapahtumasta toiseen. Ota oma elämä hallintaasi!
Kommentit (26)
Poljen 200 km viikossa. Teen projektiani aamuin illoin. Trollaamiselle ei jää kovin paljon aikaa - pitäisi ryhdistäytyä. Muutenkin, olen suunnitellut ensi vuodelle monipuolisempaa tekemistä; osaisin sitten myös trollata paremmin.
Nyt hyödynnän aikaa tekemällä asioita samansikaisesti: syön lounasta, trollaan, js kuuntelen jotain YouTubesta (nyt perusasioita
)Hyvä oli aloitus. Noissa amerikkalaisissa "itsehoito"-kirjoissa on sellainen puute, että niissä elämä on yhtä suorittamista. Perusajatus on hyvä, mutta kannattaa jättää myös ohjelmoimattomia hetkiä jokaiselle päivälle. Nämä ovat lepohetkiä, ajatuksen nollaamishetkiä ennen uutta asiakasta tai asiaa.
Illan ohjelmoivat pojalle ääkiekkoseuran ohjelmanlaatijat, ratsastuskoulun valmennukset tytölle. Kyllähän tämä melkoista matalaliitoa on pahimmillaan, jokaisen on tehtävä osansa tai kaikilla sakkaa arki-ilta. No, nyt tämä ensimmäinen aamun pikatauko on ohi, jatketaas töitä.
Vierailija kirjoitti:
Poljen 200 km viikossa. Teen projektiani aamuin illoin. Trollaamiselle ei jää kovin paljon aikaa - pitäisi ryhdistäytyä. Muutenkin, olen suunnitellut ensi vuodelle monipuolisempaa tekemistä; osaisin sitten myös trollata paremmin.
Nyt hyödynnän aikaa tekemällä asioita samansikaisesti: syön lounasta, trollaan, js kuuntelen jotain YouTubesta (nyt perusasioita
)
SAman sikaisesti... koska aika on "illuusio".
Mitäpä minä työtön muuta tekisin kun notkuisin täällä?
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä minä työtön muuta tekisin kun notkuisin täällä?
Niinpä. Ei työttömänkään maksa kestä jatkuvaa pahennuksen herättämistä. Eikä siihen riitä rahatkaan niin jää vielä notkuminen netissä.
Et sinäkään penaalin terävimmältä vaikuta.
Kaikki ihmiset eivät ole samalla aaltoviivalla, eivätkä elä samanlaista elämää.
Täytyy olla aika yksinkertainen, jos ei tajua tätä.