Tajusin juuri, että ei lapsia tähän suhteeseen
Mies jatkuvasti puhuu sitä, että kun on työpäivän päättänyt niin on vapaalla ja viikonloput on rennosti ja hänellä on oikeus olla silloin rauhassa. Lomat ovat vain rauhassa oleilua ja hänellä pubeissa pörräämistä. Mies on puhunut sitä, että haluaisi lapsia ja olisi kiva olla isä ja sitten kun ollaan naimisissa niin sitä ja tätä.
Viikonloppuna näytti jonkun videopätkän kuinka mies oli tehnyt työpäivän ja kotona vaimo antoi listan tehtävistä, jotka voisi hoitaa yhdessä illan aikana. Mies oli närkästyksissään kuinka tuollaista vaaditaan kun mieshän on töissä ollut koko päivän. Sanoin sitten, että niin luultavasti se nainenkin on ollut ja lapset on yhdessä päätetty tehdä niin ei siinä kummallakaan mitään vapaata ole.
olen yli 30:n ja tässä on pari vuotta lapsikuumetta ollut. En vain halua tähän suhteeseen yhtään lasta, mies ei kanna omaa osuuttaan kuitenkaan. On nytkin sitä mieltä, että kun vain omistaa asuntonsa niin se on siinä ja hän on osuutensa hoitanut. Välillä siivoaa asunnon (ehkä kerta kahteen kuukauteen) ja tekee ruokaa niin hommat on hoidettu. Emme asu yhdessä ja miehen puheet ovat yhteenmuuttamisen innon täysin kyllä tyrehdyttänyt. Haluan kuitenkin olla tämän miehen kanssa, koska yhteiselo sujuu kivasti ja tykkään miehestä todella. Naimisiin, yhteistä omaisuutta tai lapsia en kyllä tämän miehen kanssa halua, koska mitään niistä ei hoitaisi. Pitäisi siis tehdä päätös, että haluanko naimisiin, lapsia ja elää perinteistä elämää vai haluanko elää parisuhteessa, joka ei koskaan johda mihinkään.
Millaisia keskusteluita te olette parisuhteissanne käynyt kun olette näistä asioista keskustellut?
Kommentit (50)
Jätät äijän samantien ja hankit muksut yksin mikäli et riittävän nopeasti löydä uutta miestä. Ehdit lopun ikääsi löytää uuden elämänkumppanin, mutta lapsia et saa ikinä mikäli et toimi välittömästi. Ja kadut lopun ikääsi jos pershäiriöisen äijän takia jäisi lapset saamatta.
Terveisin pirun kivuliaasti 33v eronnut ja nyt maailman ihanimpien lasten ikionnellinen äiti ja hyvän miehen vaimo
Vierailija kirjoitti:
Pahin moka jonka voi elämässään tehdä on lisääntyä. Et ehkä nyt usko, mutta kokeile, niin huomaat että olin oikeassa.
t: vela
Minäkin vela enkä usko että lapsia haluava tekis mokan niitä hommatessaan. Katuu jos ei tee lapsia.
Minkä ikäinen mies on? Hän ehtii kyllä rauhoittumaan, kun ikää alkaa olla lähemmäs 40 vuotta. Toki sinulla on siinä vaiheessa jo biologinen kello tikityksensä tikittänyt, mutta hän ehtii sitten lapsensa hommaamaan jonkun toisen nuoremman naisen kanssa. Joten turhaan olet hänestä huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Pahin moka jonka voi elämässään tehdä on lisääntyä. Et ehkä nyt usko, mutta kokeile, niin huomaat että olin oikeassa.
Höpö höpö. Lisääntyminen on ok, mutta saman katon alle ei pidä muuttaa. Kummallakin omat huushollit niin monilta riidoilta säilytään. Lapsilla sitten kaksi kotia.
Vierailija kirjoitti:
Pahin moka, jonka elämässään voi tehdä on jättää lapset hankkimatta! Tiesitkö, että koko elämän määritelmään kuuluu lisääntyminen? Näin biologia määrittelee elämän. Se jatkuvuuden tunne ja se, että jotain jää jälkeen on sellainen, joka lapsettomalta jää puuttumaan!
Ja mikä ihmeen vela? Vapaaehtoisesti lapsia? Jos olet vapaaehtoisesti lapseton, niin eikö se pitäisi lyhentää velaton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahin moka, jonka elämässään voi tehdä on jättää lapset hankkimatta! Tiesitkö, että koko elämän määritelmään kuuluu lisääntyminen? Näin biologia määrittelee elämän. Se jatkuvuuden tunne ja se, että jotain jää jälkeen on sellainen, joka lapsettomalta jää puuttumaan!
Ja mikä ihmeen vela? Vapaaehtoisesti lapsia? Jos olet vapaaehtoisesti lapseton, niin eikö se pitäisi lyhentää velaton?
Siis hetkinen, mitä biologia määrittelee? Miten se voi määritellä mitään?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Et ole koskaan koulussa biologian tunnilla ollut? Katso vaikka wikipediasta!
Elämä on syntymän ja kuoleman rajaama eliön biologinen tila, johon liittyy sellaisia piirteitä kuin itsenäisyys, aineenvaihdunta, moduulirakenne, kasvu, mukautuvuus ja lisääntyminen.
Mikä siellä on viimeinen sana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on yksi pasteijan hailee, miten sinä tai joku muu määrittelee elämän ja pitääkö lapsien hankkimista tai hankkimattomuutta mokana, ketään ei kiinnosta. Se taas on kiistaton fakta, että ap:n miehen kaltaisen kanssa niiden hankkiminen olisi emämoka.
Kiitoksia teille kaikille vastauksesta. Mukava kuulla, että monikin on käynyt näitä keskusteluita jo heti suhteen alussa.
olemme miehen kanssa puhuneet lapsiasiasta, aika paljonkin viime vuosina. Ensin hän oli ehdottomasti sitä mieltä, että ei lapsia. Vähitellen alkoi lämpiämään ajatukselle ja nyt tosiaan puhuu sitä, että millaisia vaatteita lapselle ostettaisiin (eli luultavasti minä ostan, koska ei ole tähän päivään mennessäkään ostanut yhtään niitä mitä on sanonut ostavansa). On sanonut, että elättää minut ja lapset täysin sen aikaa kun olen kotona, koska hän ei ole lapsen kanssa missään nimessä jäämässä kotiin (en tosin tätä talouspuolta usko, koska nytkin tuntuu olevan ongelmia rahansiirron kanssa jos olen ostanut hänen asuntoon jotain toivomaansa kun hän ei saa aikaiseksi). Olen kieltäytynyt täysin siivoamasta hänen luonaan. Siivosin asunnon lattiasta kattoon kun ensimmäistä viikonloppua siellä vietin (2021) ja sanoin, että nyt olen oman siivoustasoni näyttänyt ja jatkossa hän näyttää omansa. Mies ei ole hirveästi sen jälkeen siivonnut kun vapaa-aika hänellä menee joko sängyllä tai sohvalla maaten, saunassa käyden tai kokkaamme yhdessä tai poissa kotoa olellen.
Viikonloppuna hän pyysi kanssaan saunaan ja olin jo istumassa lauteille kun kysyin, että koska nämä laudeliinat on oikein pesty niin sain vastauksen, että viime viikolla. Totesin yksikantaan, että en ole persettäni laittamassa toisten hikoiluille liinoille, joku roti hygienian kanssa. Jätin miehen yksin saunomaan ja lähdin suihkuun.
olen tässä aikaisemmin jotain väläytyksiä saanut, että ei lapsia tai yhteistä asumista tämän kanssa, joku ihme varoitus tullut päähän välillä. Tänä aamuna se vain teki itselleni viimeisen varmistuksen, että tulen säästymään paljolta kun en tee lapsia tai hanki mitään yhteistä omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitoksia teille kaikille vastauksesta. Mukava kuulla, että monikin on käynyt näitä keskusteluita jo heti suhteen alussa.
olemme miehen kanssa puhuneet lapsiasiasta, aika paljonkin viime vuosina. Ensin hän oli ehdottomasti sitä mieltä, että ei lapsia. Vähitellen alkoi lämpiämään ajatukselle ja nyt tosiaan puhuu sitä, että millaisia vaatteita lapselle ostettaisiin (eli luultavasti minä ostan, koska ei ole tähän päivään mennessäkään ostanut yhtään niitä mitä on sanonut ostavansa). On sanonut, että elättää minut ja lapset täysin sen aikaa kun olen kotona, koska hän ei ole lapsen kanssa missään nimessä jäämässä kotiin (en tosin tätä talouspuolta usko, koska nytkin tuntuu olevan ongelmia rahansiirron kanssa jos olen ostanut hänen asuntoon jotain toivomaansa kun hän ei saa aikaiseksi). Olen kieltäytynyt täysin siivoamasta hänen luonaan. Siivosin asunnon lattiasta kattoon kun ensimmäistä viikonloppua siellä vi
Hyvää pohdintaan realiteeteistä. Nyt seuraava askel on heivata moinen vätys ja etsiä rinnalleen aikuinen mies.
vaihda mies ja hanki lapset, muuten kadut... lapset ovat ikuisesti kanssasi ja tee lasten kanssa hyvät välit... miehiä on maailma täynnä... vien mielelläni sinut syömään treffeille ja rakastumaan ja puhumaan tulevasta perheestä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Et ole ko
Voi pyhä luoja, kai olet trolli. Ihminen on määritellyt biologian ja elämän käsitteet, ei biologia. Elävät olennot kykenevät lisääntymään joko suvullisesti tai suvuttomasti, se on totta, mutta mikään elämän tarkoitus se ei ole ellei siitä itselleen sellaista tee. Vain ihminen määrittelee asioille arvot ja tarkoitukset.
Haluat siis olla miehen kanssa jonka harrastus on bubeissa juopottelu ja sohvalla makaaminen ja nainen hoitaa kotityöt ja kaikki. Onpa tylsä ja saamaton mies jolla ei ole mitään tavotteita. On meitä raittiimpiakin miehiä jotka kyllä tekee kotityöt ja auttaa lapsen hoitamisessa. Itsekkin sitten tyydyt miehen joka on laiska ja ei se tuo miehes oikein anna suhteelle muuta kuin saamattomuuden tunteen joten ei sitten lapsia kannatta tehdä.
En suosittele lapsia tuohon suhteeseen. Enkä yhteistä huushollia edes, jos teillä on noin eriävät käsitykset kotitöistä. Kannattaa miettiä, onko tuo sitä elämää, jota haluat elää, vai onko vauvahaave suurempi.
Itse elin pitkään etäsuhteessa miehen kanssa. Mies piti kyllä kotinsa siistinä, mutta oli muuten saamaton ja aloitekyvytön. Ja lopulta ei halunnut lapsiakaan. Minulle lapsensaanti oli tärkeä asia, joten häivyin tuosta suhteesta ja hankin lapsen yksikseni. Nykyään elämme aivan erilaista elämää. Mies pyörii siellä omassa pienessä ympyrässään, ja lienee tyytyväinen siihen. Minä elän vilkasta lapsiperhe-elämää. Ja olen todella tyytyväinen tekemääni ratkaisuun.
Minusta tuntuisi elämä pysähtyneeltä tuollaisen kumppanin kanssa. Minä olin meistä lapsirakkaampi ja onneksi yksi saatiin. Nyt miehestä tytär on parasta mitä voi olla. Mutta on ottanut kasvatusvastuuta vasta nyt viime aikoina teinistä eli ei ole mennyt tasan mitkään hommat meillä. Minun piti selvittää itselleni että haluanko olla juuri tmän työnarkomaanin kanssa, sun on selvitettävä lapsiasia. Itsestä äitiys on parasta ikinä.
Tuon miehen kanssa päätyy totaalisen yksinäisiin vuosikymmeniin, luulen. Luottaa sinun läheisriippuvuuteen. Etkö tosiaan halua parempaa? Lapsille sydämellinen suositus.
Hylsy tiuollaiselle miehelle mutta lastenhankintaa suosittelen. Hän kuulostaa ikävästi narsistiselta.
Hanki lapsi tai pari mut ihan erilaisen ihmisen kanssa.
Tulin tänne piipahtamaan kahvitauon ajaksi, mutta en kestäkään kuinka huonojen tyyppien kanssa moni seukkaa, hengaa tai perheellistyy. Pliis älä tee tolle muksuja. Suoraan sanon että vaihtamalla paranisi.
Oikea päätös, ei lapsia, jos kumppani on laiska tai itsekäs. Sulla on molempia.