Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poistetaanko julkisella pienemmällä kynnyksellä tulehtunut hammas? Vai tekevätkö juurihoidon?

Vierailija
07.11.2023 |

Eräässä hampaassa on oireeton tulehdus ja fisteli juurenjärjessä ikenessä. Se selvisi yksityisen tarkastuksessa syyskuussa. Jäin työttömäksi joten yksityisellä en juuri nyt pysty sitä hoidattamaan, ja aika julkiselle on joulukuussa. Pelkään vain julmetusti sinne menoa, kun joskus aikoinaan eräs lääkäri ehdotti lohjenneen juurihoidetun hampaan poistoa. Siinä se hammas on edelleen paikallaan vielä 8 vuoden jälkeen. 

Niin että tekevätkö julkisella juurihoidon vai intoavatko hampaan poistamisesta? Kokemuksia vs. yksityinen, kiitos :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/5 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmahampaan jälkeen neljännen takahampaan repivät pois eivätkä suostuneet tekemään juurihoitoa. Muihin tekevät juurihoitoja.

Näin Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevät molemmat. Ensin juurihoito ja kun se ei onnistu, hampaan poisto. Mulle tehtiin molemmat toimenpiteet saman käynnin aikana samalle hampaalle. Olen kuullut myös, että tehdään juurihoito ja jonkin ajan kuluttua hampaan poisto. Eli parempi vain poistaa suoraan, kun se juurihoito on noin hankala tehdä.

Vierailija
4/5 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ovat juurihoitaneet.

Poistoa ehdottavat jos hampaan ennuste on huono.

Yksityinen voi hoitaa toivotontakin hammasta, saa paikata ja rassata monta kertaa, lopuksi poistaa.

Vierailija
5/5 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tulehduksen vakavuudesta. Mulle on julkisella tehty sekä että. Jos tulehdus on paha ja märkivä, niin sitä on joskus mahdotonta saada hoidettua lääkkeillä ja juurihoidolla. Silloin ei auta kuin vetää hammas pois.